Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker
Contacteer: Website

Motortopic

Om verdere vervuiling van het 'a life after' topic te voorkomen, hier een topic over motoren, motorrijden, motorrijles en dergelijke!

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Motortopic

Ik heb bij mijn eerste motorcross cursus (toen had ik nog geen motorrijbewijs) meteen een stoppie gemaakt.... COOL! Okee, niet heel hoog, maar toch, wel duidelijk het achterwieltje opgetild! Alleen dat aantrappen, dat is niet voor mij hoor...

marleen
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik ben zoooo gek op motorrijden. Helaas heb ik zelf nog geen motorrijbewijs, maar dat staat bovenaan mijn lijst voor wanneer ik geld heb. Ik heb hele toffe vakanties gehad achterop. Frankrijk, Italië, Corsica. Mijn vriend moet er niet zoveel van hebben jammer genoeg.

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

haha goed idee Barbara!

Ik ben dus motorfanaat. Heb meerdere motoren, maar mijn lieveling is mijn Ducati Monster. Voor woon/werkverkeer heb ik naast mijn leasebak ook een leasemotor gekregen van mijn werkgever. Dat is een Honda deauville. Naast de monster dus een heeeeeeele saaie motor, maar wel erg comfortabel met kuip en veel opbergruimte.

Verder staan er nog 2 "racers" in onze garages, een kawasaki GPZ600R (waar ik ook wel eens opkruip) en een Ducati 944 eigenbouw (900SS met kuip van 916). Deze zijn eigenlijk een beetje meer van mijn man.
LEEF!

Arjan
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ooit.. ik bracht mijn puberteit door niet ver van het TT circuit. Motoren zitten wel in me.. maar nooit een motor rijbewijs gehaald. Net iets te veel motorrijders in een rolstoel meegemaakt in mijn tijd in de revalidatiesector.. durf niet zo goed. Sinds een aantal jaren terug een mij bekende motoragent een onderbeen verloor bij een bizar ongeluk waarbij hij zijn onderbeen verderop op de weg zag liggen.. nee dank u.

Ik durf dus eigenlijk gewoon niet. Maar misschien moet ik gewoon gaan lessen en schijt hebben aan de risico's. Dood ga je toch. En motorrijden lijkt me wel geweldig!

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

motorrijden IS geweldig

ik heb nu een cb500f, antieke motor, die nog niet helemaal op orde is. manlief heeft een ouwe transalp, heerlijke gooi en smijtfiets. mn ouders hebben een zelfgemaakt zijspan, gebaseerd op een yamaha 750, inmiddels ook 30 jaar oud ofzo. verder heeft mn vader een aprilia capo nord waar ik ook mee rijd (superbak, alleen net te hoog voor mij) en mn moeder een moto guzze 1100 evo. ohja dan heeft mn vader ook nog een antieke yamaha 653 die al jaaaren in onderdelen in huis staat (prachtig geglaspareld blok in de woonkamer). Als mn 500 klaar is, moet ik em maar eens gaan helpen met die fiets.

Ik houd wel van hard, maar meer van bochten en ontspanning. Liever een relaxte toertocht dan klaverbladrijden zeg maar.... we willen met de motor op vakantie, tentje achterop. Hebben we ook al eens gedaan, maar toen had ik nog een 250je, die hield de transalp niet lekker bij (85 op de snelweg...). komt ook door mijn rubensiaans figuur (ik weeg net ietsje minder dan dat motortje :) ).

Gaat er nog iemand naar de TT? Wij zitten in het Rossi vak :) (i'll be the one in yellow)

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wij zitten net naast het rossivak!!!!! ( uit het vak gezien een vakje naar rechts)
Dit omdat mijn stiefdochter overtuigd Lorenzo fan is, en we eigenlijk al jaaaaaaaaaaren naast het vak wat nu ineens rossivak is zitten.

En tja motorrijden gevaarlijk? Ja het is gevaarlijk. Dat is autorijden ook, statistisch gezien. En je stapt zonder nadenken in een auto. Natuurlijk denk je wel eens na over de gevolgen die het kan hebben (zit nu ook in een revalidatiecentrum en dat is dus wel eens slikken) maar als ik op de motor zit zijn al die gevoelens weg. Ondanks dat ik 2 zware valpartijen heb gehad.

Ik hou wel van doorrijden. Maar ook gewoon lekker naar de Eifel en bochtjes rijden is geweldig. Maar soms is gewoon even zo hard mogelijk alles wat ik nodig heb om weer rustig te worden. Heb ook niet voor niets nu een naked en " maar" 600cc (van dat laatste heb ik dus na de Vraptor wel spijt.... het is me net te weinig, zit te denken om voor een nieuwe monster 1100 te gaan, maar ja daar vragen ze nog iets te veel euri's voor). Dat was een stukje zelfbescherming. Met die raptor deed ik echt gekke dingen, dat had niet goed gegaan. Nu is het boven de 150 vechten om te blijven zitten.

En mijn figuur is ook niet echt motortechnisch gezien handig hoor. (heb op de beurs maar weer een nieuwe jas gekocht omdat de oude niet meer dichtging... zucht)
LEEF!

M_M
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Vorig jaar een poging gedaan om het rijbewijs te halen, maar de timing was niet goed, nu wacht ik tot na de "verhuizing"
Heerlijk! [motorbike]
I rather tried and failed then wonder all my life what could have...

