lea
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Lea

Hallo,

Graag wil ik me hier even voorstellen. Ik ben Lea, woon te Mechelen (Vlaanderen) en wordt binnenkort 47 jaar.

Ik heb denk ik altijd al wel geweten dat ik hoogbegaafd ben maar heb me er toch pas vorig jaar mee verzoend. Daarbij ben ik ook hoogsensitief.

Testen op school/werk, mensa(pre-testen) en signalen uit mijn omgeving gaven reeds snel aan dat ik 'hoog' scoorde. Ik heb me ook altijd al anders gevoeld en werd vaak omschreven als die 'speciale'.

Thuis wist men niets over de mogelijkheid van hoogbegaafdheid en op school bleek ook maar weinig kennis of aandacht hiervoor te zijn. Ik heb steeds gedacht dat het probleem bij mij lag en ben mij al snel beginnen aan te passen aan mijn omgeving, wat erg vermoeiend was en is, en nefast is gebleken voor mijn zelfbeeld/vertrouwen.

Waar ik momenteel nog vooral tegen aanloop is functioneren op de werkvloer. Het blijft een zoektocht om een werkomgeving te vinden waar ik mijn talenten kan inzetten en waar ik me goed voel. Ik ervaar veel problemen met onderpresteren en vertwijfeling omdat de verveling regelmatig toeslaat.
Verder vind ik communicatie ook lastig, praat vaak in sneltempo, mijn gedachtensprongen lopen fel vooruit waardoor ik vaak merk dat mijn gesprekspartner veel moeite moet doen om mij te volgen en te begrijpen. Al heb ik hier al een lange weg afgelegd, er is een periode geweest dat ik niet sprak omdat niemand mij leek te begrijpen.

En dat begrijpen is net één van de redenen waarom ik mij registreer op dit forum. Ik heb al enkele berichten hier gelezen en er waren pijnlijk herkenbare situaties bij. Ik ga ervan uit dat ik hier meer gelijkgestemden kan tegenkomen...

tot horens,
Lea

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Lea

Hallo Lea!

Welkom hier! :ibigrin:
Ik verwacht dat je je hier wel thuis gaat voelen!

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

nemo
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Lea!

Ik herken me zeer in
wat je schrijft. Je
zult hier vast
gelijkgestemden
tegenkomen.

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Lea.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

welkom
LEEF!

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Afbeelding

mystic
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ook een welkom van mij, al ben ik hier pas net zelf.

groet Mystic.

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom Lea!
Ook een Belg hier :)
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

Margueritte
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

joepie! nog een belg bij :) ik ben van de rand van Gent :)
veel plezier op dit forum!

ik herken mezelf ook heel erg in je tekstje, ook ik probeer mij steeds aan te passen, maar dat is inderdaad zeer vermoeiend, ik ben ook altijd "de speciale" en praat soms enorm snel, qua werk kan ik je niet volgen, want ik zit nog op school, in een richting die ik zeer graag doe omdat het perfect aansluit bij mijn talenten: Grieks-Wetenschappen.
ik maak mij wel zorgen over werk, want tot nu toe ben ik nog geen enkele job tegengekomen die mij leuk lijkt...

Groetjes
τις αρξει του αρχοντος; (wie zal heersen over de heerser?) ~pluterchos, 1ste eeuw n.C

lea
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Alvast heel erg bedankt voor jullie warme welkom berichtjes.
Ik heb ondertussen al heel wat posts gelezen, hoewel, het zijn er zoveel, maar het sterkt mij in het idee dat velen worstelen met dezelfde negatieve maar toch ook positieve gevoelens.
Het doet deugd te voelen dat dit deelaspect van mij dat ik nu zo sterk ervaar ook voor anderen een uitdaging is en dat ik hoe dan ook niet alleen ben met deze gevoelens. Spijtig genoeg heb ik dit tot nu toe nooit zo intens kunnen ervaren. Het is duidelijk dat dit emotioneel en ook intellectueel het één en het ander kan losmaken.

Aan Margueritte uit het Gentse (stad waar ik zelf lang gewoond heb) wil ik toch meegeven dat er leuke jobs bestaan. Zelf heb ik mijn eerste job als bijzonder inspirerend ervaren omdat het mij de ruimte gaf mijn interesses en talenten plaats te geven en vooral als HB'er te kunnen genieten van een constant leer- en ontwikkelingsomgeving. Het is soms wel kiezen of delen... Sindsdien heb ik geen inspirerende job meer ervaren wel frustraties maar ik wens je alle succes toe toch voldoening te vinden hierin.

Terug naar “Introductie”