Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Geen e-mailmelding van nieuwe privéberichten en ...

ma 12 jan 2015, 18:17

Ik heb bij mijn Foruminstellingen > Wijzig persoonlijke instellingen > Breng me op de hoogte van nieuwe privéberichten: "Ja" gekozen, maar krijg nog steeds geen e-mail als iemand mij een privébericht heeft gestuurd. Dit was zover ik me kan herinneren wel het geval bij het vorige forum?

Daarnaast komt het bij het nieuwe forum ook voor, dat ik bij een nieuw antwoord op een onderwerp waarop ik geabonneerd ben, ook geen e-mail-bevestiging krijg. Kan dit kloppen?
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Geen e-mailmelding van nieuwe privéberichten en ...

ma 12 jan 2015, 19:11

Hoi Thom; komen de mails helemaal niet binnen, d.w.z. heb je ook het spamfilter gecheckt?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ma 12 jan 2015, 22:34

In het kader van meedenken ook even wat inbrengen:
- ik krijg nog wél een bericht van pb's
(mits van anderen. uitleg:, soms pb ik mezelf als geheugensteuntje als ik nog iets met een draad wil, maar nu geen tijd heb. Dáár krijg ik géén mail-notificatie van, hetgeen ergens ook wel begrijpelijk is)

- ik heb verder nog een paar handenvol notificaties van nieuwe berichten in geabonneerde draden.
(ik weet niet of dat ALLE draden betreft of dat er her en der wat missen, maar ik neig naar 'het is ok'. (uitleg: ik zit meestal zó vaak op het forum dat ik de notificaties amper bekijk))

Vandaar een stapje verder zoekend:
- ergens tussen 14 en 16 dec is de afzender veranderd van noreply@hb-forum in mods@hb-forum. Wellicht is je mailfilter daar nog niet voldoende op ingesteld?
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

wo 14 jan 2015, 15:50

Stefan schreef:Hoi Thom; komen de mails helemaal niet binnen, d.w.z. heb je ook het spamfilter gecheckt?

Dag Stefan; Ik heb de diverse spamfilters gecheckt en nergens een bericht van het HB-Forum gevonden. Voor zover ik kan nagaan heb ik sinds de nieuwe website geen e-mail meer ontvangen. Wel heb ik twee PB's gekregen en zijn er antwoorden geweest op geabonneerde onderwerpen. Hiervan geen melding. Ook van jouw antwoord en die van Leo heb ik geen melding gekregen. Gisteren heb ik mijn e-mailadres aangepast in de hoop dat dit iets uitmaakt. De afzenderwisseling zou geen invloed mogen hebben op mijn filters. Deze staan daar goed op ingesteld. Morgen heb ik een slaaponderzoek. Ik zal er daarna wel weer naar kijken. Alvast bedankt voor je reactie...

Groeten, Thom

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

do 15 jan 2015, 15:09

Ik heb m'n eerste forummelding per mail binnen. Een nieuw antwoord op een onderwerp waarop ik geabonneerd ben. Nu nog een melding van een nieuwe PB? Het zou dus kunnen zijn dat het vorige e-mailadres niet geactiveerd was bij overgang naar het nieuwe forum? Met een ander e-mailadres werkt het dus in ieder geval. Toch vreemd... Misschien tzt mijn oude e-mailadres uitproberen?

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

za 17 jan 2015, 15:17

Inmiddels heb ik ook twee verschillende PBtjes van Leo gehad met daarvan melding per e-mail. Ik zal tzt wel kijken of het aan mijn eerdere e-mailadres lag.

Selah
Moderator
Moderator

ma 19 jan 2015, 08:05

Leo71 schreef:In het kader van meedenken ook even wat inbrengen:
- ik krijg nog wél een bericht van pb's
(mits van anderen. uitleg:, soms pb ik mezelf als geheugensteuntje als ik nog iets met een draad wil, maar nu geen tijd heb. Dáár krijg ik géén mail-notificatie van, hetgeen ergens ook wel begrijpelijk is)

Ik krijg ook geen notificatie van een PM, maar als ik dit op mijn eigen website verstuur naar mijzelf dan krijg ik deze wel.
Zo "logisch" vind ik het dus niet dat er geen email komt als notificatie voor een PM, zelfs niet als je dit naar jezelf hebt gestuurd.
De afzender zou geen verschil moeten maken omdat de notificatie zou moeten komen op basis van de inbox die een bericht ontvangt.
Concordia civium murus urium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

ma 19 jan 2015, 13:51

Ik krijg inmiddels (zie boven) weer wel een e-mailmelding van een PB. Je kunt het bij Mijn Foruminstellingen > Wijzig persoonlijke instellingen > Breng me op de hoogte van nieuwe privéberichten > aangeven.

Terug naar “FAQ en Feedback”