SJ
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Kristallen en edelstenen

Vandaag een kistje gekregen met vakjes en laatjes voor mijn edelstenen en kristallen. Kan er geen genoeg van krijgen.

Verzorg ze ook heel goed.. :lol:

Iemand hier ook gefascineerd door edelstenen en kristallen?

Heb altijd wat met stenen gehad vanaf kleins af aan. Op het strand of op straat. Als ik dan zo'n steentje zag die me aantrok dan nam ik die mee naar huis en was het echt mijn vriendje..

Vind het gewoon prachtig....:inlv1:
In de realiteit ben ik een dromer, in mijn dromen een realist.

En een dyslectische liefhebber van lezen en schrijven.

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Kristallen en edelstenen

Ik vind ze leuk om te bekijken (Naturalis oid) maar zelf heb ik ze niet. Heb een vriendin die er ook gek op was. Als kind spaarde ze allerlei verschillende soorten.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

Miene
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

mijn kinderen vinden ze geweldig.... om de hoek zit "de oude aarde" maar daar krijgt dochterlief hoofdpijn en misselijkheid in de winkel (niet in het 'museum') :shock:
Niet de schielijke in het vriendschap sluiten, maar ook niet de angstvallige moet men prijzen; men moet ook iets wagen ter wille van vriendschap. (Epicurus)

voo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Vooral mijn zoon is er weg van. De oude aarde is zijn schatkamer......
Echt een bezoekje waard voor wie in de buurt van Giethoorn komt deze zomer!

Marie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Dat heb ik ook!
Mijn hele leven heb ik stenen gespaard van kristallen tot gewone kiezels, de laatste jaren wel iets minder.
Ze liggen in een vitrine en op een heel mooi Afrikaans krukje.
Helaas ben ik er een paar kwijtgeraakt door verhuizingen en zo :cry: boehoe.

Volgens mij leven ze maar wel heeeeeeel langzaam en als ze eens konde praten!

Parels en schelpen is ook een fascinatie van me, maak er af en toe sieraden van met zilver voor als cadeau.

snowhawk
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik gebruik edelstenen en mineralen zo op zijn tijd. Ik hou erg van Andara obsidianen. Deze zijn alleen te vinden op Java. Deze obsidianen ontstaan doordat lava stolt in water. Ze zijn dan ook semi-doorzichtig en er zijn patronen in te zien gevormd door het gevangen water.

xQzMe
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Mijn vader heeft een fascinatie voor edelstenen, kristallen en munten. Ik beschouw hem als een genius op dit vlak, zowel op vlak van kennis hierover als fysiek bezit. Hele zolder ligt vol :-).
00110001 00100000 01101101 01101001 01101110 01110101 01110101 01110100 00100000 01110100 01101001 01101010 01100100 01110110 01100101 01110010 01110011 01110000 01101001 01101100 01101100 01101001 01101110 01100111

quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

snowhawk schreef:Ik gebruik edelstenen en mineralen zo op zijn tijd. Ik hou erg van Andara obsidianen. Deze zijn alleen te vinden op Java. Deze obsidianen ontstaan doordat lava stolt in water. Ze zijn dan ook semi-doorzichtig en er zijn patronen in te zien gevormd door het gevangen water.
Ik heb even gekeken naar die steen, mooie stenen zijn dat met prachtige kleuren, :)
Nil volentibus arduum .................Quest to perpetual motion of being complete in the quest.

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

snowhawk schreef:Ik gebruik edelstenen en mineralen zo op zijn tijd......
In welke zin gebruik je ze? Als decoratie/accessoires of in de geneeskrachtige hoek?

Ikzelf heb ook altijd een fascinatie gehad voor (half-)edelstenen. Was vroeger verzot op onyx, maar mijn lieveling is altijd de amethist geweest (paars is dan ook mijn lievelingskleur). Van vakanties in de Franse Alpen nam ik ook altijd wel wat steentjes mee.

En om mijn hals draag ik altijd een diamantje, klein, maar heel helder/puur (weet de waarde die daaraan gegeven word even niet meer, maar op dat classificatielijstje staat'ie in ieder geval hoog)

pyro
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik was vroeger ook gek van (half)edelstenen. Ik wilde altijd zo'n kristallen groei pakket hebben, maar nooit gekregen. Ik droeg malachiet tegen menstruatiepijn. Het leek wel te helpen, maar ibuprofen werkte toch beter. Laatst kwam mijn moeder mijn verzameling weer tegen op hun zolder. Mijn dochter is er blij mee. Die is gek van steentjes.

Heeft iemand ooit een kristallen groei pakket uit de speelgoedwinkel gekocht? Is dat wat of komen er alleen hele mini kristalletjes uit? Nog even wachten en dan is mijn dochter groot genoeg om 'haar' zo'n pakket te geven ;-)

snowhawk
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

@ Rianne, zoals in geneeskrachtig, maar ook wel als hulpmiddel bij mediteren. Ik zoek echter nooit een steen uit op kwaal. Ik kies een steen die me op een bepaal moment aanspreekt.

