Jungle
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Jungle stelt zich voor! :)

Ma 19 Jun 2017, 03:48

Een bijna 26-jarige hooggevoelige (HSP) high sensation seeker (HSS) die zich in alle kenmerken van hoogbegaafdheid herkent. (Dus geen wilde die aan lianen slingert op enorme hoogte in een oerwoud, hoewel mij dat best leuk zou lijken als ik zeker zou weten dat ik niet zou vallen.)

Mijn overgevoelige systeem is snel geprikkeld, voelt emoties, sfeer en energieën van anderen goed aan,(steeds meer bewust, soms onbewust, soms doodvermoeiend en toch dankbaar) beleeft alles intens en heeft daardoor ook meer tijd nodig om te verwerken.

Tegelijkertijd houd ik van dingen die mij een 'endorfine kick' geven. Heb ik ze nodig om mij verzadigd te voelen en niet verveeld te raken. Hierdoor ben ik bij een werkgever ook snel klaar. Wanneer ik het 'nieuwe' eenmaal doorheb, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Sleur en simpele 'moetjes-hoort-er-nou-eenmaal-bij' 'want-je-kan-niet-altijd-alles-doen-wat-je-leuk-vind' sloooooooooppppppttttt mijn energie en mijn creativiteit! Zodoende ben ik na anderhalf jaar bij een werkgever in de media gestopt en ben ik weer op zoek naar een nieuwe baan.

Psychologen hebben bij mij nooit geholpen, ik prikte altijd door ze heen, bewust en onbewust en liet ze niet toe bij mijn kern. Alsof ik ze altijd onbewust aan het testen was. "Als deze meneer door mijn masker heen kan kijken, pas dan kan die mij echt helpen". Maar dat deden ze niet. Het eindigde altijd hetzelfde: "Je hebt toch een goede baan? Je bent toch succesvol op je werk? Je bent je toch bewust van je eigen valkuilen? Je kan jezelf toch analyseren? Dan is er toch geen probleem?" Terwijl ik dacht ja dat is er wel, ik ben anders, denk anders, heb last van dingen waar leeftijdsgenootjes niet last van hebben. But why?? You know the deal.

Paar jaar geleden kwam ik na veel eigen onderzoek en research bij de term hooggevoeligheid. Drie jaar geleden ging mijn zusje van 9 ook in therapie bij een coach vanwege bepaalde angsten, toen bij haar werd gezegd "is waarschijnlijk hoogbegaafd", kwam mijn moeder met de lijst van kenmerken daarvan ook bij mij! En ik was die hele waslijst en daar was het: herkenning! #hetiserfelijkblijkbaar

Vervolgens ben ik een traject begonnen bij een coach speciaal voor mensen die hooggevoelig en/of hoogbegaafd zijn. Want vaak gaan deze twee samen. (Hoeft niet altijd) En het is een echte aanrader! Doordat de coach het zelf ook is kan ze je precies de handvatten geven die je nodig hebt.

Waarom denk ik zoals ik denk? Hoe werken de draadjes in mijn brein vergeleken met mensen die dat niet hebben. En hoe ga je daarmee om? Omgaan met je gevoeligheid ect. En leren uit je hoofd te gaan als je weer eens niet kan stoppen met denken over alle mogelijke manieren die er zijn. Of je zorgen aan het maken bent over alle mogelijke gevaren die er op de loer liggen. Of weer eens niet kan slapen en je een veel te uitgebreid verhaal op een forum aan het typen bent. (Haha) En hardop lacht om je eigen grap die je net gemaakt hebt.

Dus dat ben ik. Aangenaam kennis te maken. :mrgreen:

deadlyke
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Jungle stelt zich voor! :)

Ma 19 Jun 2017, 08:31

Ik vind u gelijk helemaal geweldig! :D sorry, dat moest er even uit want mijn ochtendhumeur is weg door uw lap tekst. :D
Als we nu eens anders als standaard gaan beschouwen?

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ma 19 Jun 2017, 19:35

Welkom Jungle. De energie spat van je stukje af en dat leest erg fijn en vlot.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

deadlyke
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ma 19 Jun 2017, 21:12

Dat bedoel ik dus ook geloof ik. ;)
Misschien kan ik beter Sawi laten reageren en dan bevestigend knikken. :D
Als we nu eens anders als standaard gaan beschouwen?

Jungle
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Di 20 Jun 2017, 00:39

Dat bedoel ik dus ook geloof ik. ;)
Misschien kan ik beter Sawi laten reageren en dan bevestigend knikken. :D
Dank jullie wel! Wat leuk om te horen. Dat het jullie energie geeft, geeft mij ook energie. :biggrin:

Eekhoorn
Moderator
Moderator

Di 20 Jun 2017, 14:04

Welkom Jungle! Een energieke introductie inderdaad. Ik ben nu al benieuwd naar je toekomstige bijdragen :biggrin:

Een vraag voor de beeldvorming: is Jungle mannelijk of vrouwelijk (Of van allebei een beetje 8) )?
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Di 20 Jun 2017, 18:15

Oh wauw - hai energierijke Jungle!
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

Jungle
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Di 20 Jun 2017, 23:10

Welkom Jungle! Een energieke introductie inderdaad. Ik ben nu al benieuwd naar je toekomstige bijdragen :biggrin:

Een vraag voor de beeldvorming: is Jungle mannelijk of vrouwelijk (Of van allebei een beetje 8) )?
Bedankt! Hahah vrouwelijk! Jungle klinkt een beetje als mijn echte naam :wink:

Tim
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Do 22 Jun 2017, 13:44

Hi Jungle, mooie introductie inderdaad. En zeer herkenbaar! Ik heb mezelf nog niet voorgesteld op dit forum maar zou zo je tekst kunnen knippen en plakken voor mezelf. Een hartelijk groet van een mede HSP, HSS en HB er. Mooie lijst he! haha

Jungle
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Do 22 Jun 2017, 19:37

Hi Jungle, mooie introductie inderdaad. En zeer herkenbaar! Ik heb mezelf nog niet voorgesteld op dit forum maar zou zo je tekst kunnen knippen en plakken voor mezelf. Een hartelijk groet van een mede HSP, HSS en HB er. Mooie lijst he! haha
Hahah wat leuk om te horen van een mede HSP, HSS en HB er! *zwaait vrolijk terug :mrgreen:

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Do 22 Jun 2017, 21:19

Hahah wat leuk om te horen van een mede HSP, HSS en HB er! *zwaait vrolijk terug :mrgreen:
Hier nog eentje... :peek:

-----
OverLoad?? Wie?!

Tim
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Vr 23 Jun 2017, 16:37

Hier nog eentje... :peek:
Hey Overload, jij ook joh :) En dan ook nog is goed kunnen breien!
Hebben we elkaar al eens ontmoet op de HB lounge?

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Za 24 Jun 2017, 00:41

Hey Overload, jij ook joh :) En dan ook nog is goed kunnen breien!
Hebben we elkaar al eens ontmoet op de HB lounge?
Nogal!
Euhm.... ontmoet - niet echt geloof ik - laatste keer in Utrecht heb ik je wel gezien, maar niet gesproken (oeps).

-----
OverLoad?? Wie?!

Terug naar “Introductie”