northern lady
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Onzin, flauwekul en irrelevantie..

wo 30 mei 2012, 01:46

Allereerst, ik weet niet zeker of ik hb ben, dat is al een drempel.
Daarnaast, ik heb alleen maar vwo, verder niets bijgeleerd. Dus weet ik van heel veel dingen niet genoeg, om erover mee te praten. Dus ben ook zo verstandig om mij stil te houden :wink:
Laat ik dan ook nog geen ster zijn in het goed verwoorden wat ik denk...Qua typen dan. Nog een geval van, laat maar.
Leven en laten leven, dus laat iedereen de topics opzoeken, waar hij/zij van houdt.
Of open anders zelf een topic, over iets waar je over wil praten/discussieren, en kijk wat voor reacties je krijgt.
Dit is een hb-forum, maar aan de andere kant, het is "maar" een forum. Internet...Naar mijn idee moet je daar niet teveel van verwachten, je op vastpinnen, of hoe zeg ik dat...
Toch is dit wel een "plek" voor mij waar ik mij thuisvoel. Ik lees veel, en leer. Maar reageer niet vaak, misschien is dat voor meer mensen zo...
Dus ik blijf ook maar vaak bij de puzzels hangen enzo... :wink: :D
ik ben ik, ik leef nu

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 30 mei 2012, 08:42

Northern Lady schreef:Allereerst, ik weet niet zeker of ik hb ben, dat is al een drempel.
Daarnaast, ik heb alleen maar vwo, verder niets bijgeleerd. Dus weet ik van heel veel dingen niet genoeg, om erover mee te praten. Dus ben ook zo verstandig om mij stil te houden :wink:
Laat ik dan ook nog geen ster zijn in het goed verwoorden wat ik denk...Qua typen dan. Nog een geval van, laat maar.

NL, ik hoop toch dat wanneer jij wél graag iets wilt zeggen, je dit ook gewoon doet, ondanks dat je van jezelf vindt dat je 'niet goed bent in het verwoorden van e.e.a.'! Een forum is net zo goed (als de echte wereld) een plek waar mensen van verschillende 'pluimage' aanwezig zijn, dat maakt het ook leuk! Ik heb overigens ook slechts VWO gedaan, en geen universitaire of HBO-opleiding erachter aan (en ben net als jij niet officieel HB getest). Je kunt gewoon ook vragen stellen als je iets niet weet, maar het onderwerp wel interessant vindt! Ik heb gemerkt dat er vaak welwillend antwoord gegeven wordt, incl. interessante linkjes etc.! :)

Kortom: ik wil jou wél aanmoedigen je een volwaardig lid van dit forum te voelen!

(Ik persoonlijk zie het forum ook wel als een plek om te oefenen, ondanks dat ik me soms ook onzeker voel over hoe goed ik ben in verwoorden, hoeveel ik weet, etc. Er zijn altijd mensen die je op dat vlak 'bewondert', qua kennis, qua scherpte, qua rapheid van tong, maar staar je er niet op blind!) :D
Give me a break!

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

wo 30 mei 2012, 22:11

@Rianne, met het restrictieve bedoel ik de manier hoe er gemodereerd wordt. Ik begrijp dat je het als moderator lijnen moet trekken, en samen met de bijdrages die deze mensen maken, wordt er een klimaat gecreeerd op het forum die meer kietelen dan prikkelen inhoudt.

Twee aanbevelingen;
-zoek bv. actief 'vrijwilligers' die 'nieuwsposts' doen zodat er iets over valt te praten,
-zet die ronde tafel en puzzel topics in een andere groep zoals HB prive, zodat het niet zo overheersend is. Mensen die voor de informatie komen, hoeven dan ook niet in die topics te verdwalen.

@ laatbloeier; er is een reden waarom 80-90% van de post weinig inhoud hebben. Ik kan er wel een aantal bedenken. Jij ook?
Interessant topics maken is iets wat niet iedereen kan of wil.

Smaragd
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 30 mei 2012, 22:17

maar de ronde tafel is toch al een afzonderlijk deel? Wat wil je dan anders? Die kun je toch gewoon overslaan? Dat doe ik ook meestal.
Gelukkig is een mens die wijsheid heeft gevonden, een mens die inzicht wint.
Spreuken 3 : 13

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

wo 30 mei 2012, 22:19

Zarathustra schreef:@Rianne, met het restrictieve bedoel ik de manier hoe er gemodereerd wordt. Ik begrijp dat je het als moderator lijnen moet trekken, en samen met de bijdrages die deze mensen maken, wordt er een klimaat gecreeerd op het forum die meer kietelen dan prikkelen inhoudt.