Ik heb twee andara obsidianen: 1 helder transparant met kristallen erin, de andere lichtgroen met specifieke patronen erin. Als ik de lichtgroene bij mijn bed leg, dan heb ik, laat ik zeggen, bijzondere dromen.

SJ
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik zag ook die groeiedelstenen die je kan kopen bij de speelgoedwinkel. Wil het weleens proberen lijkt me wel leuk.

Mijn lievelingssteen is ook de Amtehyst. Paars geweldige kleur en is de steen die mijn sterrenbeeld hoort (ik geloof in astrologie :-))

Voor de rest ben ik gek op aquamarijn en ga ik regelmatig naar de edelstenen beurs en koop ik op gevoel.
Ik stop ze soms onder de kussen, heb er een paar op mijn tempeltje thuis (hihi) en in mijn kistje heb ik er ook een hoop liggen.

Eens in de zoveel tijd ga ik ze reinigen en droog ik ze bij maanlicht.

Ook heb ik een heleboel hangertjes en draag ik bijna iedere dag een edelsteentje aan mijn ketting.

Ik heb de voorkeur voor grof en heb ook twee hele grote groffe thuis op de vensterbank van ieder ruim twee kilo.
Dat is een Oranje Calciet en een Rozenkwarts.
In de realiteit ben ik een dromer, in mijn dromen een realist.

En een dyslectische liefhebber van lezen en schrijven.

nietedoen
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik had als tiener een fascinatie voor mineralen : pyriet was de aanzet daar toe. Ik had een hele verzameling, maar het dan gelaten voor wat het was. Ze waren veel te duur om ze als tiener te blijven aankopen. Nu blijven ze me wel fascineren, als ik een winkel per toeval tegenkom, maar ik zoek het niet meer op. Het eerste wat ik dan doe is nog altijd kijken naar het prijskaartje.

Kworzot
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hou me wel vaak bezig met kristalliseren en dan onder de microscoop

Ik heb zelf met edelstenen verzamelen willen beginnen maar ik had altijd zo'n drang naar ze persoonlijk met een houweel in mijn hand te gaan zoeken; dat gaat dus niet op :lol:

Afbeelding
How complex non-linear sequences work together to form beauty.
Sway all day, Butterflyflaps all the way ! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Refusing
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik verzamelde als kind zulke stenen, maar ben er mee op gehouden. Andere interesses kwamen in de plaats..

Catlady1971
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

Ik ben ook een edel- en halfedelstenen-fan :) Vooral de doorschijnende soorten.

Ik ben Leeuw en dan schijnt je favoriete edelsteen Diamant te zijn :rofl3: Dat is nu bij mij ook wel het geval, maar daar hoef je natuurlijk geen Leeuw voor te zijn 8)

Ik hou erg veel van de kwartsen, vooral amethyst en bergkristal. Ik heb er een aantal die ik als versiering in huis gebruik en andere waar ik juwelen van heb laten maken. Tijdens een creatieve periode heb ik zelfs eens zélf halssnoeren met allerlei kwartsstenen gemaakt - zou ik eens opnieuw moeten doen !
Catlady

"We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars." O. Wilde

rianaluna
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik heb vandaag mijn edelstenen geteld (heb er sinds kort een vitrine kast voor) en ik heb er wel 128 :D

paar foto's:

Agaat Geel
Afbeelding

Atlantisiet/Stichtiet
Afbeelding

Agaat Botswana
Afbeelding

Chrysopraas
Afbeelding

Robijn
Afbeelding

Howliet
Afbeelding

Toermalijnkwarts
Afbeelding

Afbeelding

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wat een prachtige voortbrengselen der aarde, Rianaluna!!!
(Die tweede van boven lijkt wel een stukje kiwi trouwens... :D)
Give me a break!

rianaluna
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Laatbloeier schreef:Wat een prachtige voortbrengselen der aarde, Rianaluna!!!
(Die tweede van boven lijkt wel een stukje kiwi trouwens... :D)

Haha :D

Het lijkt inderdaad op een kiwi :P

Vuuragaat:
Afbeelding

Malachiet:
Afbeelding

Slangenhuid:
Afbeelding

Labradoriet:
Afbeelding

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Rianaluna, ik vind ze werkelijk fascinerend mooi!!! Ik denk dat ik er zomaar uren naar zou kunnen kijken en van de schoonheid zou kunnen genieten. Zonder er ook maar een greintje verstand van te hebben...

En jij, ben jij ook geïnteresseerd in de 'achtergrond' van deze stenen? Of is het je vooral om de schoonheid te doen? En hoe ben je ertoe gekomen ze te gaan verzamelen?
Give me a break!

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”