Hoi allen,
Omdat mijn werk niet de uitdaging biedt die ik zoek, zoek ik veel andere uitlaatkleppen.
Muziekmaken in twee bandjes, een paar keer sporten per week en sinds deze maand als deeltijdstudent op de VU in
Amsterdam. Met name studeren (wat ik altijd wel een beetje gedaan heb naast werk) geeft me het gevoel dat mijn
hersens weer een beetje op de proef gesteld worden. Een heerlijk gevoel.
Maar 40 uur werken, 6 uur gitaarspelen, 6 uur sporten, 12 uur studeren, een relatie onderhouden en gewoon af en
toe lekker de kroeg in.... Het voelt alsof het vanzelf gaat nu, een soort roes. Weinig behoefte aan slaap en veel energie.
Ergens in mijn ondeerbuik of achterhoofd voel ik wel dat dit niet altijd zo vol gas kan gaan. Ook al is sporten en gitaarspelen
ook ontspanning. Toch gaat dit niet in zijn geheel zonder (positieve) mentale en fysieke stress. Mijn verstand zegt dan ook:
Zet je hersens af en toe even op stand-by. Knop indrukken, uitzetten en hoppakee, ontspannen!
Alleen werkt dat bij mij niet zo en daarom ben ik wel benieuwd wat jullie doen om je hersens 'uit' te zetten. Gewoon even
helemaal niks denken, echt uit....