Snap ik echt niet. Wij snoeren niemand de mond. Alleen wanneer er forumregels overtreden worden

Zarathustra schreef:Twee aanbevelingen;
-zoek bv. actief 'vrijwilligers' die 'nieuwsposts' doen zodat er iets over valt te praten,

Daarvan zijn er al 1046! Door wie laten zij zich beperken?

Zarathustra schreef:-zet die ronde tafel en puzzel topics in een andere groep zoals HB prive, zodat het niet zo overheersend is. Mensen die voor de informatie komen, hoeven dan ook niet in die topics te verdwalen.

Aan dit soort persoonlijke verzoeken kunnen we niet beginnen. Hieruit spreekt jouw persoonlijke voorkeur die niet overeen hoeft te komen met die van anderen.
Iedereen heeft de vrijheid topics wel/niet te lezen.
Als op dit moment de Ronde Tafel statistisch gezien overheersend zou zijn, dan komt het omdat blijkbaar het merendeel van de posts daar geplaatst worden.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 30 mei 2012, 22:33

Ik snap het ook niet. Klik het gewoon niet aan als je er niks mee hebt. Je kunt zelfs de vlaggetjes uitzetten.

Voor mij geldt dat ik veel discussies gewoon niet zo prettig vind op 'papier'/scherm en ze liever IRL voer. Heeft vooral met timing te maken denk ik, het feit dat je op het moment zelf met mensen kunt praten ipv telkens te verwijzen naar posts die eerder gedaan zijn.
Dat is geen kritiek, maar een uitleg waarom ik me in veel disucussies niet meng (en bijvoorbeeld wel naar IRL-uitjes kom).

En tja, wat let je om zelf een paar discussies aan te slingeren?
Always remember to live
Never forget to give

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 30 mei 2012, 22:47

Rianne schreef:
Zarathustra schreef:@Rianne, met het restrictieve bedoel ik de manier hoe er gemodereerd wordt. Ik begrijp dat je het als moderator lijnen moet trekken, en samen met de bijdrages die deze mensen maken, wordt er een klimaat gecreeerd op het forum die meer kietelen dan prikkelen inhoudt.

Snap ik echt niet. Wij snoeren niemand de mond. Alleen wanneer er forumregels overtreden worden

De forumregels zouden herschreven kunnen worden (je zou ze op een betere manier kunnen formuleren (wie leest die regels uberhaupt), en de hantering ervan kan niet objectief gemaakt worden).
En we hebben spinner nodig hier. Ik heb met hem gemaild, en wil dat ook wel, als hij maar zijn eigen kan zijn. Wat hij te melden heeft meer waarde, dan die 80-90% onzin, maar die ruimte bieden jullie niet. Oke, hij ging weleens over de schreef, maar als je daar niet kan omgaan, zeg dat meer over je eigen als over de ander?
Zarathustra schreef:Twee aanbevelingen;

Daarvan zijn er al 1046! Door wie laten zij zich beperken?

Ik bedoelde actief. Niet passief.
(zoals de dag van de HB ook actief had kunnen worden gepromoot)
Zarathustra schreef:-zet die ronde tafel en puzzel topics in een andere groep zoals HB prive, zodat het niet zo overheersend is. Mensen die voor de informatie komen, hoeven dan ook niet in die topics te verdwalen.

Aan dit soort persoonlijke verzoeken kunnen we niet beginnen. Hieruit spreekt jouw persoonlijke voorkeur die niet overeen hoeft te komen met die van anderen.
Iedereen heeft de vrijheid topics wel/niet te lezen.
Als op dit moment de Ronde Tafel statistisch gezien overheersend zou zijn, dan komt het omdat blijkbaar het merendeel van de posts daar geplaatst worden.

En zoals ik ook laatbloeier vroeg; waarom is dat?
Is dit wat je in gedachten had, met een forum als communicatieplatform, Rianne? Het is niet verkeerd om de hoeveelheid lucht aan de kaak te stellen in de poging om dit forum meer gewicht te geven. Onvermijdelijk zijn er dan mensen die zich dan bedreigd voelen (analoog met wat ik met de mensa test bedoelde). Ik heb me trouwens in een vreemde positie gemanoevreerd. Ben ik een andersdenke tussen de andersdenkenden?

