Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: paranormaal? buitenzintuigelijk?

Yet, ik ben natuurlijk een pure leek die haar best doet zich een beetje op de hoogte te stellen. Foutjes of onvolledigheden haal ik er dus persoonlijk niet zo snel uit... :wink: Maar het wipwapje is toch best een goede symbolische voorstelling? Ik zie niet zo goed waarom niet? Bij actie adrenaline en nor-adrenaline up en acetylcholine down, in rust adrenaline en nor-adrenaline down en acetylcholine up. :| Toch wel zo'n beetje als vroeger in de speeltuin! :D En nee, geen balans inderdaad, maar een afwisseling van...

Wat betreft dit stukje kritiek: "De vragen die Nelson gesteld zou hebben aan de deelnemers zouden veel te dubbelzinnig zijn geweest", toevallig, ergens kreeg ik inderdaad enigszins dat gevoel..., bij de beschrijving van een van zijn onderzoeksmethodes. Verder kan ik mij inderdaad wel vinden in de recensie van Wetenschap24. En vind ik zijn boek, dat ik bijna uit heb inmiddels, al met al zeer boeiend om te lezen! (Als je bij me om de hoek woonde zou ik zeggen, loop effe langs, dan mag je het lenen! :wink:)
anyways ... het is hier het verkeerde hoekje en topic voor om al te kritisch te zijn
pardon daarvoor! :)
Waarom, Yet?! Kritisch zijn mag wat mij betreft overal, juist, en gráág zelfs! :)
Give me a break!

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik zit in een hele andere richting te denken.
Heb het over de balans in relatie met de voeding naar de hersenen toe.

wat is de brandstof van het brein?
de zon schijnt altijd

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

@Inge Mulder
glucose, dextrose, suikers
ik weet het vanuit mijn opleiding maar het is vast bijzonder makkelijk te googlen.
Dan kan je heerlijk verder fantaseren op van alles wat je leest zonder gehinderd te worden.
succes hoor! Boor een talent aan.
grtjs,
Yet
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

wingding
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

De allerbelangrijkste voedingsstof: liefde...

Een baby die een week niet wordt vastgehouden (maar wel gevoed) gaat dood... Er is geen hechtingsproces... Het is mijn overtuiging dat het bij volwassen mensen indirect hetzelfde is... ze gaan -langzaam- (iets sneller) dood...

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ik dacht altijd dat niet overreden worden door een vrachtwagen veel belangrijker was dan liefde. Ik heb altijd zo'n slechte ervaring met vrachtwagens...

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Physeric schreef:Ik dacht altijd dat niet overreden worden door een vrachtwagen veel belangrijker was dan liefde. Ik heb altijd zo'n slechte ervaring met vrachtwagens...
jesses Phys ... heb je weer je telekinese huiswerk niet gedaan?
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

wingding
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

@Physeric Lijkt me sterk dat jij vanachter je pc wordt overreden door een vrachtwagen :D

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

En dat komt voornamelijk vanwege het feit dat mijn PC op de eerste verdieping staan....

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

inge mulder schreef:Ik zit in een hele andere richting te denken.
Heb het over de balans in relatie met de voeding naar de hersenen toe.

wat is de brandstof van het brein?
Een goed boek, een interessant gesprek, mensen die me op andere ideeën brengen..... Ik ben er van overtuigd dat ik zonder dat binnen een week dood zou zijn.( oke, misschien een beetje overdreven, eerder een langzaam, of iets sneller, wegkwijnen) Ik heb alleen niet zoveel zin om het proefondervindelijk te bewijzen, dus dat moet jullie dan maar ter goede trouw van mij aannemen. :wink: :mrgreen:
Je kunt de golven niet bedwingen, maar je kunt wel leren om te surfen. Jon Kabat-Zinn

Stefan
Beheerder
Beheerder

Afbeelding

Zonder hechting gaan baby's dood?
Moet niet gekker worden... heb je een bron?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:rofl3:
LoL... Physeric watch out!
-Under Construction-

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Doodgaan zonder aandacht lijkt me sterk als het kindje gezond is. Genoeg verwaarloosde kinderen die wel blijven leven. Toch is er wel meer aandacht voor fysieke aanraking en hechting bij zieke baby's in het ziekenhuis.

wingding
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Beste Anouk (en anderen),
die is onomstotelijk bewezen. Natuurlijk gaat niet -iedereen- dood. Maar het is ongelooflijk wat er zich in de wereld afspeelt...

Hier een ontzettend zielig filmpje van een walgelijk onderzoek van 50 jaar geleden waarin je wellicht veel verklaringen vindt voor voor vele problemen...

Stefan
Beheerder
Beheerder

snavelkopje schreef: die is onomstotelijk bewezen
Ik ben erg benieuwd naar een bron.... ik heb gegoogeld, maar kan niks vinden.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

snavelkopje schreef:Beste Anouk (en anderen),
Euhm... ik reageerde niet op jou... :)
-Under Construction-

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Een bron staat bij het filmpje, Rene Spitz, die zijn onderzoek vastlegde in de film Psychogenic Disease in Infancy. Daar valt wel op te googlen. Zegt naar mijn idee echter nog niets over de overlijdenskans bij gemis aan affectie. Wel dat het van groot belang is voor een goede en gezonde ontwikkeling van een kind.

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Is onderzoek naar gedaan (Bowlby begon daar mee) & staat beschreven in DSMiv

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reactieve_ ... gsstoornis

In de dagelijkse praktijk ook wel voorbeelden van gezien.
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mensen, voor wie hechting en affectie in relatie tot overlijdenskans bij jonge kinderen een interessant onderwerp vindt, zie bijv. Handboek ontwikkelingspsychologie: grondslagen en theorieën, L. Verhofstadt-Denève, en klik of scroll naar pag. 55. (Daar zie je ook die meneer Bowlby waar Yet het over heeft).

Er is vast meer over te vinden, het is slechs een snelle graai van mij, via google.

Verder zijn we nogal off topic gedreven, lijkt me... :|
Give me a break!

wingding
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Nou... het begon allemaal met de belangrijkste bouwstenen waarmee hersenen tot ontwikkeling kwamen... :) Men reageerde met de gangbare stofjes dextrose etc.

Gezien het forum gaat over paranormale waarnemingen opperde ik het feit dat de liefde (niet waar te nemen als stofje o.i.d.) blijkbaar een van de belangrijkste onderdelen zijn voor groei. :knuffel:
Laatst gewijzigd door wingding op za 07 jan 2012, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Check, dank! De effecten aangetoond leken me logisch, sterfte niet.
Het was vast van de orde "Ik ga dood zonder koffie", die zin. Onomstotelijk bewezen dat 't niet klopt ;-).
Yet schreef:In de dagelijkse praktijk ook wel voorbeelden van gezien.
Dat lijkt me verschrikkelijk. Ik heb er alleen zijdelings e.e.a. van meegekregen en dat was al moeilijk te verkroppen.

En inderdaad, back naar andere "onomstotelijk niet te bewijzen zaken"
James Russell Lowell

Terug naar “HB in het dagelijks leven”