Wereldwijd onderzoek naar hoogbegaafdheid bij volwassenen kan en moet?
Het IHBV is mondiaal actief. Wat is jullie mening hierover? Hebben jullie nog ideeën (en misschien ook wel contacten) voor ons?
Lijkt mij fair & green, goed voor een duurzame toekomst ...IHBV schreef:Wat is jullie mening hierover?
Mwa, hangt er maar net vanaf hoe IHBV 'erin gaat' lijkt me. Als mondiaal inhoudt dat er samenwerking wordt gezocht met organisaties die zich inzetten voor iets sterk vergelijkbaars dan is het m.i. juist wel handig om te profileren op titel/identiteit wat 'eigenlands' is. Voor activiteit die gezamenlijk wordt ondernomen is dat weer een ander verhaal.Zarathustra schreef:IHBV is een nederlands acroniem. Niet erg handig.
Ja, dat zie ik zeker. Krachten bundelen lijkt me zeker zinnig. Al was het maar om beter en meer zichtbaar te maken dat de volwassen hoogbegaafde medemens op heel wat fronten anders nodig heeft dan wat gemiddeld zoal geboden wordt (in de standaardpakketten, neem de zorg, het onderwijs, arbeid, etc.).Noks schreef:De vraag is of jullie de zin ervan zien om internationaal zaken op te pakken met betrekking tot hoogbegaafde volwassenen?
Hier boven heb ik al tussen haakjes een paar dingen genoemd. Maar neem nou zoiets als werken. Dat is een vlak waar nog ontzettend veel nodig is en wat m.i. kan bijdragen bij diverse andere 'onderwerpen'. Blijer op het werk betekent voor mij minder vaak ziek (zeker als er ook enige flexibiliteit in productiviteit mogelijk wordt). Bovendien kan van daaruit ook gekeken worden naar inrichting van het onderwijs. Niet eens alleen voor hoogbegaafden, maar het onderwijs an sich met daarin de onvermijdelijke diversiteit. Daaruit voortvloeiend uiteraard ook het leerproces op het werk zelf.Noks schreef:En welke zaken dan volgens jullie vooral internationaal interessant zouden zijn?
Het lijkt erop dat dit 'iets heel anders' beoogt te worden ...tiktaalik schreef:Maar willen jullie dan een organizatie uitbouwen naast Mensa ? Of ism ?
Scherp van je Zarathustra!Zarathustra schreef:Kijk naar de topictitel en waar gaan we het over hebben?
"Ach, tis niet van levensbelang" En dook het topic in om me bezig te kunnen houden met de inhoud. Snielui, sgewoon een praktische instelling.miriam schreef:Klopt! Ik had het ook gezien en dacht:
Ha fijn!Girafje schreef:Snielui, sgewoon een praktische instelling.