lindar76
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Wat ik lees of gelezen heb

Za 21 Jan 2017, 11:04

How to scream Ja, degene die het mij verkocht zei dat de eerste helft (analytisch) zinvol was, maar het oplossings deel nogal behavioristisch. Ik zou het mede voor mezelf lezen.

Ik denk ook dat oplossingen niet gaan werken als ze als manipulatief ervaren worden.. (of gewoon manipulatief zíjn natuurlijk.... De kinderen hier prikken daar zo doorheen).

Ik zal zo ook eens kijken wat ik ook alweer allemaal gelezen heb afgelopen tijd.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Za 21 Jan 2017, 11:22

:mrgreen: ja mijn kinderen voelen haarfijn aan als ik van opvoedingstactiek verander en kreunen als ze zien dat ik weer een nieuw boek heb.
Hier werk een natuurlijkeconsequentie soms beter hoe pijnlijk ook. Geen OV betekend dat je niet in utrecht komt voor je leuke sport. Mama kan je niet altijd redden..

Mochten jullie nog wel wat andere 'apartere'boeken tips hebben ,graag.
Nu wil ik niet over opvoeding hebben en /of zeuren maar een tiener is natuurlijk geen kindje meer dus weet iemand een boek die een jongvolwassene iets kan leren ? Voor zelflezen? Van 14+
Kan ook fictie zijn.

'Hoe overleef ik .... mijn goedbedoelende ouders terwijl ik gewoon wil zitten puberen?'
t !!!@#$???

lindar76
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Za 21 Jan 2017, 11:52

Hoe overleef ik mijn ouders, geweldig! Lijkt me een gat in de markt. Voor jezelf zou je Geweldloos Verzet/Verbindend Gezag als insteek nog kunnen bekijken. Haim Omer, Elianne Wiebenga werkt ermee. Er is een congres binnenkort.

Natuurlijke consequences vind ik altijd zo'n lastige. Ik gebruik het niet 'om ze een lesje te leren', maar ik hou wel in de gaten wanneer de redelijkheid ophoudt qua helpen. Het is heel vervelend als dingen misgaan voor ze, soms kan ik helpen, soms heb ik ook niet meer dan een knuffel. Mijn oudste is twaalf, nog geen echte puber dus... Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan [FACE WITH TEARS OF JOY] Ik weet wel dat bij mij veel dingen oprecht mis gingen, en dat ik daar nog boosheid overheen kreeg. Was heel akelig.

Met veertien las ik qua leesboeken zelf vooral volwassenen boeken. Roald Dahl, Edgar allen Poe, Jan Wolkers, Mulisch, en vast nog meer. Later Jerzy Kosinski, en de gangbare scifi als Hitchhiker's guide en Lord of the rings.

Andere hoek, mss zijn boeken als Kaas en de evolutietheorie ook leuk? Bas Haring. De schat in het heelal van Hawking staat hier ook nog, ongelezen dus ik weet niet goed voor welke leeftijd nog leuk. Ik vind zelf van die boeken met korte stukjes ook fijn om te hebben slingeren, lezen ze hier nog niet echt... Over mythologie, wiskunde, astronomie...AfbeeldingAfbeelding

lindar76
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Za 21 Jan 2017, 12:05

Oké, vanaf de zomer; mogelijk incompleet:
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding (life of pi nog niet uit)

Mee bezig:
Afbeelding

Nog te lezen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding (arendt en levinas wel wat in gelezen)

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Za 21 Jan 2017, 12:38

Ik heb altijd wel zo'n paar stapels op mijn nachtkastje .
t !!!@#$???

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ma 08 Mei 2017, 15:25

Aanrader

Afbeelding
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

nemo
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Di 09 Mei 2017, 11:48

De geniale vriendin (Elena Ferrante)

Mijn naam is Vrijheid (Jax Miller)

EssieFFF
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Di 09 Mei 2017, 23:25

The Corporate Tribe.
Managementboek van 2016 en een leuke manier om culturele antropologie toe te passen in organisaties. Veel mooie verhalen over andere culturen

Revival - Stephen King
Turbulentie - Annette Herfkens
Vakantielektuur

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Zo 14 Mei 2017, 15:45

Zwaarden, paarden en ziektekiemen - Jared Diamond
(vast leuk om analogieën in te ontdekken i.c.m. The corporate Tribe :P )

De singulariteit is nabij - Ray Kurzweil
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

danser
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ma 15 Mei 2017, 21:59

"How to (not)scream at your kid who doesnt listen after 20x and then tell you you're a moaner, and then still forgets her train card"
Heb je dat boek ook voor 7-jarigen?
How to (not) scream at your kid who doesn't listen after 20 x and then starts to cry when you leave and they still haven't put their shoes on

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ma 15 Mei 2017, 22:10

Heb je het over mijn 7- jarige?
Hoofdstuk 7

Tieners zijjn voor de gevorderden .
t !!!@#$???

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ma 17 Jul 2017, 18:00

Net uit: Het eind van de regenboog - Tonny Vos-Damen von Bucholz (wil ik meer van lezen!!)
En gelijk doorgegaan in: Het lied van de dolfijn - Federica de Cesco (oeps, bijna uit alweer. :P

fiore
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ma 17 Jul 2017, 21:44

{vrij} recent uit: Jan van Marsbergen - de ruiter, én het boekenweekgeschenk van dit jaar - al kan ik er nu even niet bij wie het schreef en hoe het heet. Daarnaast ook de kersentuin van Tsjechov.

