Ik heb pas een idee van hoogbegaafdheid sinds het laatste festival van talent.
Hartelijk dank,
Sebastiaan.
Waren ze lekker?
Dus Nederland stemt de volgende verkiezingen op jou Duitse Herder als Minister President?plato schreef: Mijn Duitse Herder heeft ook nooit een IQ test gedaan. Maar ik geef hem een hogere pet op dan geschiedenisleraar Mark Rutte met als bijbaantje Minister President. Grote mensen en kinderen die deze herder aanraken worden namelijk altijd erg blij van hem![]()
Dat zou ik maar doen. Dan hoeft iedereen alleen nog maar hondenbelasting te betalen.Peach schreef: ↑di 10 okt 2017, 14:49![]()
Dus Nederland stemt de volgende verkiezingen op jou Duitse Herder als Minister President?plato schreef: Mijn Duitse Herder heeft ook nooit een IQ test gedaan. Maar ik geef hem een hogere pet op dan geschiedenisleraar Mark Rutte met als bijbaantje Minister President. Grote mensen en kinderen die deze herder aanraken worden namelijk altijd erg blij van hem![]()
![]()
Rutte heeft ook een lage EQ, maar wel petje af hoe hij kan acteren enkel zijn onbewuste spreek een andere taal dan hij wilt uitdragen. Achter die lach zit een klein duiveltje die op mensen neer kijkt.plato schreef:Mijn Duitse Herder heeft ook nooit een IQ test gedaan. Maar ik geef hem een hogere pet op dan geschiedenisleraar Mark Rutte met als bijbaantje Minister President. Grote mensen en kinderen die deze herder aanraken worden namelijk altijd erg blij van hem![]()
Nederlandse politici communiceren niet met de Nederlandse burger. Behoudens via derden methode zoals de pers en wat schriftelijk werk Ze kiezen zelf dat kanaal met bijbehorende mensen die ze gekleurd prettig vinden. En derhalve communiceert het volk niet met de politici. Want dat kan niet.Wilco oudshoorn schreef: ↑di 10 okt 2017, 15:14Rutte heeft ook een lage EQ, maar wel petje af hoe hij kan acteren enkel zijn onbewuste spreek een andere taal dan hij wilt uitdragen. Achter die lach zit een klein duiveltje die op mensen neer kijkt.plato schreef:Mijn Duitse Herder heeft ook nooit een IQ test gedaan. Maar ik geef hem een hogere pet op dan geschiedenisleraar Mark Rutte met als bijbaantje Minister President. Grote mensen en kinderen die deze herder aanraken worden namelijk altijd erg blij van hem![]()
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Als je laag scoort op een IQ test, dan scoor je laag op een IQ test. Een IQ test is een moment opname van een algemene interpretatie van intelligentie. Een interpretatie door psychologen. Welke ook maar mensen zijn. In de psychologie gaan ze systematisch te werk, maar het is geen 'exacte wetenschap (zoals bijvoorbeeld natuurkunde en scheikunde). Het kan zijn dat er een hoge correlatie is tussen intelligentie in de echte wereld en een goede score op zo'n test, maar het er is geen causaal verband. Een hoog IQ verzekerd geen intelligentie in de echte wereld buiten de abstracte wereld van de test, en een hoge intelligentie in de wereld verzekerd geen hoog IQ.Bas schreef: ↑wo 18 okt 2017, 19:32Tot op heden heb ik nog geen officiële IQ-test gedaan. Toch een vorm van faalangst, want als ik te laag scoor, wat moet ik dan met al die eigenschappen van hoogbegaafden die ik enorm herken. Is dan de wens de vader van de gedachte en zijn die eigenschappen niet anders dan een horoscoop, een zelfduiding?
Aan de andere kant zou ik ook een soort van bewijs hebben als ik wel als hoogbegaafd wordt getest. Niet alleen naar mijzelf, maar ook naar anderen. Een soort van oorkonde, niet om mee te pochen, maar om iets in handen te hebben. Om niet in het luchtledige te roeptoeteren dat ik hoogbegaafd ben. Dat vermoeden heb overigens ik slechts bij een aantal mensen genoemd, met wisselende reacties alnaargelang de kennis over het onderwerp.
Je eigen manier van denken is iets wat alleen jij zelf kunt ervaren en interpreteren, de kunst is om dit effectief naar buiten te kunnen communiceren zodat de interpretatie van anderen zo dicht mogelijk kan aansluiten bij van hoe jij die bedoelt had. Hier in liggen veel problemen, omdat de meer (hoog)begaafde persoon dit in meer diepte en complexiteit naar buiten kan brengen dan dat iemand met minder cognitieve begaafdheid kan interpreteren en hierdoor bij willekeur naar eigen voorkeur dingen er uitplukt die bij het eigen wereldbeeld aansluiten. Dus mensen hebben graag andere productieve interpretaties om hun gedachtegang authentiek van zichzelf en helder naar de ander voor te brengen.Bas schreef: En dan? Hoe breng je zoiets? Ik vermoed door van jezelf te vertellen hoe jouw manier van denken gaat en waar je je in je koppie allemaal mee bezig houdt. En dat het liefst op een zo positieve manier, want - ook in veel topics hier - gaat het vaak over de problemen rondom hoogbegaafdheid en niet over de kansen die het biedt.