Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Groepsgesprek in forum of chat?

zo 20 apr 2014, 12:01

Ik zit net te bedenken dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om audio toe te voegen aan het forum, hoe kijken jullie daar tegenaan?
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Groepsgesprek in forum of chat?

zo 20 apr 2014, 12:03

Hoe zie jij dat voor je, Terrasano? Een soort groepsSkype ofzo? Kan wel leuk zijn. :)
Give me a break!

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 12:08

Inderdaad, precies dat. Ik denk dat het een leuke aanvulling kan zijn op het forum, dit om het contact breder te maken. Je communiceert nu heel beknopt en zonder echt iemand te kennen, een extra dimensie er bij hebben zou erg leuk kunnen zijn. :)

En of het nu via Skype is, of gewoon geïntegreerd in het forum is van latere zorg. Bijvoorbeeld in Second Life is het op sommige plaatsen gebruikelijk om groepsgesprekken te hebben, dat was altijd wel leuk om te volgen ( deelnemen deed ik dan weer niet.. )
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 12:24

('Leeft' dat nog, Second Life?)

Op zich, nogmaals gezegd, lijkt het me leuk, zo op afstand met elkaar te kunnen praten. Wel of niet met beeld...(?) Mijn ervaring met beeld op Skype is trouwens niet zo positief. Ik vind het eerder afleiden. Met alleen stemgeluid en dan met meerdere mensen een gesprek voeren, lijkt me ook wel verwarrend. Volgens mij is het lastig elkaar niet in de rede te vallen, en het geheel nog te kunnen volgen, als je elkaar niet ook ziet.

Het forum heeft wat betreft de mogelijkheid tot chatten natuurlijk wel een 'typvariant'. Naar mijn weten is die een tijdje best populair geweest. Voor mij is het niks, verwarrend, het gaat te snel, als je een antwoord typt en doorstuurt, heeft je gesprekspartner alweer iets heel anders aan de orde gebracht. En dan heb ik alleen nog maar één-op-één ervaring met chatten (ook op Facebook bijv.)...

Nou ja, zomaar wat overpeinzingen en bedenkingen. Evengoed vind ik het nog steeds een spannend idee! :)
Give me a break!

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 12:35

Laatbloeier schreef:('Leeft' dat nog, Second Life?)

Op zich, nogmaals gezegd, lijkt het me leuk, zo op afstand met elkaar te kunnen praten. Wel of niet met beeld...(?) Mijn ervaring met beeld op Skype is trouwens niet zo positief. Ik vind het eerder afleiden. Met alleen stemgeluid en dan met meerdere mensen een gesprek voeren, lijkt me ook wel verwarrend. Volgens mij is het lastig elkaar niet in de rede te vallen, en het geheel nog te kunnen volgen, als je elkaar niet ook ziet.

Het forum heeft wat betreft de mogelijkheid tot chatten natuurlijk wel een 'typvariant'. Naar mijn weten is die een tijdje best populair geweest. Voor mij is het niks, verwarrend, het gaat te snel, als je een antwoord typt en doorstuurt, heeft je gesprekspartner alweer iets heel anders aan de orde gebracht. En dan heb ik alleen nog maar één-op-één ervaring met chatten (ook op Facebook bijv.)...

Nou ja, zomaar wat overpeinzingen en bedenkingen. Evengoed vind ik het nog steeds een spannend idee! :)

Second Disaster bestaat nog wel, alleen is het daar ook niets meer eigenlijk.. Wat je kent neem je toch weer mee hé :twisted:

Qua ervaringen..Klopt, dat zijn wel dingen waar je redelijk gauw tegenaan zou kunnen lopen, maar dan even gedacht vanuit oplossingen, een collectieve mute knop als het teveel door elkaar gekakel gaat worden en mensen niet gehoord worden, de zogenaamde pestknop... Een zelfsturende eenheid :mrgreen:

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 12:54

Ehhh, zelfsturendheid heeft niet altijd mijn vertrouwen... Maar verder ben ik ook wel van de spannende ondernemingen hoor, zonder het direct af te willen branden. :)
Give me a break!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 13:02

Leuk idee!

Ik heb nog ergens een server online staan die weinig doet. Zal ik daar een voicechatserver opzetten om de response te bekijken?

