MrMeozorz
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hallo

Di 03 Okt 2017, 00:27

Hoi, ik hoop niet dat het te intens is. (ik zal het niet te lang maken)

Ik ben ik, maar wat dat nou werkelijk precies betekend weet ik niet. Een collectie atomen met een bewustzijn, een informatie patroon in het universum zou je kunnen zeggen. Maar simpelweg gezegd ben ik een jongeman van (bijna) 28 uit het hoge noorden van Nederland. Of ik hoogbegaafd ben weet ik niet, de een zou zeggen van wel, de andere misschien niet. Het is wel zo dat ik de meest interessante gesprekken heb met mensen van boven gemiddelde intelligentie. Mijn interesses zijn lezen, schrijven, het maken van elektronische muziek en omspacen (nee, geen drugs [wacko] ). De interessegebieden waar ik graag over lees zijn in filosofie, wetenschap en wiskunde. Soms snap ik er geen hout van, maar over tijd begin ik dan verbindingen tussen de dingen te zien! Ik schrijf soms meer "formeel" en voor mezelf, en op andere momenten is het meer puur creatief. De rijmwerkjes die ik schrijf zijn meestal kort en bondig. Muziek maak ik al een paar jaar, met tussen periodes en ben een tijdje terug weer opnieuw begonnen. Hoe ik mijn muziek precies zou omschrijven weet ik niet, maar ik denk dat " :shock: " wel in de buurt komt.

En dan nu mijn "levensverhaal", autobriografie 'MM'

Bijna letterlijk vanaf mijn geboorte werd ik al bestempeld als anders, maar aangezien ik eigenwijs ben gedroeg en gedraag ik mij niet naar die labels. Die arme psychologen wisten ook niet wat ze er mee aanmoesten, dus hadden ze mij maar een label in de categorie 'overig' gegeven. Net alsof ieder mens hetzelfde ontwikkeld! Omdat ze toch een aanknopingspunt nodig hadden, kreeg ik een IQ test. Uiteraard scoorde ik hier bijzonder laag op en mocht ik naar het 'bijzonder' onderwijs. Hierna omgeprutst op het (V)MBO, een diploma gehaald, met een opleiding gestopt en van de andere afgeschopt. De hele carrousel bij langs geweest. Dat ik van school werd geschopt kon uiteraard niet aan de school liggen, het lag volgens hun allemaal aan mij. Mijn fout lag waarschijnlijk in dat ik niet enthousiast genoeg was. Hun fout was dat ze mij op de meest geniepige manier van school af hebben geschopt. En hierna was het blijkbaar weer nodig om mij een IQ test te laten doen. Hier heb ik doelbewust geen moeite ingestoken, omdat ik de psycholoog die mij werd opgedrongen geen plezier wou doen en omdat ik mijn IQ niet wou/wil weten. Desondanks kwam er toch een bovengemiddeld IQ uit.

In deze periode voelde ik me ook erg eenzaam voor een aantal jaren. Ik bestond, maar toch ook weer niet. Ik had bijna complete dissociatie met mijn omgeving. Ik bestond in het midden van niets. Het ego wat ik moest opbouwen om in mijn omgeving te passen ebte weg. Rondspokend in mijn hoofd, mijn enigste optie was om dit ego te vernietigen. De zelfmoord van het ego, werd het omarmen van het zijn. Nu kon ik tenminste verder met mijn leven, ik heb dingen over mijzelf ontdekt waar ik mee moet leven en andere waar ik nu niet zonder kan leven. In orde is chaos, maar in chaos is ook orde. Als atheïst heb ik nu ook de betekenis van spiritualiteit kunnen ontdekken, voor mij gaat het niet over geesten en helende kristallen. Het gaat om persoonlijke ontwikkeling, om te worden wie je bent en om jezelf authentiek te kunnen ervaren. Simpelweg gezegd, zelf-actualisatie.

Conclusie

Jongeman van 28 jaar. Liet mij te lang afkraken, omdat ik te veel luisterde naar de verhalen van anderen, in plaats van mijn eigen verhaallijn te volgen. Ik hou van omspacen (geavanceerd ouwehoeren) en rijmwerkjes en muziek maken. Mijn doel is dus niet om te bewijzen of ik HB ben, maar om interessante mensen te ontmoeten en naar mijn ervaring zijn dit vaak mensen die HB zijn. HB en ja ook HSP eigenschappen lijken mij interessant om te bespreken, maar ik denk dat er ook meer valt te bespreken hier. Mijn naam houd ik liever privé, maar aanspreken mag op gebruikersnaam of mm of Meow o.i.d. dat is allemaal prima. Mijn werk houd ik ook liever privé, dit vooral ook in omstandigheden naar andere mensen toe. Voor de rest sta ik open voor vragen.

Groetjes.

seivenrut
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Hallo

Zo 08 Okt 2017, 14:12

Welkom!

Eekhoorn
Moderator
Moderator

Zo 08 Okt 2017, 15:59

Welkom MM!
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

MrMeozorz
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Zo 08 Okt 2017, 22:07

Welkom!
Welkom MM!
Mijn dank aan beiden, en hoop hier veel interessante discussies te mogen aangaan en wellicht nieuwe contacten op te doen.

Terug naar “Introductie”