aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Motortopic

Benno was 41 en voor zover ik weet een rustige motorrijder (ik kende hem niet heel goed, maar weet dat een goede vriend van me nu heel veel verdriet heeft)

Geluid helpt zeker. Op de ducati heb ik open pijpen en dan zie je de auto's voor je direct plaatsmaken. Haha best grappig om zo door file's te rijden. De honda is een fluisterjappanner en dan merk ik best wel eens dat automobilisten me gemist hebben, daar rijd ik veel rustiger mee en anticipeer ik meer.

Op de duc wil ik nog wel eens gek doen :twisted:
Maar ook ik als verstokte motorrijder heb er wel eens eentje in mijn dode hoek gehad.... en als die beste motorvriend geen enorme takkeherrie maakte door terug te schakelen had ik hem gewoon aangereden.

Het moge dus duidelijk zijn dat ik de slogan " Loud Pipes saves Lives" erg aanhang, en nooit op een ducati met standaarduitlaten zal rijden!
LEEF!

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

aletta schreef:Het moge dus duidelijk zijn dat ik de slogan " Loud Pipes saves Lives" erg aanhang, en nooit op een ducati met standaarduitlaten zal rijden!
Eigenlijk moeten wij ons dus hard gaan maken voor een minimun aantal decibels waar motoren aan moeten voldoen, voor de veiligheid natuurlijk 8)
Wil ook al jaren een showbike maken met coole verlichting etc. , misschien moeten we ons daar ook maar sterk voor maken 8)

Het grote voordeel van de motor is natuurlijk dat je veel wendbaarder bent als een auto, ook let je veel meer op als het goed is.

Komt bij mij toch de vraag weer naar boven: gebruiken jullie de motor nou als ontspanning/uitlaatklep(lol) of beiden?
(bij mij uitlaatklep=leeg hoofd=ontspanning)
The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible.
(A.E.)

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

het is voor mij een

1. transportmiddel (de honda)
2. pure ontspanning/uitklaatklep (ducati)

Allebei dus eigenlijk wel. Door het rijden ontspan ik me.
LEEF!

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker
Contacteer: Website

Voor mij is het op dit moment een uit de hand gelopen knutselproject, ik hoop op koninginnedag t ding af te krijgen... En als ie t dan doet, is het puur voor de ontspanning en de liefhebberij. Kan op de motor helaas geen 2 koffers en mn laptop meenemen! (werk)

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Hebben jullie ook foto's van de motoren?(is dus ook de bedoelling dat je ze laat zien natuurlijk)
The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible.
(A.E.)

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:oops: nog niet... ik zal proberen er vrijdag aan te denken!

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Barbara schreef::oops: nog niet... ik zal proberen er vrijdag aan te denken!
Nog 1 uur en 28 minuten te gaan....... :)
(A.E.)

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Afbeelding
Afbeelding
op de achtergrond mijn vaders aprilia, zie deze foto
Afbeelding
Afbeelding
dit onderdeel (carburatorblok) heb ik minstends 15x eraf gehaald en er weer op gezet. Ook hebben we het 4x opnieuw helemaal gedemonteerd, schoongemaakt, en weer gemonteerd.
Afbeelding
de creatieve oplossing voor het buddyseat dinges: de zilveren toestand dus (moet nog een keer zwart worden maar hammerite moet 6 weken uitharden voor er andere verf op mag)
Afbeelding
het spatbord en het binnenspatbord (achter): het bevestigingsoog was uitgelubberd, dus gerestaureerd met glasvezel en siliconenspul.

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Gaaf!!!!

Ik heb wel foto's maar ben totale digibeet dus weet nog even niet hoe ik ze hierop moet zetten. Zodra ik dat uitgevonden heb merken jullie het wel!
LEEF!

Miene
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

de afgelopen 25 jaar heb ik van alles gehad aan motoren, van een kleine GSX400Een een mooie FVR750F tot een supersnelle FJ1100.
15 jaar is het mijn vervoer geweest, van huis naar werk (en vv) nu is het ontspanning (dragstar classic 650). Partner heeft ook geruime tijd het rijbewijs en heeft tot 3 jaar geleden ook dagelijks zijn ritten gemaakt naar en van werk.... nu een auto van de zaak, dus we delen de motor :)
Niet de schielijke in het vriendschap sluiten, maar ook niet de angstvallige moet men prijzen; men moet ook iets wagen ter wille van vriendschap. (Epicurus)

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

vandaag met mijn lieve ducati 100 KM gereden!!!!!!

Was de eerste ducati rit na een operatie (4 juni 2009) dus eigenlijk de eerste rit in een jaar op deze motor! Was wel weer even heel erg wennen (jeeeeeeee wat is dat ding giftig!) en een paar onbedoelde wheelies gemaakt (en daarna wel bedoelde wheelies :P ) Verder heeeeeeeel rustig gereden (deze week heeft manlief weer 2 bekeuringen binnengekregen.... ) en gewoon genoten van het geluid en de snelheid en nog meer geluid haha.

Helaas nu dus wel heel veel reacties in mijn handen en polsen (pijn en dik enzo) dus misschien was 100 km een beetje te ver, maar ja time flies he.....)
LEEF!

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Komend weekend weer naar het treffen. Bambi here I come! Voor de liefhebbers, er schijnt nog plek te zijn.... en het wordt mooi weer!

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

leuk!
wij gaan zeilen met mijn schoonmams... ook leuk maar zou liever op de motor zitten eigenlijk....

Zullen we trouwens nog een mini TT HB meeting gaan doen?
LEEF!

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

je weet waar wij zitten ;)

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nieuwe aanwinst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hee gefeliciteerd!
Ziet er goed uit!!!!!! Dat je maar veel veilige km mag maken!

(komend weekend bijv, naar de ducati club races)......
LEEF!

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Nice!!

Wens ik je veel pleizier en ontspanning met de nieuwe aanwinst :)
(A.E.)

voo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik heb al heel wat jaartjes geleden eens met een Virago 535 meegedaan met een gevorderde rijopleiding van de Ducati club (of zoiets). Ik was de enige met een costumbike, op het circuit van Lelystad 8)
Heb toen toch 8) op de zijkant van mijn banden gereden :P

Overigens rijd ik normaal gesproken zeer keurig hoor :D

Terug naar “HB in het dagelijks leven”