Op het wensenlijstje staat The Hitchhiker's Guide to the Galaxy en the voyage of the beagle van Darwin.

Nu lees ik even niets.

Wendy73
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Vr 21 Jul 2017, 10:23

Vakantie, dus tijd om te lezen! Onderweg in de auto via de vakantiebiebapp 'Neem een geit' van Claudia de Breij gelezen. Gaf wat stof tot nadenken. Daarna 'Ik, Zlatan' geprobeerd. Was pakkender dan ik had verwacht. Zo'n compleet andere wereld, en compleet andere kijk op de wereld. Heb ik ook op liggen nakauwen. Intussen had ik ook echte boeken mee. 'Pogingen iets van het leven te maken door Hendrik Groen', zowel grappig als ontroerend. Dat geldt ook voor 'het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht' over een 15jarige hoogbegaafde autist.
Ben net begonnen in 'groeipijnen' (vervolg op dagboek van Adrian Mole 13 3/4 jaar) en 'Hartslag' van Tess Gerritsen.
Mijn gezin begint te piepen dat we intussen ook eens wat kunnen gaan doen. :-)
Gelukkig lezen de pubers ook graag

TurtleIce
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: RE: Re: Wat ik lees of gelezen heb

Zo 23 Jul 2017, 16:19

Vakantie, dus tijd om te lezen! Onderweg in de auto via de vakantiebiebapp 'Neem een geit' van Claudia de Breij gelezen. Gaf wat stof tot nadenken. Daarna 'Ik, Zlatan' geprobeerd. Was pakkender dan ik had verwacht. Zo'n compleet andere wereld, en compleet andere kijk op de wereld. Heb ik ook op liggen nakauwen. Intussen had ik ook echte boeken mee. 'Pogingen iets van het leven te maken door Hendrik Groen', zowel grappig als ontroerend. Dat geldt ook voor 'het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht' over een 15jarige hoogbegaafde autist.
Ben net begonnen in 'groeipijnen' (vervolg op dagboek van Adrian Mole 13 3/4 jaar) en 'Hartslag' van Tess Gerritsen.
Mijn gezin begint te piepen dat we intussen ook eens wat kunnen gaan doen. :-)
Gelukkig lezen de pubers ook graag

Oh leuk, zo op het eerste gezicht dezelfde smaak dus ga een paar van jouw gelezen boeken ook proberen! Ik heb net twee boeken van Corine Hartman gelezen, Bloedlijn en Glashard. Goed door te komen misdaadboeken, beetje Karin Slaughter-achtig maar dan op z'n Nederlands, dus wat platter, haha. Ben nu bezig in Schijndood van Peter James, bevalt ook goed tot dusver.

Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk

'Alleen zij die het absurde proberen zullen het onmogelijke bereiken. Ik denk dat het in mijn kelder is - ik zal boven even gaan kijken.' - M.C. Escher

Water
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Zo 23 Jul 2017, 16:33

Ik wou dat ik kon lezen, maar door mijn medicatie gaat het moeilijk of misschien kan ik gewoon niet lezen en moet ik me op muziek toeleggen. :lah:

Ik lees momenteel classical mechanics door Susskind, waarna het plan is quantum mechanics van Susskind opnieuw te proberen.

Ik wil ook "Success and Luck" van Robert Franks lezen.
Vis moet zwemmen...

Genjiko
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Di 25 Jul 2017, 21:06

Heerlijk, een boekentopic!

Nu bezig in drie boeken;
- Boeddhisme van Hans Wolfgang Schumann, prettig boek (redelijk feitelijk opgebouwd en niet te zweverig) over ontstaan van het boeddhisme en de verschillende scholen
- Sneeuw van Orhan Pamuk, wel mooi maar na "Ik heet karmozijn" van dezelfde auteur kan alles alleen nog maar tegenvallen, wat een fantastisch boek was dat..
- Zola Jackson van Gilles Leroy (simpel leesvoer).

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Do 27 Jul 2017, 10:11

Ik wou dat ik kon lezen, maar door mijn medicatie gaat het moeilijk of misschien kan ik gewoon niet lezen en moet ik me op muziek toeleggen. :lah:
Dat kan inderdaad lezen knap bemoeilijken Water. Heb hier ook last van (andere oorzaak), maar gelukkig nu wel een manier gevonden (mede n.a.v. duidelijk krijgen van die oorzaak) om het een piepklein beetje minder erg te maken.

Yes, idd. vakantietijd Wendy en Turtle. :laugh: Vooral omdat de bieb hier dan dubbele uitleentijd hanteert :biggrin: , dus fijn weer een paar interessante meegebracht:
Notities uit de jungle - Hanya Yanagihara
Ochtend in Jenin - Susan Abulhawa

lindar76
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Do 27 Jul 2017, 10:15

Lady Chatterley's lover.
Hersenbeest.

En ik wacht met smart op Te subtle art of not giving a fuck.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Do 27 Jul 2017, 11:29

Lady Chatterley's lover.
Hersenbeest.

En ik wacht met smart op Te subtle art of not giving a fuck.

Over 'giving a f*k' gesproken/geschreven ... Net ook ff het doorgeef boek Eigen geld maken: @nder geld besteld. :idea:

Hersenbeest lijkt me ook wel tof Lindar, die gaat erbij op mijn to-read-list (die veel sneller groeit dan mijn gelezen-lijst :crazy: ).

Terug naar “Links en Recensies”