T (vertrokken lid)
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker
Contacteer: Facebook

Re: Ook zo 'verslaafd' aan computer gaming? - Het game-topic

Dank je :wink:
もなちゃん。いつか結婚しようね :)

Ano23
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Jep, net zoals m'n broer (ook hoogbegaafd). Animal crossing new leaf heb ik 300 uur gespeeld op een jaar tijd, het meeste ervan tijdens mijn examens van m'n masterjaar :D het is een wonder dat ik overal goed op door was. Ik vind video games eigenlijk gewoon het toppunt van kunst. Je hebt componisten, scenaristen, graphic designers etc.. vaak creatieve (koppige) mensen met sterke eigen ideeën. Die moeten samen dan een product verwezenlijken. Dat lijkt mij enorm moeilijk om ze allemaal met elkaar te verzoenen, maar als het lukt is het resultaat (zie ocarina of time, limbo) gewoon briljant. In april ben ik naar the legend of zelda symphony of the goddesses geweest, in november ga ik terug in Brussel. Was gewoon kippenvel. Heb zoals velen een traantje weggepinkt :rofl3: Voor wie het interesseert, een eerder concert is op youtube te vinden:

Ik ben vooral dol op de zelda franchise, splatoon en old classics. Vooral RPG's, FPS en TPS kunnen me bekoren. Als kind groeide ik op met secret of mana, perfect dark, goldeneye en timesplitters. Echt geweldige tijden :D ik kan me moeilijk voorstellen dat ik ooit zal stoppen met gamen :P

Cornelis1921
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ano23 schreef:Jep, net zoals m'n broer (ook hoogbegaafd). Animal crossing new leaf heb ik 300 uur gespeeld op een jaar tijd, het meeste ervan tijdens mijn examens van m'n masterjaar :D het is een wonder dat ik overal goed op door was. Ik vind video games eigenlijk gewoon het toppunt van kunst. Je hebt componisten, scenaristen, graphic designers etc.. vaak creatieve (koppige) mensen met sterke eigen ideeën. Die moeten samen dan een product verwezenlijken. Dat lijkt mij enorm moeilijk om ze allemaal met elkaar te verzoenen, maar als het lukt is het resultaat (zie ocarina of time, limbo) gewoon briljant. In april ben ik naar the legend of zelda symphony of the goddesses geweest, in november ga ik terug in Brussel. Was gewoon kippenvel. Heb zoals velen een traantje weggepinkt :rofl3: Voor wie het interesseert, een eerder concert is op youtube te vinden:

Ik ben vooral dol op de zelda franchise, splatoon en old classics. Vooral RPG's, FPS en TPS kunnen me bekoren. Als kind groeide ik op met secret of mana, perfect dark, goldeneye en timesplitters. Echt geweldige tijden :D ik kan me moeilijk voorstellen dat ik ooit zal stoppen met gamen :P
Welkom in de wereld die 'New Leaf' heet!!! Ik moet hier nog aan gaan beginnen, maar verwacht er veel van. Gr. Cor.

Lisettek
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik had niet moeten denken dat ik weer Skyrim kon gaan spelen zonder ook in het echt gelijk alle lavendel te willen plukken... hoezo verslavend?

Cornelis1921
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Voor de derde keer een dorpje met Animal Crossing "Let's go to the city" gecreëerd, want ik was ondanks dat ik van te voren twee weken vooruit had gespeeld toch door al die ziekenhuisopnames zodanig achterop geraakt dat ik geen zin meer in inhalen had. Nu begin ik weer van voren af aan...

fata morgana
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Ook zo 'verslaafd' aan computer gaming? - Het game-topic.

wil je gamen? ga gamen. wil je niet gamen? ga niet gamen. wil je niet gamen maar je kan niet stoppen. helaasje pindakaasje. ik snap heel het eieren eten niet. ik game soms 4 dagen zonder te slapen. althans een tijdje terug. sommige mensen kijken televisie de hele focking tijd. ik game soms kwartier en soms 10 uur. en soms fiets ik. die game verslaving vind ik te overschat. zolang je niet dood neer valt, kunnen bejaarde fiva lezers zeggen wat ze willen. dikke middelvinger naar de grijze generatie. laat ze lekker naar die focking rtl programma's kijken en hun polzen doorsnijden. zijn we daar ook weer vanaf.

scamorza
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Tja Fata. Je hebt sterven in verschillende smaken. Maar wat wil je nou precies zeggen?
De denker - Hij is een denker: dat betekent dat hij de kunst verstaat de dingen eenvoudiger op te vatten dan ze zijn.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Waarschijnlijk verdwijnt hij redelijk snel weer net als zijn naam
t !!!@#$???

scamorza
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Vast Nathalie. Genieten van iets dat niet bestaat heeft ook zijn charmes. Zeker als dat niets denkt iets te zijn of - nog erger, of is dat interessanter - denkt te betekenen.
De denker - Hij is een denker: dat betekent dat hij de kunst verstaat de dingen eenvoudiger op te vatten dan ze zijn.

