L.F.
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

L.F. stelt zich voor

Dag allen,

Ik ben L.F., 39 jaar, moeder van een dochter van 8 en zoontje van 5 jaar.

Hoogbegaafdheid is een thema in mijn leven nu. Ik weet niet of ik het ben, maar ik vind het een heel verfrissend perspectief waar vanuit ik eens naar mezelf kan kijken. Een positief perspectief. Ik merk dat ik voorzichtigjes aan durf te kijken of ik mezelf er in herken.

Ik heb een aantal jaar geleden een enorme persoonlijke groei meegemaakt. Heel erg fijn, maar met zoveel nadelen ook. Ik gleed daardoor een crisis in. En dan krijg je vanzelf allemaal negatieve perspectieven aangereikt van waaruit je je gevoelens en gedrag mag beoordelen. En ik voel zo ontzettend dat ze niet kloppen. En bovenal dat ik er niks aan heb. Ik ben nu uit die crisis en voel me sterker dan ooit. Ik ken mezelf zoveel beter nu en durf veel meer te kiezen voor wat goed voor mij is. Ongeacht wat mijn omgeving daar van vindt.

Een vriendin die zelf hoogbegaafd is herkende mij ook heel sterk in hb. Ik herken me in eerste in stantie heel erg in de intensiteit die ik kan hebben. Dat veel mensen me vaak niet kunnen volgen omdat het te moeilijk is, te snel gaat, teveel is, of omdat ze niet zo diep kunnen of willen gaan. Ik hou ontzettend van diepgang en onbevooroordeeld luisteren. Naar wat mensen beweegt, hun motivatie, hun ervaringen, gevoelens, gedachtenlijnen. Iemand echt proberen te zien voor wie hij is. Zonder dat ik daar iets van hoef te vinden. Dat kan ik ook makkelijk omdat ik dingen vanuit veel verschillende perspectieven kan zien. Tegenstrijdige perspectieven ook. Dus dat oordeel is niet iets dat me hindert in iemand echt kunnen zien. Ik vind dat heerlijk en krijg daar energie van. Zou het liefst mijn dagen daarmee vullen.

Die vriendin is de eerste vrouw in mijn leven die ik tegenkom waar ik mezelf in herken. Zij heeft diezelfde intensiteit en diepgang. De eerste keer toen ik bij haar thee ging drinken was het...poef.....3 uur later. Ontzettend fijn! Voelt als thuiskomen. Zij en het hoogbegaafdheidsperspectief helpen mij om bepaalde kanten van mezelf te accepteren.

Nou, tot zover!

SimplyMe
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: L.F. stelt zich voor

Mooi, dank voor je introductie. Weet ik een klein beetje met wie ik zit berichten uitwissel. Welkom hier en veel plezier op je verder reis!

L.F.
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

SimplyMe schreef:
vr 02 jun 2017, 15:38
Mooi, dank voor je introductie. Weet ik een klein beetje met wie ik zit berichten uitwissel. Welkom hier en veel plezier op je verder reis!

:) :top:

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom hier L.F.
Ik hoop dat je je hier ook thuis gaat voelen.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

ChrisV
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Welkom L.f.
Als je in Utrecht regio woont, is er een bijeenkomst op zondag 11/6 en een Whatsapp groep om lage drempel activiteiten re regelen. Gelijkgestemden contacten :)

Groeten,
Chris

L.F.
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Bedankt Sawi en Chris!
Helaas, ik kom uit Nijmegen, dus dan is Arnhem het dichtsbijzijnde voor mij denk ik.

zachtzijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Welkom op het forum L.F.

Ik woon ook in de buurt van Nijmegen. Ik ga zondag ook naar de bijeenkomst.

Sebastiaan.
zachtzijn

L.F.
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik kan zondag niet, maar ik hou toekomstige bijeenkomsten zeker in de gaten!

zachtzijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Doen want de bijeenkomsten zijn gezellig en leerzaam.
zachtzijn

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom L.F. Je schrijft vanuit een mooi perspectief over een moeilijke periode. Fijn dat je er zoveel sterker uit gekomen bent! Dat gevoel van thuiskomen.... dat kan zo fijn zijn he. Het zijn echte koestermomentjes!
Volgens mij zitten hier redelijk wat (regio-)Nijmegeneraren op het forum. Als een HB-cafe te lang op zich laat wachten, kunnen we met die forummers (brr, lellijk woord) natuurlijk ook eens een echt Nijmeegs cafe onveilig maken :mrgreen:
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Eekhoorn schreef:
di 13 jun 2017, 12:48
Welkom L.F. Je schrijft vanuit een mooi perspectief over een moeilijke periode. Fijn dat je er zoveel sterker uit gekomen bent! Dat gevoel van thuiskomen.... dat kan zo fijn zijn he. Het zijn echte koestermomentjes!
Volgens mij zitten hier redelijk wat (regio-)Nijmegeneraren op het forum. Als een HB-cafe te lang op zich laat wachten, kunnen we met die forummers (brr, lellijk woord) natuurlijk ook eens een echt Nijmeegs cafe onveilig maken :mrgreen:
...en als je (tegenwoordig) iets verder weg woont??
(Oorsprong is 30km van Nijmegen - beetje reizen (auto) of treinen is geen enkel punt)
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

OverLoad schreef:
di 13 jun 2017, 13:16
Eekhoorn schreef:
di 13 jun 2017, 12:48
Als een HB-cafe te lang op zich laat wachten, kunnen we met die forummers (brr, lellijk woord) natuurlijk ook eens een echt Nijmeegs cafe onveilig maken :mrgreen:
...en als je (tegenwoordig) iets verder weg woont??
(Oorsprong is 30km van Nijmegen - beetje reizen (auto) of treinen is geen enkel punt)
Dan tel je niet meer mee!
(just kidding: iedereen welkom lijkt me)
Hyphenated
Non-hyphenated ...

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Eekhoorn schreef:
di 13 jun 2017, 14:56

Dan tel je niet meer mee!
(just kidding: iedereen welkom lijkt me)
:rofl3:

Ik voel me nu al thuis!
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

L.F.
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Dankje Eekhoorn! Een Nijmeegs café onveilig maken klinkt goed hoor. Ik ben voor!

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik ook, maar ben even niet in staat tot een kartrekkersrol (#netverhuisd)
Hyphenated
Non-hyphenated ...

zachtzijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Eekhoorn schreef:Welkom L.F. Je schrijft vanuit een mooi perspectief over een moeilijke periode. Fijn dat je er zoveel sterker uit gekomen bent! Dat gevoel van thuiskomen.... dat kan zo fijn zijn he. Het zijn echte koestermomentjes!
Goed idee.

Ik ga mee.

Zachtzijn.
zachtzijn

Terug naar “Introductie”