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 30 mei 2012, 22:48

Sorry, dat het negatieve gevoelens oproept Phileine. Ik herken dat wel. Maar in de theorie van Dabrowski is dat nodig om te groeien.
Ik heb genoeg aangeslingerd hier en op het vorige forum. En ik wou dat er ook andere mensen waren zoals mij.

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 30 mei 2012, 22:56

Misschien is het een idee om een eigen platform te beginnen, niets dat je dan meer in de weg staat om er geheel volgens jouw visie vorming aan te geven.

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 30 mei 2012, 22:59

Een platform in mijn eentje, dat is een goeie.
Soms komen er mensen voorbij aan wie je wat hebt. En ik kan je vertellen dat ik mede dankzij deze mensen mijn visie heb kunnen vormen. En ik zie dat dit forum een afspiegeling is van de normale wereld, en het kan veel meer worden. Maar dan moet het gemiddeld niveau van 'actieve onderwerpen' wel naar boven gaan. En ik heb daar in mijn 900+ posts toch wel iets aan bijgedragen :twisted: .

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 30 mei 2012, 23:24

Zarathustra schreef:Een platform in mijn eentje, dat is een goeie.
Als jouw visie 'de juiste visie' is stromen de (juiste) mensen vast grif toe en daarbij zou je met jouw veelvuldig zelf-be(ver)noemde 'talent voor geldzaken' toch ook geen moeite moeten hebben om er een deftige marketingcampagne aan te koppelen teneinde een dergelijk platform in het licht te zetten, practice what you preach.

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 30 mei 2012, 23:29

Dat zou mogelijk zijn als je goed kon communiceren. En dat is wat ik hier oefen :wink: .

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 09:33

Zarathustra schreef:@ laatbloeier; er is een reden waarom 80-90% van de post weinig inhoud hebben. Ik kan er wel een aantal bedenken. Jij ook?
Interessant topics maken is iets wat niet iedereen kan of wil.

Of ik een heel aantal redenen kan bedenken weet ik niet, Zara. Die ene reden die jij noemt, lijkt me een plausibele. Met de kanttekening dat 'interessant' niet voor iedereen hetzelfde betekent!

Ik denk simpelweg dat veel mensen zich hier op dit forum (over het algemeen) prima thuis en tevreden voelen. Ik persoonlijk ben er één van. Ik kom er intelligente, leuke mensen tegen, zowel via mijn kabel als in het echt. Er wordt ook veel onzin en small talk uitgewisseld, en dat vind ik prima, vaak leuk zelfs, ik doe er aan mee. Het is de sociale lijm, beetje veel lijm misschien, maar mij stoort dit niet. De wetenschap dat ik wanneer ik wil zomaar een onderwerp kan aansnijden dat mij bezig houdt, en dat daar dan meestal ook nog een heel aantal mensen op reageren, interessante reacties waar ik doorgaans veel aan heb en van leer, dat alles vind ik een bijzonder waardevol en ook comfortabel gevoel. En het feit dat andere mensen zo af en toe ineens boeiende onderwerpen aansnijden, ook dat is iets waarvan ik enorm geniet.

Zarathustra schreef:Dat zou mogelijk zijn als je goed kon communiceren. En dat is wat ik hier oefen :wink: .

Grappig dat ook jij dit aspect noemt: oefenen. Ik oefen en leer heel wat bij hier! Op het sociale vlak bijv., ik vind het leuk dat hier zoveel verschillende mensen vertoeven, ik probeer me in de mening van anderen te verplaatsen zonder me -als gevoelig mens- uit het veld geslagen te voelen als die mening mij raakt of -soms, indirect- voelt als kritiek. En ik leer kritisch(er) denken, bijv. over hoe wetenschap werkt, en dat je je wat dat betreft aan strenge regels moet houden om 'de boel zo zuiver mogelijk' te houden. (Ik heb geen wetenschappelijke achtergrond). Ik vind het leuk kennis te nemen van de wat 'strakkere' visie van de bèta-mensen die hier aanwezig zijn. De linkjes en leestips die hier geplaatst worden n.a.v. van onderwerpen en vraagstukken vind ik erg inspirerend en leerzaam.

