Rianne
Eigenaar
Eigenaar

Awareness-acknowledgment-appreciation-acceptance

Di 26 Aug 2014, 13:09

Ben het laatste boek van Webb aan het lezen (ja, nog steeds, ben niet zo'n snelle lezer, maar ik ben al over de helft) en hij haalt daarin ene meneer Mahoney aan en zijn awareness-model.
Nader onderzoek op het grote wereldwijde web leverde dit artikel op.

Het sluit heel erg aan bij wat ik al jaren in mijn coachpraktijk doe, maar fijn te zien dat iemand dat echt helemaal uitgeschreven heeft.

Heb jij moeite met het accepteren en appreciëren dat je hoogbegaafd bent? Lees dit!

sap
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Awareness-acknowledgment-appreciation-acceptance

Di 26 Aug 2014, 13:18

@Rianne, Ik ben er ook in begonnen (naar aanleiding van het 'ik heb gelezen' topic!)en over de helft. Het is zo'n boek waar mijn hoofd van gaat racen. Ik herken veel dingen van mensen om me heen en mezelf. Ik heb ook al een heel interessant gesprek met mijn dochter gehad over dit boek.

Echt de moeite waard!

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

Di 26 Aug 2014, 13:51

Ja hè, ik stuiter er ook behoorlijk van.
Ik haal er ook veel uit om in mijn praktijk te gebruiken!

Inmiddels heb ik dhr Mahoney van het hierbovenstaande artikel gemaild met de vraag of ik zijn artikel mag vertalen en publiceren (bijv. op website IHBV) in Nederland.

sap
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Di 26 Aug 2014, 15:42

Leuk!

sap
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Di 26 Aug 2014, 15:42

Leuk!

Willow
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Wo 27 Aug 2014, 20:08

Artikel gelezen, en het is zo herkenbaar...
Ik heb veel over hoogbegaafdheid gelezen, maar ik merk dat ik veel heb gelezen om het daarna aan de kant te zetten. Ik kan niet zien wat anderen zien wat ze laat zeggen dat ik 'slim' zou zijn. Ik weet niet wat het is. Op een bepaalde manier pas ik me zelfs aan aan de dingen die ik heb gelezen. Ik weet niet goed waardoor dat komt. Ik heb het gevoel het hele contact met mezelf verloren te zijn. Ik voel niet veel meer, zelfs denken gaat sloom. Ik dacht dat ik niet perse 'erbij' wilde horen, maar ik zie dat ik dat wel degelijk probeer op niet de meest voor de hand liggende manieren. Ik heb geen idee wie ik ben, en lijk die leegte te willen opvullen met proberen iemand te zijn die ik niet ben. Ik heb gewoon geen idee hoe ik bij mezelf moet komen, ik weet niet goed hoe ik bij mijn gevoel kan komen en ik weet niet wat ik moet 'doen'. Ik weet niet hoe ik mezelf kan vinden. Enkel informatie lezen lijkt me niet te helpen en zelfs tegen te werken...
“What happens when you don't know the truth but you can't believe the lies, when you can't find a way-through fact or fiction-to give meaning to your own existence? Without a narrative for you own life, do you ever really exist at all?"

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

Wo 27 Aug 2014, 21:17

Ik heb inmiddels contact gelegd met Andrew Mahoney en hij vindt het geweldig als zijn artikel in het NLs vertaald wordt en ook hier hb'ers helpt om beter om te gaan met hun hoogbegaafdheid. Ik heb zijn toestemming voor vertalen én publiceren! Heb wat te doen dit weekend!

sap
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wo 27 Aug 2014, 22:32

@Rianne

Ik ben dan wel geen vertaler, maar wel anglist en de doeltaal is mijn moedertaal. Dus mocht je hulp nodig hebben, weet je me te vinden.

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

Zo 18 Jan 2015, 13:49

We zijn een paar maanden verder, maar het is eindelijk klaar.
Ik heb het artikel vertaald en op mijn site gepubliceerd: http://riannevdven.nl/publicaties/coping-door-bewustzijn/

RuBen
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ma 19 Jan 2015, 06:27

Dank je Rianne.
Voor het vertalen en het aanbieden.

Terug naar “Links en Recensies”