Ik mag graag het randje opzoeken en ik ben zeker niet op zoek naar de populariteitsprijs.
Concrete oplossing: een mod die verstand heeft van wetenschap alle onzinposts uit de wetenschappelijke discussies laten keilen, en repeat offenders niet meer toelaten tot dergelijke topics.
Ik wil helemaal geen forum dat precies aan mijn wensen voldoet. Ik geloof in diversiteit. Ik wil wel een stukje hebben waar ik een intelligent gesprek kan voeren zonder steeds te struikelen over de mafketels die iets willen ventileren.
Het niet handhaven van de bestaande regels schept een sfeer waarin alles maar moet kunnen, een übertolerantie waardoor waarden gaan vervagen. Als je toch alles mag zeggen omdat je het mag zeggen en alles moet evenveel gerespecteerd worden, wat maakt het dan nog interessant om hier te komen?
Rianne, wat je schrijft over mij wegstemmen is precies wat er mis is met dit forum. Een oververtegenwoordiging van mensen die niet om kunnen gaan met afwijkende meningen en stellingen en niet opgewassen zijn tegen een discussie daarover.
Ik ga hen niet najagen in alle onzintopics, ik wil ook niet steeds lastig gevallen worden in serieuze topics. Lijkt me heel simpel en ook simpel te handhaven.
Ja, ik sta dit keer lekker aan de zijlijn. Dat heeft een geschiedenis. Maar nu gebeurt waar ik destijds al voor gewaarschuwd heb; het is vlees noch vis, niet onderscheidend en niet uitdagend, niet prikkelend in de leuke zin des woords en vooral gezapig.
Dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken, weet ik uit ervaring. Maar dat je een specifieke groep aan de zijlijn zet omdat de meerderheid niet met de grenzen van het eigen kunnen om weet te gaan,vind ik vervelend.
Volgens mij is een aantal van ons erg duidelijk en specifiek over welke soort van kwaliteit wij ook graag ergens op het forum willen zien. Ik weet alleen niet waarom anderen zich daar zo door bedreigd lijken te voelen. Zoals Physeric het uitdrukt houden we niemand tegen om te vertellen over zijn 12e chakra en de relatie met de tuinkabouter.
Wat is er dan toch zo moeilijk aan om dat te organiseren? Gewoon een stukje waar posts aan objectieve criteria moeten voldoen en waar je bij overtreding op de strafbank moet. En waar ik vast ook wel eens een waarschuwing zal oplopen, mezelf kennende.
Het forum voldoet blijkbaar aan een behoefte gezien de drukte. Daar wil ook niemand van de klagers aan tornen.
Maar er is ook een behoefte aan meer, aan meer diepgang en die wordt maar niet vervuld.
Dus concreet: een klein stukje met duidelijke spelregels over de stijl en kwaliteit van de posts, met een moderator die van wanten weet.
In de ronde arena gelden ook specifieke regels.
En verder op de rest ook wat meer aandacht voor de spelregels kan geen kwaad. Blijkbaar hebben Nederlanders daar meer behoefte aan dan Belgen, die over het algemeen in mijn ervaring toch al erudieter en beschaafder overkomen.
gr
![person [propeller]](./images/smilies/propeller.gif)