Ik ben het helemaal eens met Philip, op pagina 5 over de huisregels.
Ik erger mij geregeld aan een hoop geblaat. Inmiddels staat 1 persoon op mijn vijandenlijst wegens het niet op een andere manier kunnen vermijden van ergernissen over posts die inhoudelijk niets bijdragen aan de discussies waar ze in geponeerd worden.
Van mij mag elke wannabe zich uitleven op dit forum, maar moet dat overal?
Ook in discussies zitten geteste HBers die onzin uitkramen waardoor een discussie ontspoort. Waarom is het zo moeilijk om daar op te modereren?
Niet op de man spelen is een opmerking die ik ook wel naar mijn hoofd gekregen heb, maar aangezien ik slechts weinig meer diplomatiek vermogen heb dan Marco houdt het geduld echt een keer op met mensen die als hondjes hun territorium op het forum maar blijven markeren met gez+ik.
Ik zit hier vooral voor het onderhouden van sociale contacten van vroeger, in die zin had ik weinig verwachtingen toen ik me hier inschreef.
Ondertussen is duidelijk dat zelfs die verwachtinge, te hooggespannen waren als het ging om de interessante gesprekken die ik dacht aan te treffen.
Er zijn een paar notoire posters die bijna overal hun geleuter dumpen en de toon verpesten. Die krijgen veel ruimte, m.i. teveel.
Wat dat betreft moet er eerst een wil zijn om kwaliteit na te streven bij de mods, ipv iedereen maar welkom te heten en eindeloos het voordeel van de twijfel te geven. Iemand die ondanks herhaaldelijk aangeven nog steeds fundamentele waanzin blijft schrijven, hoort niet op een forum dat iets met bovengemiddelde intelligenite pretendeert te hebben. Die persoon geeft namelijk aan de intelligentie te ontberen om te begrijpen welke vorm van discussiëren, argumenteren en interpreteren er gevraagd wordt. Shape up or ship out, m.i. In ieder geval uit de discussies.
Het forum hoeft niet all-inclusive te zijn. Dat proberen is uiteindelijk mensen wegjagen die wel iets te zeggen hebben.
gr
![person [propeller]](./images/smilies/propeller.gif)