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ik heb net m'n pa aan de lijn, die me trots verteld dat hij een nieuw fliepje voor me gemaakt heeft. Joepie! (Voor de kenners, dit is het fliepje dat het uiteinde van de koppelingskabel vasthoud binnenin het koppelingshuis. Deze fliepjes hebben de neiging om af te sterven, wat mijne ook gedaan heeft, waardoor het niet meer bruikbaar was.) Nu nog het andere fliepje vastlassen (een buisje waar een boutje doorheen kan om de buddyseat op zn plek te houden) en alles kan weer gemonteerd worden. Papalief gaat alvast even benzine in de tank doen, even kijken of de nieuwe pakking van de benzinetank inderdaad er voor zorgt dat de benzine IN de tank blijft ivp er uit druppelt...

northern lady
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ruik de benzine.... :wink:
Ik had vroeger een oom die motorrijder was. Hij had er 2, een BMW, en nog een ding met zijspan. Ik heb dus als klein meisje een poos lopen zeuren of ik een keer in dat bakje mocht, en eindelijk was het zover. Hij heeft een rondje met mij door het dorp gereden, en vooral in de bochten het bakje flink laten wippen (om mij bang te maken :D ), en om van het gezeur af te zijn. Haha, nee dus, ik vond het geweldig!!! Vanaf dat moment dus met motoren bezig. Ik wou ook geen 'gewoon' rijbewijs halen, maar een motorrijbewijs. Helaas ben ik nogal een angsthaas in het verkeer, dus na 5 keer examen en gezakt te zijn, moest ik het opgeven....
Misschien had ik mijn tijd en geld beter aan een autorijbewijs kunnen besteden, maar ik wou het zo graag.
En nu heb ik alleen maar een brommerrijbewijs :wink:
ik ben ik, ik leef nu

Alexandra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Zowieso gaaf hoor, motorrijden.
Maar wat heeft het voor jullie met HB te maken?
(Dit topic is onderdeel van 'HB in het dagelijks leven')

M_M
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Deze hb-ers rijden motor in het dagelijks leven. :mrgreen:
I rather tried and failed then wonder all my life what could have...

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

gisteren voor het eerst sinds ik vorig jaar een handoperatie gehad heb weer langer dan 2 uur op de snelweg gereden!!!!!

Wel wat reactie in mijn hand/pols gehad, maar het lijkt erop dat ik weer redelijk alles kan nu met mijn rechterhand. Voelt echt als een opluchting, dus ik ga zo nog maar een rondje rijden :)
LEEF!

voo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hier ook een motorrijder! Mijn man rijdt ook motot en heeft vandaag een andere motor gekocht. Nu kunnen we weer heerlijk samen gaan rijden. Achterop zitten willen we allebei niet :lol: .

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wat voor motor rijd je? En je hebt wel helemaal gelijk hoor achterop is echt niks!
LEEF!

voo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik rijd op een Virago en mijn man op een VFR....
Snap jij wel hoe we matchen 8)

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ahh, had al een motor topic verwacht na de responce in het "a life after" topic. :D

Altijd op zwaar opgefokte brommers gereden, stuk of wat motorrijlessen op mijn naam staan waarna ik moest stoppen naar gezondheidsproblemen.

Maar ben nu sinds een week of twee bezig met vanalles qua gezondheid van geest en lichaam en voel het :twisted: motorduiveltje :twisted: behoorlijk nu het wat beter gaat..

Toen ik bij mijn derde les een cb500 volledig los heb getrokken(kon net vasthouden) kan ik niet wachten op mijn rijbewijs, vroeger op de brommer was het altijd al stepjes slijten met +-90 dus was altijd feest :D .

Zie wel op tegen de vernieuwde theorievragen (ivp welke heeft voorrang-> in welke volgorde hebben ze voorrang etc) en ook de noodstop vind ik niet al te prettig(al een paar keer flink het achterwiel van de grond gehad, ben gelukkig iets zwaarder geworden lol)

Oh ja, een goede vriend van mij gaat al een paar jaar in de goede maanden elke dag op de motor naar het werk en hij heeft nog nooit problemen gehad, is dus ook even hoe je er zelf mee om gaat.
The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible.
(A.E.)

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zat al te wachten wanneer je hier zou opduiken haha.

Zondag wel naar bericht gehad dat een vage kennis (was beste vriend van iemand die mij dierbaar is) is overleden tgv een motorongeluk. Reed op een doorgaande weg bij Almelo en een tegemoetkomende auto sloeg linksaf zonder hem te zien. Hij is ter plekke overleden. Ben daar altijd een beetje van slag van. Kan ons allemaal overkomen zoiets he.
LEEF!

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

stomme automobilisten... ik kreeg bij rijles de instructie: rijd rond alsof in elke auto een gevaarlijke gek zit die je kapot wil rijden, dan kan het altijd mee vallen (defensief rijden, zichtbaar zijn, uitwijkmogelijkheden creeren etc).

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Alletta: gecondoleerd, :knuffel:
Natuurlijk automatisch de vraag: Was deze man een rustige motorrijder?

Barbara:
Is ook niet echt de manier, zo durf je helemaal niks meer op de weg...
Gewoon goed opletten en anticiperen, meeste idioten zie je wel op afstand aankomen..net zo als in de auto.

Een motor met een hoop decibels/zwaailichten wil ook wel helpen denk ik. :)
The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible.
(A.E.)

Terug naar “HB in het dagelijks leven”