Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

oproep Bijzondere breinen

Hoe denk jij?

De startup Bijzondere Breinen is op zoek naar +/-50 friendly participants met een bijzonder brein om op een andere manier naar vraagstukken te kijken. Er zijn vele vraagstukken die nog moeten worden opgelost zowel bij de overheid als bij bedrijven. Wij van Bijzondere Breinen zien en ondervinden dat veel denkkracht en ideeën nu niet worden benut.

Wij zijn op zoek naar bijzondere breinen om samen met ons aan een nieuwe sociale onderneming te bouwen (en we hopen met jullie denkkracht na een jaar een officiële social enterprise status te krijgen).

We beginnen met een kleine groep bijzondere Breinen als pilot en willen zodra dat kan iedereen met een bijzonder brein laten deelnemen. Jong, oud, met of zonder werk(ervaring), gewoon zonder aanziens des persoon. Je kunt je ook anoniem aanmelden.

Heb je prangende vragen, schroom niet om met ons contact op te nemen. De website is nog in ontwikkeling maar je kan ons wel mailen.

Ben je geïnteresseerd stuur dan een mail met de reden waarom je mee wil doen naar [email protected]

Ido van der Waal, Geo van Dam en Stephan Peterse van Bijzondere Breinen

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: oproep Bijzondere breinen

Ik snap geloof ik nog niet zoveel van deze oproep. Wat voor bijzondere breinen zoekt men? De werving op dit forum doet HB-breinen vermoeden, maar wie zegt dat niet op heel veel andere fora geworven wordt? Bij 'bijzonder breinen' denk ik zelf vooral aan zaken zoals NAH (niet aangeboren hersenletsel), net even een andere hoek. Zolang de website nog niet in de lucht is, word ik er nog niet wijzer over....
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

ChrisV
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Er is een website http://bijzonderebreinen.com/wordpress/.
Ik snap ook niet goed de bedoeling. Er zijn heel veel vragen gesteld weinig gezegd.

Wat is de doel (ik neem aan commerciële), en dan hoe et wat? (De oproep klinkt een beetje aan oproep naar gratis kracht die wordt verkocht. Euh?)

@Rianne: je hebt de oproep gepubliceerd, dus ik neem aan dat de initiatief ondersteund. Kun je daarover iets meer zeggen?

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Iets meer uitweiding over de vraagstukken en de gevraagde kleur van denken zou handig zijn :)

Sociale vraagstukken onderzoeken kan vanuit zeer veel hoeken en het woord sociaal is daarin niet nader omschreven bijvoorbeeld.
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Divergent denken (en zonder belemmeringen als 'wat is precies de bedoeling?') lijkt mij in deze fase van dat project gewenst.

http://www.dbnl.org/tekst/tell003lang01 ... 1_0001.php

Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik zelf ook een beetje zwaan-achtig tegen dit concept aankijk (om de vlinders een kans te geven zal ik daar niet verder over uitweiden).
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nou ja, de vraagstukken bepalen deels de koers natuurlijk en de uitkomst of deeloplossing ligt erin verscholen, slechts de benadering en uiteindelijke structuur ligt op tafel.

Dus in die zin vrij helder. Vandaar iets meer info om te kijken of een werkgroep de moeite waard zou zijn.
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Stefan
Beheerder
Beheerder

Ik vind het gebrek aan invulling juist wel interessant. Wat ik zocht is iets meer info over de initiatiefnemers, maar ook dat geeft misschien meer context dan handig is. Ik heb me er gewoon ingegooid; we zien wel, fladderdefladder.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

ChrisV
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

@stephan, met je eens dat het situatie open houden is inderdaad interessant als we over anders denken hebben. Toch zou ik iets meer willen weten over het idee achter met betrekking tot net verbruik van de uitkomst van zulke bijeenkomsten. Met naam van : tot hoe ver is het commerciele ingericht.

Uiteindelijk ga ik ook zeer waarschijlijk aanmelden want meten is weten ;)
Uiteraard zou ik graag andere andere mede-leden ontmoeten die ook daar gaan ;)

Stefan
Beheerder
Beheerder

Ik wilde het niet laten klinken alsof ik de vragen niet ook heb: ik heb ze namelijk ook. Ik heb me alvast aangemeld.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

ChrisV
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

aangemeld ook. We zullen zien.

Spartapiet
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

*) mensen met bijzondere breinen zijn mensen die dwarsdenken, doordenken, beelddenken, cijferdenken, kleurdenken, intuïtiefdenken, creatiefdenken, outoftheboxdenken, precieskwadraatdenken, patroondenken, verbindenddenken, vérdenken, overdenken, grotestappendenken, hogedrukdenken, slimslimdenken, meedenken, samendenken en wat je nog meer kunt bedenken hoe mensen bijzonder kunnen denken ….
Dit prikkelt!

Helaas, op dag en tijdstip van samenkomst ben ik aan het werk
De toekomst begint vandaag

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Ja, ik heb deze oproep geplaatst omdat ik dit initiatief ondersteun.
De tekst is bewust zo geschreven als'ie is.
Kun jij er niets mee? Is het te vaag? Dan is dit waarschijnlijk niet voor jou.
Prikkelt het je positief en wil je er meer over weten? Dan kun je op basis van de namen en het emailadres meer op internet vinden.

Het stukje nieuwsgierigheid dat wel/niet geprikkeld wordt zou er wel eens heel relevant kunnen zijn :-)

MB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb me ook aangemeld. 'Lekker vaag', denk ik dan. Daar hou ik van :-)

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Oh jammer dat ik niet kan!
Komt er een verslag (of zoiets) van de bijeenkomst?
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Rianne schreef:
di 28 mar 2017, 12:35
Ja, ik heb deze oproep geplaatst omdat ik dit initiatief ondersteun.
De tekst is bewust zo geschreven als'ie is.
Kun jij er niets mee? Is het te vaag? Dan is dit waarschijnlijk niet voor jou.
Prikkelt het je positief en wil je er meer over weten? Dan kun je op basis van de namen en het emailadres meer op internet vinden.

Het stukje nieuwsgierigheid dat wel/niet geprikkeld wordt zou er wel eens heel relevant kunnen zijn :-)
In mijn geval prikkelt het me ergens wel. Maar, mijn tijd is schaars. Dus ik wil weten of ik het er inderdaad iets uit zou gaan halen / of het me de effort waard is. Als de tekst bewust zo geschreven is, ga ik er niet achter komen. Wel jammer ergens, maar... eigenlijk heb ik er toch geen tijd voor :peek:
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

Giovanni
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Kronkelbrein aangeboden, met scalpel erbij.

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”