Eens met jullie waarnemingen. Dat zorgt er dus voor dat ik me verre houd van de discussies. Ook al ben ik dan ruw, in dergelijke discussies vind ik wel heel moeilijk om te sneren (nou ja, ik kan het wel, maar ik lees als anderen het wel doen geen enkele verandering: men gaat door op hun onzinnige weg. Soms worden mensen zo beargumenteerd gedist, maar dat hebben ze dan niet eens door.

)
Om dat te lezen kom ik niet op een hb-forum. En Spinner, ja, ik kan niet zelf de mensen kiezen op een forum met wie ik wel wil discussiëren, dat besef ik, maar ik kan er toch wel eens van dromen?

, niet te serieus hoor, gewoon even een leuke gedachte.
Nog een gerelateerde mijmering: wat ik merk is dat hb-ers zonder "hoog" papiertje zich juist in discussies heel erg willen bewijzen. Snap ik, prima. Zij willen eindelijk eens op niveau kunnen mijmeren over dingen die hen bezighouden. Toch missen ze vaak, hoe slim ze ook zijn, de nodige voorkennis/argumentatievaardigheden/analytische vaardigheden. (oeps, nu voelt een deel zich vast weer in de " domme" hoek gedrukt en voelt men zich door zo'n mededeling al aangevallen.
Ook ik heb wel eens de discussies tussen wel of niet hb toegang gelezen, maar daar zit imo ogen niet de crux. Ik geloof best dat er mensen met een hoger IQ dan mijne (en dus ook werkelijk hb) zich mengen in discussies en werkelijk onzin uitkramen en dat helaas niet door hebben, want hb-ers zijn soms ook erg slecht in hun ongelijk zien. De crux zit hem voor mij toch in "papieren". (let wel: ik zeg nergens dat mensen met papieren meer waard zijn/beter zijn dan mensen zonder papieren (dat geldt ook voor hb-ers), maar ik discussieer liever met mensen met papiertjes.
Nog een kleine toevoeging: mensen vinden het heerlijk hier om te knuffelen en accepteren vooral de gekwelde onbegrepen zielen. De hb-ers met papiertjes moeten niet zeuren, want die zitten toch gebakken? Hoezo last van hun hb? Dit forum lijkt wel alleen voor papiertjesloze hb-ers/ (wel of niet bewezen). Dat zorgt er ook voor dat mensen idd genoegen nemen met herkenning in lijstjes voor hb, want als je je school niet heb afgemaakt, je onbegrepen voelt en nog een paar dingen ben je zonder test ook wel hb, want je hebt faalangst en onderpesteert. Ook al geloof het laatste allemaal graag: ik wil van die algemene lijstjes af. Een boel psychische stoornissen leveren dezelfde resultaten op (en dan heb ik het niet over misdiagnoses).