Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Slim besparen

za 16 nov 2013, 22:09

Unity schreef:De zeep is bijna op maar het is nog te veel om weg te gooien. Ik gebruik de zeep dus nog een paar keer totdat hij eigenlijk niet meer vast te pakken is. Hij glijdt tussen de spijltjes van het zeephoudertje door - het is tijd voor de vuilnisbak. Of nee, wacht...

Ik heb knoflook gekocht; twee bolletjes verpakt in een netje.
Als ik dat netje nou eens ophang in de douche, gevuld met restjes zeep... is dat niet het toppunt van schraperigheid? :mrgreen:

LIKE, Unity! :D
Give me a break!

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 17 nov 2013, 07:31

Oude panty kan je ook gebruiken. Op maat afknippen.

Niet dat ik dat doe in de douche hoor, maar met klimmen doe ik mijn losse magnesium poeder wel in ouwe pantykous,afgeknipt. Kan je hervullen, e stuifd je pof niet z weg.

Trouwens je kan ook je oude enkele sokken als vulling voor een grote tochtstrip voor bij je voordeur gebruiken.soort lange slang.
Wij hebben hier bergen losse sokken.
t !!!@#$???

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 17 nov 2013, 09:32

nathalie schreef:Wij hebben hier bergen losse sokken.

Wij ook! Weet je waar ze ook handig voor zijn? Als omhulsel voor een lege frisdrankfles, die wij in de winter vullen met heet water en in bed leggen tegen de kou. (O, en soms leg ik er zelfs een op schoot, als ik achter de computer zit, en dan doe ik er een fleecedekentje overheen. De verwarming staat hier vaak maar op 17. Gaat prima zo, met dik vest en zo erbij. (De energierekening is nou net iets waar je zó makkelijk op bespaart!)
Give me a break!

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

zo 17 nov 2013, 09:58

aletta schreef:
mefmdv schreef:Ik zou echt niet weten waarom ik aan de pil zou moeten...(lol)
Maar zo'n cup, daar moet ik echt niet aan denken. Maar subsidie op maandverband zou wel prettig zijn.;) Het is niet eerlijk dat de hoogte van mijn uitkering gelijk is aan die van mannen, terwijl ik maandverband moet kopen...wat moeten zij, wat ik als vrouw niet zou hoeven.

wel eens gekeken hoe duur fatsoenlijke scheermesjes zijn... en als je dan een man hebt met een nogal zware baardgroei (zoals mijn lief dus) dan ben je daar een klein fortuin mee kwijt hoor (en elektrisch werkt bij hem niet, dan is heel zijn huid open)

Bewaar de scheermesjes in scheerolie en gebruik scheermesjes met zo weinig mogelijk messen. Om irritatie te vermijden, scheren net na een bad of douche. Ik heb niet echt een hele zware baard maar gebruik nu 1 mesje al bijna 6 maanden en nog steeds geen irritatie door onscherpe mesjes.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ma 18 nov 2013, 06:44

Je kan ook een baard laten staan. Dat is zo lekker ruig en natuurlijk :lol:
Maar dan moet je weer meer shampoo gebruiken.

Zelf veel meer dingen maken, en opknappen, is ook gewoon leuk, en goedkoop.
Zoals even bandje plakke, ik ken veel mensen die best handig zijn en toch naar de fietsemaker gaan en wel 10 euro betalen voor banden plakken.
Ik leer mijn kinderen het.
Appeltaart bakken! Zie facebook :-)
Weet je ,het is ook gewoon ,naar mijn idee, een soort zelfredzaamheid.De werled wordt duur gemaakt, de mens wortd als mak schaap gedwongen als het ware om dingen te moeten kopen, die vroeger onze overgrootoma's zelf maakten.
Leuk topic voor discussie. Komt nog.

Oeps sorry voor de dramatische fouten hierin. Koude vingers.
t !!!@#$???

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

za 14 dec 2013, 17:28

of scheren met open scheermes of safety razor:

open scheermes

safety razor

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

za 14 dec 2013, 17:40

Unity schreef:De zeep is bijna op maar het is nog te veel om weg te gooien. Ik gebruik de zeep dus nog een paar keer totdat hij eigenlijk niet meer vast te pakken is. Hij glijdt tussen de spijltjes van het zeephoudertje door - het is tijd voor de vuilnisbak. Of nee, wacht...

Ik heb knoflook gekocht; twee bolletjes verpakt in een netje.
Als ik dat netje nou eens ophang in de douche, gevuld met restjes zeep... is dat niet het toppunt van schraperigheid? :mrgreen:
Update:
het werkt, maakt mooi schuim en je kan er desgewenst ook mee scrubben :-D

Afbeelding

[edit: geen mooie foto, maar wel gepost via tapatalk!]
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
*Love* is the most powerful weapon in this universe

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

za 14 dec 2013, 19:00

Ziet er goed uit Unity! Belangrijkste is dat het werkt. :D
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

di 07 jan 2014, 17:02

Ik heb net een blog gevonden met allerlei leuks en interessants waar het gaat om sparen, besparen, consuminderen en bezuinigen. Wie wil kan er lekker ff rond struinen en iets van z'n gading vinden (of niet, haha :P ).