Okay, genoeg over mij en hoe ik e.e.a. zie. (Ik zag mijzelf in deze even als een voor jou exemplarisch geval van een wat oppervlakkig en lui forumlid. Met dikke knipoog hoor, ik voel me niet aangevallen! :wink:) Ik vind echter ook dat ik (men) een stap achteruit zou moeten kunnen doen en kijken naar het 'naakte' feit dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn. Ik kan me dat dan op zich voorstellen. Zo ook topic starter, MariekeV, nieuw hier en vol verwachting van dit forum, waarvan ze waarschijnlijk hoopte volop interessante, inhoudelijke uitwisselingen te kunnen voeren met mensen van niveau. Zij vond dit tegenvallen, dat kan, wellicht was ze hierin wat ongeduldig, maar het is evengoed haar goed recht het zó niet te willen. Ze is dan ook weg nu.

Wat jou betreft, Zara, jij vindt hier duidelijk niet (meer) wat je zoekt. Ik heb begrepen dat je al lid bent sinds het vorige forum, wat wellicht ook een reden kan zijn dat je inmiddels wat kritischer bent? Wat stelt jou het meest teleur? Ik meen uit jouw posts op te maken dat dat vooral is dat er niet voldoende mensen aanwezig zijn die met hun neus dezelfde kant op staan als jij, ofwel dezelfde onvrede voelen en dezelfde 'hervormingen' willen als jij. Kun je dat wel veranderen?!, zou je jezelf wellicht af moeten vragen! Misschien moet je dit gewoon accepteren? En absoluut zonder cynisch te zijn: waarom geen ander forum opzetten, een zuiver 'discussie-forum' waarvan jij (en evt. Spinner) moderator zijn en het karakter bepalen? 't Is zomaar een oprecht idee van mij! :) (<edit> Ehhh sorry!, het was niet mijn idee, maar dat van Odran... :oops:)

(Haha, er komt ineens spontaan een metafoor bij me op: het lijkt alsof jij momenteel lid bent van een voetbalclub en eigenlijk wilt tennissen. Je geeft aan dat je voetballen niet leuk vindt, dat de bal kleiner moet, en dat men eigenlijk rackets zou moeten gebruiken om de bal te doen bewegen, dat de bal over een net moet i.p.v. in een doel. Maar 'wij hier' vinden nu juist dat voetballen zo leuk! :D)
Give me a break!

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 09:49

Laatbloeier schreef:
(Haha, er komt ineens spontaan een metafoor bij me op: het lijkt alsof jij momenteel lid bent van een voetbalclub en eigenlijk wilt tennissen. Je geeft aan dat je voetballen niet leuk vindt, dat de bal kleiner moet, en dat men eigenlijk rackets zou moeten gebruiken om de bal te doen bewegen, dat de bal over een net moet i.p.v. in een doel. Maar 'wij hier' vinden nu juist dat voetballen zo leuk! :D)

Ik denk eerder dat Zarathustra bedoelde dat hij op een niveau beneden zijn eigen niveau moet voetballen. En dat kan enorm frustrerend zijn.

Ik persoonlijk voel ook wat hij voelt. Iedere dag kom ik hier weer even kijken, en iedere dag ben ik teleurgesteld in wat ik vind. Toch blijf ik kijken, omdat ik hoop. Maar het frustreert wel.

Daarbij vind ik ook wel dat je nogal wat zegt, zeg. "Wij hier" -> jij daar... :|
Iemand buitensluiten omdat hij het team naar een hoger niveau wil brengen?
-Under Construction-

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 10:04

Okay, goed, ik voel die onvrede niet. Ik voel mogelijkheden en zie krentjes in de pap.

Weten jullie -bijv.- alles al van de filosoof Karl Popper? :wink: Ik heb wederom zomaar wat te lezen, te ontdekken en te overdenken. :D

Maar goed, ik wil me gráág verplaatsen in anderen, in hoe zij e.e.a. zien, ik blijf proberen...
(maar begrijp nog steeds de in mijn ogen ietwat passieve onvrede niet.)
Give me a break!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 10:09

@nouk schreef:Daarbij vind ik ook wel dat je nogal wat zegt, zeg. "Wij hier" -> jij daar... :|
Iemand buitensluiten omdat hij het team naar een hoger niveau wil brengen?

