Zelf heb ik enkele jaren geleden de diagnose DSNAO lijkend op DIS gekregen (door traumatische jeugdervaringen). Ik heb me daar uiteraard niet zomaar bij neergelegd en ben dat ook gaan uitzoeken en het lijkt idd wel te kloppen.
Ben er ook voor in therapie en beetje bij beetje krijg ik een beetje zicht op de situatie.
Dan hier terechtgekomen na een boel herkenning van de "symptomen" van HB (is ook iets dat al jaren bezig is, er zijn ook andere factoren die daarop wijzen, dus 't is niet enkel van een lijstje dat ik vermoedens van HB heb) (ik merk dat ik voor mezelf nog altijd moet verantwoorden waarom ik op dit forum zit).
Maar lijstjes zijn lijstjes en ik ben hier ook vooral om herkenning te vinden in ervaringen van anderen. Een aantal dingen op de "symptomenlijst" gaat immers ook op voor andere "stoornissen". Niet dat ik HB een stoornis vind hoor, 't is maar om het kind een naam te geven. Dat "anders voelen" heb je ook wel bijv. als je een dissociatieve stoornis hebt

Ik merk dat ik het moeilijk vind om te formuleren wat ik met deze post eigenlijk wil. Het is niet echt een vraag als dusdanig (behalve dan dat ik vraag naar mensen met ervaringen), maar ik wil het er wel over hebben op een of andere manier. Een zoekopdrachtje naar "dissociatie" op het forum heeft me slechts twee treffers opgeleverd, waarvan eentje van mij en eentje van iemand die blijkbaar niet meer actief is.
Als mijn vraag te persoonlijk is voor sommige mensen, kan PM ook uiteraard.