Was het maar waar, dan ging het de goede kant op. Helaas blijft het altijd bij zinloos stellingen verdedigen zonder consensus en vooruitgang.De ronde tafel was bedoeld voor de gezelligheid.
Onderhand lijkt alles daaronder te vallen.
en met zo'n opmerking geef je blijk van je gebrek aan intellect.. en daarmee een welverdiend plekje op mijn shortlist..Was het maar waar, dan ging het de goede kant op. Helaas blijft het altijd bij zinloos stellingen verdedigen zonder consensus en vooruitgang.
Shortsided is for the few, don,t worry.Marco schreef:en met zo'n opmerking geef je blijk van je gebrek aan intellect.. en daarmee een welverdiend plekje op mijn shortlist..Was het maar waar, dan ging het de goede kant op. Helaas blijft het altijd bij zinloos stellingen verdedigen zonder consensus en vooruitgang.
shortsided? ik vermoed dat je shortsighted bedoelt en dat is een term die absoluut niet bij me past..quest schreef:Shortsided is for the few, don,t worry.Marco schreef:en met zo'n opmerking geef je blijk van je gebrek aan intellect.. en daarmee een welverdiend plekje op mijn shortlist..Was het maar waar, dan ging het de goede kant op. Helaas blijft het altijd bij zinloos stellingen verdedigen zonder consensus en vooruitgang.
Gebrek aan intellect is slechts deel van het geheel. Jou reactie zegt mij al genoeg. Jij verdient dezelfde plek bij mij
Ik vind vaak de mooiste discussie die waar mijn onbewuste vooroordelen onderuitgehaald worden met een goed onderbouwd verhaal en ik wijzer uit de discussie kom. Maar idd is een voorwaarde mss niet eens zozeer als de kwaliteit van redeneren aanwezig is, maar wel de bereidheid om goed te leren redeneren.Yet schreef:Aan de andere kant zijn de leukste gesprekken ook wel interdisciplinair. Dan word je van je eigen stoel geknikkerd en dan uitwisseling, toenadering en groei is heel waardevol (en geeft ook wel juist grappige, snelle situaties en flow).
Dat kan alleen als het denkniveau en kwaliteit van redeneren aanwezig is.
Dat zal een moeizaam proces zijn. Goed kunnen redeneren met een onderbouwd verhaal is voor weinigen weggelegd, laat staan de tijd die het kost om iets ff goed uit te zoeken. Ik vind discussies niet het juiste woord, ik zoek meer het uitwisselen van ideeen, communiceren. Discussies komen op mij over als standpunten verdedigen en gelijk halen. Met een goede redenatie zou je van een mug een koe kunnen maken. Ik wou dat ik die vaardigheid beter beheerste, maar dan kom het uit op haantjesgedrag. En dat is ook niet de bedoeling tochspinner schreef:Ik vind vaak de mooiste discussie die waar mijn onbewuste vooroordelen onderuitgehaald worden met een goed onderbouwd verhaal en ik wijzer uit de discussie kom. Maar idd is een voorwaarde mss niet eens zozeer als de kwaliteit van redeneren aanwezig is, maar wel de bereidheid om goed te leren redeneren.
Nou, discussieer dan gewoon niet. Kost helemààl geen tijd!Zarathustra schreef: Dat zal een moeizaam proces zijn. Goed kunnen redeneren met een onderbouwd verhaal is voor weinigen weggelegd, laat staan de tijd die het kost om iets ff goed uit te zoeken.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.