Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Breedte van het forum

wo 26 feb 2014, 14:37

De huidige layout van het forum gebruikt de volle breedte van mijn scherm en is daardoor, voor mij, erg lastig te lezen. Ik heb al even gekeken bij de instellingen / php-bb themas of daar een ander thema is met een minder brede layout maar helaas. Ik heb al wat CSS aanpassingen gedaan via een hack (lees GreaseMonkey) die wel werken maar die een erg onrustig scherm geven tijdens het laden van de site.

Is het een mogelijkheid om extra, op maat gemaakte, 'theme' te installeren? Ik maak ze met alle plezier even. En gok dat de tekst breedte van ruim boven de 100 karakters meer mensen een doorn in het oog is ;)

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Breedte van het forum

wo 26 feb 2014, 14:39

_willem_ schreef:De huidige layout van het forum gebruikt de volle breedte van mijn scherm en is daardoor, voor mij, erg lastig te lezen. Ik heb al even gekeken bij de instellingen / php-bb themas of daar een ander thema is met een minder brede layout maar helaas. Ik heb al wat CSS aanpassingen gedaan via een hack (lees GreaseMonkey) die wel werken maar die een erg onrustig scherm geven tijdens het laden van de site.

Is het een mogelijkheid om extra, op maat gemaakte, 'theme' te installeren? Ik maak ze met alle plezier even. En gok dat de tekst breedte van ruim boven de 100 karakters meer mensen een doorn in het oog is ;)

waarom maak je je scherm niet gewoon smaller?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 26 feb 2014, 14:50

Stefan schreef:waarom maak je je scherm niet gewoon smaller?

Omdat ik gewend ben programma's en websites op volle breedte te gebruiken. Ik wissel mijn aandacht erg snel. Extra handelingen om een bepaalde website wel fatsoenlijk te kunnen lezen zijn daar door een bron van irritatie.

Extra 'theme' kost, voor zover mijn kennis van phpbb reikt, weinig moeite. Afgezien van onderhoud etc. Dus vandaar mijn vraag.

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 26 feb 2014, 15:04

_willem_ schreef:
Stefan schreef:waarom maak je je scherm niet gewoon smaller?

Omdat ik gewend ben programma's en websites op volle breedte te gebruiken. Ik wissel mijn aandacht erg snel. Extra handelingen om een bepaalde website wel fatsoenlijk te kunnen lezen zijn daar door een bron van irritatie.

Extra 'theme' kost, voor zover mijn kennis van phpbb reikt, weinig moeite. Afgezien van onderhoud etc. Dus vandaar mijn vraag.

Ik sta daar niet om te springen, maar zal er eens over nadenken (en het in de groep gooien).
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 26 feb 2014, 15:19

wat heb je als css in greasemonkey gezet trouwens?
James Russell Lowell

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 26 feb 2014, 16:08

Stefan schreef:wat heb je als css in greasemonkey gezet trouwens?

Heb net een nieuwe pc. Exacte code zou ik van mijn oude installatie moeten peuteren; vergeten over te zetten. Was niet meer dan iets als:

body {
width: 980px; margin: auto; position: relative;
}

en paar regels om wat andere elementen een relatieve positie te geven. Bij elkaar misschien 20 regels inclusief whitespace.

Werkte perfect ware het niet dat GM_addStyle pas uitgevoerd wordt na het volledig laden van de pagina en dus zorgt voor een, vreselijk irritante, overgang van de standaard layout naar mijn versie met vaste breedte.

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 26 feb 2014, 16:10

_willem_ schreef:
Stefan schreef:wat heb je als css in greasemonkey gezet trouwens?

Heb net een nieuwe pc. Exacte code zou ik van mijn oude installatie moeten peuteren; vergeten over te zetten. Was niet meer dan iets als:

body {
width: 980px; margin: auto; position: relative;
}

en paar regels om wat andere elementen een relatieve positie te geven. Bij elkaar misschien 20 regels inclusief whitespace.

Werkte perfect ware het niet dat GM_addStyle pas uitgevoerd wordt na het volledig laden van de pagina en dus zorgt voor een, vreselijk irritante, overgang van de standaard layout naar mijn versie met vaste breedte.

:P misschien eens een mac overwegen ;-)

maar, ik denk er ff over na, misschien is er wel een tussenoplossing mogelijk o.i.d.
James Russell Lowell

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 26 feb 2014, 16:20

Stefan schreef::P misschien eens een mac overwegen ;-)

Als ik de Mac Pro kan betalen hoor je mij niet meer :D

maar, ik denk er ff over na, misschien is er wel een tussenoplossing mogelijk o.i.d.

