hoogbegaafd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

't Peerhoes in oprichting

Hallo,

't Peerhoes is nog steeds een wens van mij. Nu ben ik een leegstaand schoolgebouw tegen gekomen dat behoorlijk goed voldoet aan alle eisen. Om verder te kunnen met de eigenaar die ik wel ken, moet ik eerst mensen vinden die qua middelen of qua kennis / werkervaring kunnen helpen met dit mooie project.
Stel je toch voor dat je tegen iemand die net ontdekt dat die hoogbegaafd blijkt te zijn kunt zeggen: Ga es naar 't Peerhoes, dat is misschien iets voor jou, nu... Daar help je iemand echt mee!
Het is een plek waar coaches elkaar maar ook klanten kunnen treffen, lezingen houden of therapie kunnen aanbieden. Maar het kan ook een plek zijn waar mensen voor een tijd wonen. bv. bejaarde hb-ers met ev. een kleine zorgvraag. Dat kan dan weer een opstap zijn naar een bejaardencentrum voor hb-ers. Maar ook activiteiten voor kinderen, misschien zelfs de eerste stappen naar zoiets als een Boxschool... De mogelijkheden die zo'n honk voor hb-ers biedt, zijn erg groot.
Ik kijk uit naar reacties voor op de site die een mooie en misschien haalbare visie geven op allerlei mogelijkheden van zo'n vaste plek voor hb-ers, altijd open en altijd beschikbaar.

Mensen die 't Peerhoes niet op bovenstaande manier kunnen helpen maar dit idee wel willen ondersteunen kunnen dit ook kenbaar maken op de site. Elke steun helpt mee om van 't Peerhoes een succes te maken.

-------
Groetjes, Willem Wind

't Peerhoes. De moeite waard!
http://www.peerhoes.nl
--------
---

edit: topic verplaatst naar links en recensies (stond in discussies)
Groetjes, Willem Wind.

't Peerhoes, voor inspiratie en gezelligheid!

-s
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: 't Peerhoes in oprichting

Hoi Willem,

Wat een mooi initiatief! Helaas heb ik geen ervaring of iets anders wat ik zou kunnen bieden, maar ik wilde wel even laten weten dat ik hoop dat dit gaat slagen in alle zin van het woord :D

Heel erg veel succes,

-s

voo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Willem,

Waar staat dit peerhoes?

Arjan
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

HB staat binnenkort voor Harde Boxer dus? :mrgreen:

Maar zonder gekheid, goed initiatief. Hopelijk kristalliseert het uit in iets moois, zo te horen liggen er voldoende lijnen om te vervolgen. Mijn idee: betrek vooral ook de lokale omgeving, zowel in de zin van mensen als instanties en scholen er in, zodat het een geïntegreerd geheel wordt. Vaak zijn dicht bij huis de beste kansen te vinden.

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Spannend! Mijn broertje ging naar bijeenkomsten om andere hb-tieners te ontmoeten onder begeleiding van een coach. Dat heeft hem zo geholpen! Zo'n herberg zou een mooie toevoeging zijn. Waar gaat die staan, volgens de planning?
warning not to be taken seriously

ikmaakgeenreclame.nl

hoogbegaafd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Leuke reacties!

Het gebouw dat ik nu op 't oog heb ligt aan de A15, vrij centraal in het land.

Als je wilt helpen kan dat! Wat kun je zoals doen: je kunt je naam laten plaatsen op de site, je kunt een reactie schrijven en je kunt anderen overtuigen hetzelfde te doen. En dat helpt want daardoor zien bv financiers, gemeenteambtenaren en gebouw-eigenaren dat er belangstelling voor is en dat het een project is dat zichzelf kan bedruipen.
Groetjes, Willem Wind.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Centraal in den lande... Hmmm.... Dat klinkt als 'ideaal' voor een soort van B&B voor HB-profs uit het buitenland die ergens in den lande een HB-profi bijdrage komen leveren. En als een mogelijke plek waar mensen vanuit het hele land wellicht HB-kennis/kunde/vaardigheden/inzichten kunnen komen halen/leren/oefenen afhankelijk van het onderwerp en de setting (een compleet LEO-team is weer wat anders dan een kudde IB'ers, docenten, HR-managers, trainers of weet ik wie van verschillende scholen/bedrijven/organisaties) incl. overnachtingen. Dat kan wellicht helpen wat inkomsten te genereren, naast dat het kennis/kunde/vaardigheden/inzichten helpt te delen/verspreiden/ontwikkelen her en der.

Zomaar wat ideeëm die me als eerste ter plekke invallen. Ik moest als aller- allereerste denken aan een biologische boerderij toen ik "'t Peerhoes" las (heb vanmorgen één en ander aan info gearchiveerd met o.a dat onderwerp en ik meende die naem te hebben zien staan ergens daarin :mrgreen: ). Toen ik een paar woorden verder las was het peer-kwartje al gevallen.Mooi plan! Kewl.

Ik houd het in de smiezen. Al is het maar om zelf eens binnen te kunnen lopen. Enneh, als er een soort van open brainstorm georganiseerd wordt ben ik er graag bij. Ideetje voor een HB in 't wildje? (maar dan nog waar en hoe en wat enzo....)
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Lavendel
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Hallo,

Je idee klinkt interessant.

Ik weet wel een plek waar je gratis (gebruikte) meubels kan ophalen.

Eventueel kan ik misschien met dingen helpen als ontwerpen van bijv. posters?

Gr. Lavendel

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik zag eerst een andere post van jou. Ik klikte op de link in je onderschrift. Vluchtig op de site gekeken, niet wetende dat het nog niet bestaat. Maar ik dacht wel, wow, goed dat zoiets er is! Daarna klikte ik dit topic aan en zag dat het nog in oprichting was ;)

Succes ermee!

hoogbegaafd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Word nu al vriend van 't Peerhoes. [email protected]

En als het er is wordt de rest van de aangeboden hulp actueel.
Groetjes, Willem Wind.

hoogbegaafd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Als alle kijkers op deze pagina, nu zo een 237, hun naam hadden geplaatst op de site van 't Peerhoes, dan had ik al gesprekken gevoerd met de eigenaar, gemeente, financiers, etc... Er is nu een score van ongeveer 10%, ik ga voor de 50%.
zie ook: http://www.peerhoes.nl
Groetjes, Willem Wind.

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ik heb mijn naam erbij gezet!

hoogbegaafd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

We zijn over de helft! Nog 42 namen en we kunnen serieuze gesprekken voeren met verhuurders, sponsoren e.d.. Laat ook je naam plaatsen en doe mee. Samen maken we de wereld een beetje leuker!
Groet, Willem Wind.

Terug naar “Links en Recensies”