Bubbelblub
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi iedereen

Do 10 Mei 2018, 15:22

Hallo allemaal,
Ik ben behoorlijk beroerd in voorstellen maar doe toch een poging. Ik ben een 30 jarige Leidenaar en ik heb vrij recent de diagnose HB.

Ik heb altijd weer diezelfde gezellige inleiding die ik altijd kort probeer te houden. :biggrin: Ik heb een behoorlijk heftig verleden achter de rug met zo'n beetje alle troep die je te verduren kan krijgen als minderjarige. Kort samengevat, van zware constante mishandeling tot verkrachtingen tot de raarste diagnoses met bijbehorende medicatie én de super interessante veels te zware opnames en bijna fatale uitwerking op mijn mild, lever en nieren. En ik kom uit een zwaar antroposofische familie waar contact met de grote boze buitenwereld verboden was en ons allemaal lekker wereldvreemd hield. Lijkt mij voldoende info op dit vlak. :P ik heb, gelukkig, relatief weinig overgehouden aan de vele verkrachtingen en mishandelingen thuis. Dat is mijn geluk dat ik alle zware dingen altijd toch met mijn brein verwerk en niet met mijn hart.

Sinds 3 jaar de juiste diagnose, namelijk Asperger en ADD. Volledig van al die onnodige medicatie af en net op tijd, dus ook herstellende! En sinds een week hoogbegaafd. Ik weet dat hoogbegaafdheid geen ziekte is of aandoening maar voor mij voelt het wel zo. Ik heb jarenlang het label zwakbegaafd gehad met als gevolg geen passend onderwijs en dus geen enkel diploma. En omdat er vrijwel geen enkel gesprek is waarbij ik het gevoel heb dat ik communiceer voel ik mij gewoon een dom persoon. Ook maak ik heel veel spelfouten en heb ik vaak moeite met woorden te vinden tijdens het spreken. Ook kan ik totaal niet rekenen(dyscalculie). Hoogbegaafd voelt als een klap in mijn smoel. Nu ben ik ineens niet te dom, maar te slim. Dat klinkt nog steeds alsof het niet over mij gaat. Te intelligent om leuke gesprekken te voeren, te intelligent voor de standaard humor en vermaakt. Ik verveel mij constant. En niks kan een keer luchtig. Ik denk over alles na, in top snelheid. Ik denk sneller dan ik kan typen of praten. Ik ben constant aan het analiseren en trek alles in twijfel. Ik ben de hele dag bezig met anderen mensen en gesprekken en situaties uit te pluizen. Kortom; ik snap mijzelf niet, ik snap anderen niet, ik snap de hele maatschappij niet. En alhoewel ik erken dat voor mij niks luchtig of simpel is vind ik daarintegen "de wereld" juist één grote chaos. Ik snap niet waarom het allemaal zò moeilijk moet. Al die manipulatieve spelletjes die mensen op allerlei vlakken met elkaar spelen irriteren me tot op het bot.

Gelukkig heb ik nog mijn gitzwarte humor en liefde voor de natuur om me staande te houden :laugh: verder ben ik dol op gamen, science fiction, militaria, dingen uit elkaar frutselen, dingen in elkaar frutselen, muziek en psychologie.
Ik leef helaas van een uitkering en heb nog geen thuissituatie. Wel een paar muren met een dak maar dat is niet mijn streven wat leefomgeving betreft.
Ik heb een fantastisch hulpteam en ik ben hard aan het werk om wat meer in mijn leven te bereiken dan dagen plafondstaren. :P

Verder hou ik van goeie discussies. Vooral op politiek vlak en alles om en rond psychologie/communicatie.

O, en ik heb helaas geen enkel spiritueel deel in mij en moeite met inleven in anderen die wel spiritueel zijn. Ik zal wel altijd proberen zo respectvol mogelijk te blijven.

Ik excuseer mij alvast voor al mijn spelfouten en rare zinsopbouw.

Ik moet nog veel leren over hoogbegaafdheid. Als ik ook zo mijn stukje teruglees denk ik: pfff hoogbegaafd, dus niet! Dat had ook iets constructiefs en moois moeten zijn, ik heb veel positieve vooroordelen over hoogbegaafdheid gok ik zo. Haha. De omzwaai van zwakbegaafd naar hoogbegaafd gaat ook boven m'n pet. Ik heb altijd gevoeld dat ik niet dom was maar dit is te veel. Ik heb altijd al zeer intelligent willen zijn. En nu opeens dit. Het is heel erg verwarrend, niks is verbeterd of ziet er hoopvoller uit.

Nou goed; toch weer een heel verhaal geworden! Ik hoop hier veel bij te leren. En leuke mensen te leren kennen natuurlijk!

Mvg,
Bubbelblub

P.s. ik kan echt een lompe kloot zijn. Ik heb hier soms weinig zicht op. Ik probeer het juist niet te zijn waardoor ik vaak nog lomper word. Mij hierop wijzen zie ik als een leerpunt dus aarzel niet om me hierop te wijzen!

MrMeozorz
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Hoi iedereen

Vr 11 Mei 2018, 11:33

Welkom op het forum Bubbelblub,

Voor de rest heb ik zo ook geen woorden, er is te veel om op te reageren, veel dingen herken ik ook wel in mijzelf.

Groetjes,
MrMeozorz

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Vr 11 Mei 2018, 18:15

Welkom hier bubbelblub. Hopelijk vind je hier een stukje herkenning. Al is het hier vaak erg rustig.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

Stefan
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wo 16 Mei 2018, 13:04

Welkom!
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Terug naar “Introductie”