Deze dingen heb ik er vast tussenuit geplukt voor in dit topic:
* 52 doelen voor het hele jaar: kan heel wat mooie momenten van voldoening opleveren, zeker als je er dingen op zet die zeker haalbaar zijn & waar je soms/vaak (?) niet aan toekomt door eigen 'stommigheid' (bv. doordat je iets niet aan het begin van de (mid-)dag doet, maar eerst 'leukere' dingen gaat doen).
* Kleine manieren om te besparen: een kleine greep die tot nadenken kan aanzetten op waar jij voor jouw situatie/huishouden dingen net even anders kunt organiseren en zo kleine beetjes te besparen. Elk dubbeltje is meegenomen, want je zal bij de kassa met je boodschappen net dat dubbeltje tekort komen. ;)
* Extra voordelig gezond eten: een klein en fijn verhaaltje wat tot nadenken kan aanzetten wanneer je je volgende boodschappenronde gaat doen.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 08 jan 2014, 14:21

Voor de Smoelenboekers onder ons. :)

Met zo min mogelijk geld door het leven gaan? Vind hier tips, advies, diensten en producten die anderen bereid zijn aan te bieden tegen inspanning.

En voor de (moes)tuinierders: tuinieren met wc-rolletjes.

Zelf compost maken.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

zo 12 jan 2014, 17:38

De BespaarBazaar heeft ook van die handige reusezakjes voor groenten en fruit & nog een hoop andere zaken die je in en om het huis zoal nodig kunt hebben.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 15 jan 2014, 14:22

Bron(op fb) schreef:Heb jij nog ramen van enkel glas en wil je deze winter fors besparen op je energierekening? Met behulp van bubbeltjesplastic en een plantenspuit isoleer je eenvoudig de ramen! Dit is hoe het werkt: 1. Koop een rol bubbeltjesplastic (bijv. bij de bouwmarkt) en knip deze op de maat van het raam dat je wilt isoleren. 2. Spuit met een plantenspuit een dun laagje water op de binnenkant van het raam. 3. Druk het bubbeltjesfolie met de bubbeltjeskant tegen het raam en strijk het folie van binnen naar buiten met je handen vast. Als het warmer wordt kun je de folie weer eenvoudig en zonder plakresten verwijderen en bewaren voor de volgende winter!

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

wo 15 jan 2014, 15:16

Wij hebben alleen op de slaapkamers nog enkel glas, en rolluiken ervoor. Werkt ook prima!
LEEF!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 15 jan 2014, 16:23

In de keuken zou dit kunnen (niet zozeer voor de kou, er staat daar nooit verwarming aan, maar wel voor het vocht, dat van ramen en muren druipt...), maar dan kunnen we er helemaal niet meer doorheen kijken! :shock:
Give me a break!

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

di 28 jan 2014, 19:31

Hier net geattendeerd op de NS-groepsretour dat tot eind maart verkocht wordt.

Handig voor evenementen (zoals bijv het Festival van Talent of andere uitjes waar je met meer mensen heen wilt)
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

za 07 feb 2015, 14:53

Kruidvat heeft ze weer:
Dagkaart voor de trein (te koop à € 13.99 t/m 15 febr), te gebruiken op een zaterdag of zondag t/m 24 mei.
*Love* is the most powerful weapon in this universe

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

za 07 feb 2015, 15:26

Of de NS-groepsretour, zie ook 2 posts hoger dan deze.

Blijkbaar is het experiment vd NS geslaagd, want het bestaat nog steeds. Alleen wat duurder ondertussen. Maar zeker voor mensen zonder 40%-kortingskaart of andere deal, is het al heeel snel rendabel. Zelfs als je met 3 reist ipv de 'minimum 4' (laat je gewoon 1 ongebruikt).

Kost alleen wat extra moeite bij 1 die het moet bijhouden, vertrouwen, voorschieten en terugkrijgen, terwijl je bij Kruidvat gewoon ieder voor zichzelf de moeite moet doen.
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 19 aug 2015, 17:13

Zojuist zag ik de tip spoordeelwinkel voorbij komen. Interessant voor wie voordeliger wil reizen met de trein. Je kan vaak dagretour-kaartjes bestellen voor tussen de 15 en de 20 euro. Vaak zit daar ook een voucher bij voor koffie of lunch bij een bepaald bedrijf.

Je bestelt je ticket en betaalt met bijv. IDEAL, ontvangt dan een code (of codes) die je wanneer je het nodig hebt, online verzilvert. Dan print je thuis je e-ticket uit. Bij verzilveren van de code wordt de e-ticket persoonsgebonden (je dient je bij controle te kunnen identificeren) & het is alleen geldig op de dag dat je invult, en op de route tussen de twee bestemmingen die je invult. Ook zijn de codes die je koopt maar beperkt geldig.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

di 27 okt 2015, 16:38

Nog een treintip: NS-groepsretour. Handig voor als je met 4 of meer mensen iets leuks gaat doen. Met z'n tienen kun je dan al p.p. reizen voor €7,-, ongeacht waar je opstapt in den lande. Zolang je maar dezelfde eindbestemming hebt. Het kaartje is 1 dag geldig. Kan ook soms voordeliger zijn als je 2x een enkele reis nodig hebt zelfs dus. Gebruik het in je voordeel. :)

Ohja, handig om te weten: op Facebook zijn zelfs groepen voor het doel samenreizen met groepsretour ... :o

Terug naar “Links en Recensies”