HindrikH
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Lol nou "herkenning" is een understatement vrees ik. Ik ben vanaf 1982 (jaja, zo lang al) een verstokte gamer. Begonnen met een ding waarvan ik de naam al niet eens meer kan herinneren, maar daarna via de Atari 2600 bij de Commodore 64 terecht gekomen. Nu: PC, Skyrim, de Mass Effect en Dragon Age series, Civilization etc.

Dus hoezo alleen voor kids? Voor mij haalt het mij weg van alle perikelen met de echte buitenwereld, het geeft een stuk vrijheid van handelen, puzzels, creativiteit, beleving etc, die ik echt even nodig heb om in balans te komen. Het is niet helemaal effectief, want hoe meer gedoe tussen de wereld en mij, hoe meer ik naar dit middel kan grijpen, waardoor andere zaken blijven liggen.

Maar inderdaad, leg het maar eens uit aan het gros van de volwassenen. Spelletjes?? Als volwassen kerel?
To those who understand, I extend my hand
To the doubtful I demand: take me As I Am

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ano23 schreef:
do 03 sep 2015, 18:20
Animal crossing new leaf heb ik 300 uur gespeeld op een jaar tijd
2 weekjes speeltijd? In het gouden tijdperk had je pas echt goed 'beestjes oversteken/kruisen'.
https://www.prlog.org/12659156-impossib ... ogger.html

componisten, graphic designers... betekent dat 'new leaf' de film-versie of zo?
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Sorry voor dit soort nonsense-topics heb ik echt geen tijd ik moet Warhammer Total War II spelen.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

Sabo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Cornelis1921 schreef:
do 04 jun 2015, 03:52
doorspelen moet, want anders kan ik weleens de (af en toe voorkomende) fout te maken door een dag over te slaan of half te spelen, met alle gevolgen voor de bloemenpracht in mijn dorpje: deze kan in één klap flink uitgedund worden.
Wel, als je verstaat waarom dit net verslavend is, kan je de situatie misschien beter inzien;
Er zitten een hoop mensen met psychologische kennis in de groep ontwikkelaars die graag inspelen op onbewust gedrag.
In dit uitstekende voorbeeld wordt een behoefte gecreëerd in de vorm van beloning; je gaat verzamelen (een virtueel machtsgevoel, digitale centjes en dus ook koopkracht, controle over bepaalde dingen, ...), werkt aan iets en hebt het gevoel dat je iets aan het bereiken bent. Anderzijds wordt gebrek aan activiteit ook afgestraft; als je niet blijft spelen, gaan er bepaalde dingen verloren.
Je krijgt onbewust een drang om te gaan beschermen waar je al die tijd en moeite hebt ingestoken, en natuurlijk willen we ook steeds meer!

Ook is er geen einde aan zo'n spel. Tactisch van zo'n ploeg ontwikkelaars; als er geen einde gedefiniëerd is kan je blijven spelen. Ook ga je wellicht op zoek gaan naar leaderboards of mensen die meer hebben dan jou, wat voor jaloezie zorgt, en jou vervolgens zou kan manipuleren om nog méér tijd en moeite in dit spel te steken.
it's a slippery slope

Dus; we hebben volgende verslavende eigenschappen al;
- jouw input wordt beloond;
- gebrek aan input wordt afgestraft;
- je kan eindeloos blijven spelen zonder een einddoel in zicht.

Een puntensysteem en geen einddoel zijn zowat de basis voor verslavende games. Het wordt pas écht problematisch als ze een maandelijks bedrag vragen zoals "World of Warcraft", of als je verantwoordelijkheden uit de weg gaat om te kunnen spelen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik speel ook graag een spelletje om even wat tijd te doden, of als een manier om onaangename taken uit te stellen, perfect normaal. Maar het feit dat je het gevoel krijgt dat je MOET? Is dat jouw tijd waard?

Ano23
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Net bioshock infinite uitgespeeld.. wow, wat een verhaallijn. Ga hem nog ns spelen zodat ik alles begrijp, want was nogal moeilijk na 1 playthrough. :biggrin:

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”