Dat is duidelijk.Nalle schreef:Ik heb niet de hele welles-nietes discussie gelezen
Overigens vind ik jou een van de mensen die er een welles-nietes discussie van maakt, aangezien jouw mening muurvast staat. Persoonlijk vind ik het dan ook jammer dat je er meer dan één post aan besteedt (net zoals alle andere mensen die bij voorbaat niet open staan voor een bijstelling van hun beeld).
Ik schreef dat ik procentueel minder donkere mensen op het forum zie. Dan kan je wel roepen dat ik dat aan een naam niet kan zien. Maar je negeert dat ik ook een oproep deed, om te laten zien dat het barst van mensen met donkere huidskleur op dit forum en zo mijn beeld compleet te veranderen. Je negeert dat ik nog nooit een forumlid/niet-lid-maar-toch- HB met donkere huidskleur op een bijeenkomst heb gezien. Ik ga al 9 jaar. Je negeert dat ik aangeef dit te ervaren, maar dat ik het ook net zo makkelijk zal accepteren wanneer het tegendeel wordt bewezen. Als blijkt dat 25% op dit forum eigenlijk een niet-blanke huidskleur heeft. Als blijkt dat ik nou uitgerekend nét naar de verkeerde uitjes ga.
O ja, laat ik nogmaals melden dat ik officieel niet blank ben.
Is er werkelijk niemand die eerst riep dat opgroeien in een achterbuurt bijdraagt aan het niet ontwikkelen van hoogbegaafdheid, nu na de post van Mary wil melden het gelezen te hebben en de deur op een kier wil zetten wat betreft het aanpassen van die theorie?
Ik vind de (extreem) linkse houding zo kinderachtig op emotioneel gebied. Het is zo'n typisch middelbare school hippie gedrag. We zitten hier op het HB forum, en dan nog roepen dat we allemaal hetzelfde zijn?

Plus ik vind het enorm racistisch. Je bevooroordeeld iemand positief op basis van huidskleur. Foei! Kijk naar de mens!!
Nederlander scoort IQ 105 op huidige Mensatest. Is ie blank? Tja, dat is dan helaas dat. Is ie negroïde? Oneerlijk! Hij is het misschien wel maar hij heeft ongelijke kansen gehad!
@Laatbloeier: ik vind het een goeie uitspraak. Hij is gericht op degenen die er zich schuldig aan maken.
Ik moet er wel bij melden dat het soms de schuld van de ouders kan zijn. Ik heb een Curaçaowenaarse vriendin die haar dochters opvoedt met het idee dat ze het in blank Nederland moeilijker gaan krijgen vanwege hun donkere huidskleur. Ik heb haar gezegd dat ze dit niet moet zeggen, en waarom. Maar het komt niet aan.