Greasemonkey hack werkt voor mij wel al zou een theme op smallere breedte net even iets prettiger zijn. Plaatste mijn vraag hier om te kijken of er meer mensen zijn die de layout niet prettig vinden en de 'moeite' die ik toch al doe om de layout aan te passen misschien meer mensen pleziert of dat het zonder al te veel nadenkingen, overwegingen en overleg uit de wereld geholpen zou kunnen worden :)

Isa
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 26 feb 2014, 19:59

Op zich werkt het forum bij mij prima (ik kijk altijd op de ipad) maar bij mij worden de posts met tekst wel altijd erg smal als er grote foto's op dezelfde pagina zijn geplaatst. Maar ik ben niet zo thuis daarin, dus ik weet niet of dat met die aanpassingen verholpen zou zijn.
Maak van je drijfveer een vikingschip

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

do 27 feb 2014, 09:32

Ik vind het juist erg prettig zoals het is. Met mijn slechte ogen is dit tenminste eens goed leesbaar, en dat is nogal eens anders op andere fora....
LEEF!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

do 27 feb 2014, 15:10

Mijn nieuwe PC is zo snel dat die irritante overgang van volle breedte naar 'mijn' breedte niet meer zichtbaar is :biggrin:

@Stefan: Verzoek mag je dus negeren.

Code is trouwens alleen de body { width: 980px; margin: auto; }

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 27 feb 2014, 16:02

_willem_ schreef:Mijn nieuwe PC is zo snel dat die irritante overgang van volle breedte naar 'mijn' breedte niet meer zichtbaar is :biggrin:

@Stefan: Verzoek mag je dus negeren.

Code is trouwens alleen de body { width: 980px; margin: auto; }

mooi!
James Russell Lowell

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

do 27 feb 2014, 22:48

Samenvatting:
Forum is prima zo, mensen met andere weergave-wensen kunnen met diverse tools hun lokale instellingen zo veranderen tot hoe ze het hebben willen!
We gaan het aanvankelijke verzoek negeren.

Correct samengevat ?

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

do 27 feb 2014, 23:05

Correcte samenvatting Rianne. [eigenwijze modus]Met de kanttekening dat het forum ruim over de grens van goed leesbare regellengte, ca. 100 karakters, gaat op grote schermen en je een behoorlijke nerd moet zijn om dat, zonder je browservenster te willen verkleinen, te kunnen aanpassen ;)[/eigenwijze modus]

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 27 feb 2014, 23:08

_willem_ schreef:Correcte samenvatting Rianne. [eigenwijze modus]Met de kanttekening dat het forum ruim over de grens van goed leesbare regellengte, ca. 100 karakters, gaat op grote schermen en je een behoorlijke nerd moet zijn om dat, zonder je browservenster te willen verkleinen, te kunnen aanpassen ;)[/eigenwijze modus]

dan ik ook: eigenwijze modus: geen breedbeeld kopen als je geen breedbeeld wil ;-)
James Russell Lowell

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

do 27 feb 2014, 23:16

Lol! Bedacht me net dat als ik de resolutie verlaag de regels ook korter zijn ;)

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

vr 28 feb 2014, 00:15

Of (in windows 7) je gaat even naar control panel > appearance and personalization > display > Set custom tekst size (DPI) en je past t daar aan totdat alles voldoende leesbaar is voor je...
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

vr 28 feb 2014, 15:12

Leesbaarheid i.v.m. de lengte van een tekstregel is iets anders dan leesbaarheid i.v.m. de tekengrootte. Persoonlijk vind ik lange regels tekst ook vervelend (maar ben ik te lui om er wat aan te doen), net zoals grote blokken tekst zonder witregels overigens.

Patrick1984 schreef:Of (in windows 7) je gaat even naar control panel > appearance and personalization > display > Set custom tekst size (DPI) en je past t daar aan totdat alles voldoende leesbaar is voor je...

Als je de lettertjes te klein vindt, is Ctrl + of Ctrl en omhoog scrollen een snellere oplossing dan via het control panel.

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

vr 28 feb 2014, 15:16

Als je de lettertjes te klein vindt, is Ctrl + of Ctrl en omhoog scrollen een snellere oplossing dan via het control panel.

Dat zal alles gelijkwaardig vergroten, is gewoon de zoom functie, de DPI settings hebben alleen invloed op de tekst
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

Terug naar “FAQ en Feedback”