Vroeger voetbalde ik, klom ik in bomen en speelde ik met mijn eigen zakmes landveroveraartje met de jongens uit de buurt. Geen idee of dat gedrag van nature bij me hoorde of dat het een gevolg was van alleen jongens in de wijk hebben. Toen ik klein was, had ik wel poppen en knuffelbeesten en daar speelde ik ook mee. En toen ik opgroeide wilde ik spelen, dus speelde ik met de jongens om me heen. En zij accepteerden me (ik was een goede keeper

).
Op school had ik vanaf de 1e klas meestal vriendjes, jongens waren leuker om mee om te gaan. Het waren wel altijd rustige jongens, niet van die rauwdouwers. Pas in 4 atheneum kreeg ik vriendinnen. Die mij altijd enigszins raar vonden, omdat ik afwijkende gewoonten en hobbies had. Die vrienschappen zijn na de middelbare school allemaal doodgebloed omdat ik ook 10 jaar later nog andere interesses had (ik studeerde in het buitenland, zij begonnen aan gezinnen terwijl ik nog alleen was, ik kon nooit praten over de boeken die ik gelezen had, over dingen die me bezighielden, ik deed een antislipcursus terwijl zij de Groter Groeien, etc). Ik ging lang alleen op vakantie, huurde gewoon een auto en trok mijn eigen plan.
Mijn eerste werkgever eiste dat ik in mantelpakjes liep, dat heb ik dus jaren gedaan. Keurig, met bijpassende schoenen met hakje. Toen dat niet meer hoefde, ging ik op broeken over. Draag ik nog steeds het liefste. Veel praktischer in een omgeving met 90 mannen (ik moet de trap nogal eens op hier

).
Ik rijd graag en veel auto en, al zeg ik 't zelf, ook best goed. Ik kon op mijn 7e al kaartlezen, heb dan ook geen tom-tom, die is voor watjes. Richtinggevoel heb ik ook, verdwalen doe ik hooguit in een mij onbekende stad met opgebroken wegen en veel eenrichtingsverkeer. En ook dan weet ik meestal wel waar ik moet zijn, ik kan er alleen niet komen doordat men het mij moeilijk maakt.
Ik heb een klein hutkoffertje bij wijze van damestas

. Hoe meer dingen ik voor onvoorziene situaties bij me heb, hoe beter. Ideaal zo'n tas. Een elegant tasje is aan mij niet besteed, daar kan niks in. En ik maak me ook niet druk of 't wel bij de rest van mijn outfit past.
Ik heb de pest aan winkelen/shoppen, boodschappen doen is een noodzakelijk kwaad, de was doet mijn man

, opvouwen doe ik alleen als de stapel wasgoed te hoog wordt en dan wél met een vast handelingspatroon. Etiketjes moeten naar binnen

. Kleding kopen doe ik alleen als 't moet en zo'n tochtje is vooral functioneel: die ene winkel waar ik de vorige keer slaagde in, passen, kopen, wegwezen. Hetzelfde geldt voor schoenen kopen.
Miriam schreef:Mannen roddelen een stuk minder, heb ik het gevoel.
Forget it. Ik werk met ruim 90 mannen en ze roddelen net zo hard als vrouwen. Alleen over andere dingen. Ik word behandeld als one of the guys dus ze houden zich voor mij niet in. En hun gespreksstof is heus geen haar beter dan die van vrouwen hoor.