Suzanne123
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Contact 'beginnende' hb-ers

wo 04 apr 2018, 00:08

Beste allemaal,

Ongeveer een jaar geleden zat ik nogal in de knoop met mezelf. Na heel wat uitzoekwerk kwam ik uit bij hb en herkende ik me in veel van de verhalen/beschrijvingen. Ik ben eind twintig en voor mij is dit allemaal nogal nieuw. Nu ben ik een jaar verder en zou ik heel graag eens met wat mensen praten die zelf ook nog niet zo lang weten dat hb een onderdeel van hen is. Het liefst ook nog met iemand die zelf sociale wetenschappen heeft gestudeerd of daar een voorliefde voor heeft, omdat ik daar graag over praat en ook vanuit die hoek eens over hb zou willen praten. Denk aan sociologie, antropologie, politicologie etc. Is er iemand die dat ook graag zou willen?

Groetjes,

Suzanne.

a3n
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Contact 'beginnende' hb-ers

wo 04 apr 2018, 10:50

Ik denk dat ik wel iemand weet!
Ik ga een link naar jouw bericht doorsturen.

gr a3n

Suzanne123
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

wo 04 apr 2018, 11:46

Dank je wel!

Ann767
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

vr 13 apr 2018, 20:06

Hoi Suzanne,

Het is voor mij inmiddels ongeveer 3 jaar dat ik ontdekt heb hb-er te zijn. Weet niet of je dat te lang vind, anders lijkt het me leuk ervaringen te delen. Zelf heb ik zowel een achtergrond in biomedische wetenschappen, maar ook in de sociale wetenschappen.

Groeten,
Ann

PaulVraagt
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

di 01 mei 2018, 11:26

Hallo,

Voor mij is alles erg nieuw hier. Dit is mijn eerste bericht op het forum, dus veel verser krijg je ze niet. En ben me nu sinds een week aan het verdiepen in hoogbegaafdheid. Na bijna een jaar thuis zitten met een burn-out, meerdere afspraken met (klinisch) psychologen en onzekerheid over mijn situatie heb ik eindelijk een mogelijk antwoord gevonden.

Buiten het herkennen van de specifieke symptomen die bij hoogbegaafdheid vaak aanwezig zijn, heb ik me vooral verwonderd over verhalen van anderen op dit forum. Hele alinea’s waarvan ik meteen voelde dat ik ze zelf tot in detail hetzelfde geschreven had kunnen hebben.

Ik ben vooral ook heel erg benieuwd naar meer verhalen van jullie en ik hoop mezelf te kunnen herontdekken.

Ik woon overigens in de buurt van Nijmegen, ben 29 jaar en sta ook open om een keer een goed gesprek te doen met koffie of een borrel.

Groetjes,
Paul

Rocketman
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

wo 02 mei 2018, 00:27

Hallo Suzanne (en Paul),

Bij deze ook mijn rentree op het forum na 2 jaar afwezigheid. Ik weet al veel langer dat ik het ben (getest op basisschool), maar ik ben inmiddels 29 en ben nog dagelijks aan het worstelen. Ik heb alleen een VWO-diploma, maar heb wel WO gedaan (Sociologie en Bedrijfskunde), echter niet afgemaakt. Later heb ik nog de PABO gedaan, maar uiteindelijk ook gestopt.
Met mijn baantjes gaat het net zo. En dat nu al jaren. Ik zit keihard vast in vicieuze cirkels.

Voordat ik hier een complete autobiografie begin te schrijven, lijkt het me dat de kortste klap gewoon een PB'tje is :wink:

Groeten,

Dick
Vita mea, via mea

Mercurious
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

zo 20 mei 2018, 05:30

Heb je al aansluiting gevonden Suzanne123?
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

Suzanne123
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

do 07 jun 2018, 11:18

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal hele leuke berichtjes gehad en al met twee mensen afgesproken. Mochten er meer mensen geïnteresseerd zijn dan hebben we nu een whatsappgroepje waar we in de zomer een keer mee gaan afspreken. Stuur me maar een berichtje als je toegevoegd wil worden.

Groetjes,

Suzanne.

HBC
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

ma 18 jun 2018, 19:31

Hoi, lijkt me leuk maar wat is jullie leeftijd en in welke regio wonen jullie?

nona29
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

ma 18 jun 2018, 20:22

Beste allemaal,

Ongeveer een jaar geleden zat ik nogal in de knoop met mezelf. Na heel wat uitzoekwerk kwam ik uit bij hb en herkende ik me in veel van de verhalen/beschrijvingen. Ik ben eind twintig en voor mij is dit allemaal nogal nieuw. Nu ben ik een jaar verder en zou ik heel graag eens met wat mensen praten die zelf ook nog niet zo lang weten dat hb een onderdeel van hen is. Het liefst ook nog met iemand die zelf sociale wetenschappen heeft gestudeerd of daar een voorliefde voor heeft, omdat ik daar graag over praat en ook vanuit die hoek eens over hb zou willen praten. Denk aan sociologie, antropologie, politicologie etc. Is er iemand die dat ook graag zou willen?

Groetjes,

Suzanne.
Hi Suzanne!

Een 24-jarige criminologie en psychologie studente hier. Ik weet eigenlijk al heel lang dat HB een onderdeel van mij is, maar pas de laatste jaren heb ik hier beter mijn weg in leren vinden.
Misschien kunnen we nog wat van elkaar leren :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “HB in het dagelijks leven”