Zo valt dat misschien op te vatten, maar zo heb ik het zeker niet bedoeld! Om mensen uit te sluiten om hun mening. Oprecht sorry (naar Zarathustra en anderen die net als hij en jij onvrede voelen) als dit zo over komt.

Ik heb alleen niet de indruk dat de onvrede wijd verspreid is (maar ik sta open als er nu voldoende reacties komen die het tegendeel aantonen!) en meen dit ook op te maken uit de vele reacties van mensen die niét ontevreden zijn, en prima hun weg vinden binnen dit forum.

Ik ben volgens mij redelijk duidelijk geweest -ik heb daar althans mijn best voor gedaan!- wat betreft het feit dat ik niet spreek over goed <--> niet goed, maar over verschillen in behoeften.
Give me a break!

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 10:15

Laatbloeier schreef:(Haha, er komt ineens spontaan een metafoor bij me op: het lijkt alsof jij momenteel lid bent van een voetbalclub en eigenlijk wilt tennissen. Je geeft aan dat je voetballen niet leuk vindt, dat de bal kleiner moet, en dat men eigenlijk rackets zou moeten gebruiken om de bal te doen bewegen, dat de bal over een net moet i.p.v. in een doel. Maar 'wij hier' vinden nu juist dat voetballen zo leuk! :D)

Of de metafoor van iemand die lid is van een tennisclub maar niemand gebruikt een racket, ze gebruiken een grote bal, en trappen m tegen het net in plaats van erover heen. De tennisclub is eigenlijk meer een voetbalclub.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 10:25

Tinus schreef:
Laatbloeier schreef:(Haha, er komt ineens spontaan een metafoor bij me op: het lijkt alsof jij momenteel lid bent van een voetbalclub en eigenlijk wilt tennissen. Je geeft aan dat je voetballen niet leuk vindt, dat de bal kleiner moet, en dat men eigenlijk rackets zou moeten gebruiken om de bal te doen bewegen, dat de bal over een net moet i.p.v. in een doel. Maar 'wij hier' vinden nu juist dat voetballen zo leuk! :D)

Of de metafoor van iemand die lid is van een tennisclub maar niemand gebruikt een racket, ze gebruiken een grote bal, en trappen m tegen het net in plaats van erover heen. De tennisclub is eigenlijk meer een voetbalclub.

Haha, ik moet toegeven dat ik 'm scherp vind, Tinus. Okay, ook wel eentje om serieus te overdenken...

Laten we proberen vooruit te komen hier. Oprechte vraag, aan wie ontevreden is, hoe voelt het om dan zélf iets in te brengen? Als het trekken aan een dood paard? Niet flauw bedoeld, echt niet, het kan wellicht voor jullie voelen als in een ingeslapen relatie, waarin je het gevoel hebt dat alle initiatief van één kant moet komen, en het toch niet echt in vruchtbare aarde valt. Niet goed dus... Voelt het ongeveer zo, Zara, @nouk, evt. Tinus?
Give me a break!

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 31 mei 2012, 10:48

Tinus schreef:Of de metafoor van iemand die lid is van een tennisclub maar niemand gebruikt een racket, ze gebruiken een grote bal, en trappen m tegen het net in plaats van erover heen. De tennisclub is eigenlijk meer een voetbalclub.
Of wat dacht je van de voetballer die anderen wil vertellen hoe te voetballen doch zelf niet in staat is om een harmonieus spel te spelen omdat hij vind dat alleen een hard gespeeld spelletje voetbal een echt voetbalspelletje is. De voetballer is eigenlijk een rugby speler.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

do 31 mei 2012, 11:06

Odran Oel schreef:Misschien is het een idee om een eigen platform te beginnen, niets dat je dan meer in de weg staat om er geheel volgens jouw visie vorming aan te geven.

Grappig want dat wilde ik ook zeggen :)

Ik heb dat laatst gedaan, ik schreef op een forum in de 'gezondheidshoek' en had het idee dat mijn bijdragen niet gewaardeerd werden en na een clash ben ik vertrokken.
Mijn nieuwe forumpje is nog heel klein maar wie weet wordt het ooit groter. De frustraties over alles wat op het andere forum niet kon zijn nu weg. (Zit daar overigens niet helemaal in mijn eentje, het internet is groot dus je kunt heus mensen vinden, zoals in jouw geval Spinner).
Always remember to live
Never forget to give

Terug naar “FAQ en Feedback”