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 13:03

Laatbloeier schreef:Ehhh, zelfsturendheid heeft niet altijd mijn vertrouwen... Maar verder ben ik ook wel van de spannende ondernemingen hoor, zonder het direct af te willen branden. :)

Mooi! Ik ben wel benieuwd naar meningen van de rest van het forum. Er ligt hier denk ik wel een kans om een van de eerste te zijn die het introduceert?! Toch leuk als je als HB-community zoiets op de kaart weet te zetten. :rolleyes: Innovatie, en trends voorspellen hoort daar wel bij meen ik gelezen te hebben.

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 13:06

_willem_ schreef:Leuk idee!

Ik heb nog ergens een server online staan die weinig doet. Zal ik daar een voicechatserver opzetten om de response te bekijken?

Wat mij betreft prima, maar aangezien ik hier geen eigenaar ben is misschien handig om zoiets met Rianne en crew te bespreken? Omdat je toch vanuit hier gaat opereren.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 13:12

Afbeelding
Give me a break!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 13:32

Terrasano schreef:

Wat mij betreft prima, maar aangezien ik hier geen eigenaar ben is misschien handig om zoiets met Rianne en crew te bespreken? Omdat je toch vanuit hier gaat opereren.

Zonder meer. Neem aan dat ze meelezen. En wil het ook zelf absoluut niet opzetten als iets vasts. Geen tijd voor en zin in onderhoud. Maar voor een experiment ben ik altijd in. Als het gaat lopen dan kan de forumeigenaar (IHBV / Rianne?) het overnemen. Of niet. Dan was het een mooi experiment en zijn er leuke nieuwe contacten ontstaan of bestaande verdiept.

[Edit]Als het niet de bedoeling is doe ik het uiteraard niet (loop soms wat hard van stapel;))[/edit]

Paar losse gedachten:
Lijkt me handig om met skype te doen maar weet niet of dat technisch kan, zijn er andere veelgebruikte programna's? google voice?
Is anoniem (dus geen zichtbaar skypeadres) een prė?

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

zo 20 apr 2014, 14:49

Ik vind het wel een leuk idee, zal het met het team bespreken.
Physeric gebruikt met vrienden Teamspeak om af te stemmen tijdens hun online gaming.
Dat werkt, maar is een moeilijk te configureren iets.

Ik zal ook eens kijken wat er op de markt is om te integreren met phpbb (de software waarop het forum draait)

we'll be back!

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

zo 20 apr 2014, 14:53

Teamspeak werkt wel, maar iemand moet als server optreden en zo'n server configureren is een beetje hit and miss... bij ons werkt de router tegen en is het me niet gelukt, ondanks de uitgebreide hulp.

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 16:57

Leuk! Ik heb eigenlijk geen idee, maar zou dat niet gewoon op Skype kunnen?
-Under Construction-

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

zo 20 apr 2014, 17:19

Met het gebruik van Skype verdwijnt ook de relatieve anonimiteit ;)
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 17:29

Skype kan ook zonder beeld. Ik heb zelfs wel eens begrepen dat wanneer je met een niet-commerciële versie van Skype groepsgesprekken wilt voeren, er sowieso geen beeldfunctie beschikbaar is. En wat betreft die anonimiteit: je kiest ervoor om met een bepaald groepje in gesprek te gaan, zoals je misschien ook besluit om naar een meeting te gaan en dan is die anonimiteit ook van de baan...
Give me a break!

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

zo 20 apr 2014, 17:30

Je kan een account aanmaken onder welke naam dan ook en het gebruik van video is geen noodzaak bij het gebruik van skype. Je kan ook alleen audio gebruiken.

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 18:00

Patrick1984 schreef:Met het gebruik van Skype verdwijnt ook de relatieve anonimiteit ;)

Je kan toch een geheel anoniem account aanmaken?
-Under Construction-

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 20 apr 2014, 18:01

Eva schreef:Je kan een account aanmaken onder welke naam dan ook en het gebruik van video is geen noodzaak bij het gebruik van skype. Je kan ook alleen audio gebruiken.

Dat dus ;)
-Under Construction-

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

zo 20 apr 2014, 18:06

Ik denk idd dat Skype gewoon voldoet. Afspraken kun je maken via het forum.
Zelf modereren!

Terug naar “FAQ en Feedback”