quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Open universiteit

ma 23 aug 2010, 12:11

Daarmee bedoel ik een groep mensen die redelijk zelfstandig en met minder begeleiding in staat zijn om zich te herstellen of stabiliseren. Er zijn ook zat andere diagnoses te noemen die minder werkbaar zijn en waar de kans op herstel of stabilisatie geringer zijn. maw zeer intensieve begeleiding met gering herstel. ( uitzonderingen daargelaten )
Nil volentibus arduum .................Quest to perpetual motion of being complete in the quest.

jerre050978
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

ma 23 aug 2010, 12:17

quest schreef:Daarmee bedoel ik een groep mensen die redelijk zelfstandig en met minder begeleiding in staat zijn om zich te herstellen of stabiliseren. Er zijn ook zat andere diagnoses te noemen die minder werkbaar zijn en waar de kans op herstel of stabilisatie geringer zijn. maw zeer intensieve begeleiding met gering herstel. ( uitzonderingen daargelaten )

Ik kan je gedeeltelijk volgen. Aan de andere kant heb ik vaak wel het idee dat therapeuten de cliënten nogal gemakkelijk laten gaan.
Ik heb het er met mijn vriendin (die zelf peute is) ook al eens over gehad en ik vind dat een therapeut soms ook wat meer aanklampend mag zijn. Sommige mensen zijn zo ver weg uit hun centrum, dat ze een duwtje in de rug nodig hebben om op het goeie pad te geraken. Die mensen krijg je niet mee als je alles aan hen overlaat. Ook niet als ze HB, HSP of nog wat zijn. In ieder geval: dat is mijn mening.

quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

ma 23 aug 2010, 12:23

Inderdaad die conclusie kun je gerust trekken, en nabegeleiding of periodieke navraag is zeker aan te raden. Maar de grootschaligheid waarmee tegenwoordig wordt gewerkt, daar schuilt die tekortkoming juist in, vandaar dat ik zei dat een zelfstandige praktijk beter kan zijn omdat er meer één op één kwaliteit geleverd kan worden. Met honderden clienten ben je al gauw overzicht kwijt.
Nil volentibus arduum .................Quest to perpetual motion of being complete in the quest.

jerre050978
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

ma 23 aug 2010, 12:31

quest schreef:Inderdaad die conclusie kun je gerust trekken, en nabegeleiding of periodieke navraag is zeker aan te raden. Maar de grootschaligheid waarmee tegenwoordig wordt gewerkt, daar schuilt die tekortkoming juist in, vandaar dat ik zei dat een zelfstandige praktijk beter kan zijn omdat er meer één op één kwaliteit geleverd kan worden. Met honderden clienten ben je al gauw overzicht kwijt.

Dan zitten we volledig op dezelfde lijn! :mrgreen:

quest
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

ma 23 aug 2010, 12:32

Leuk om te zien, succes met alles :)

Leila
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

vr 01 apr 2011, 08:16

Ik werd gisteren verrast door een brief van de KCOU (kortingsregeling van de OU) IK krijg gewoon 50% korting!! Jeeeyyy

Hier heb ik op moeten wachten voor ik de eerste modules (inleiding in Algemene Cultuurwetenschappen!!) kon bestellen.. Anders krijg je de korting niet. Na die brief vloog ik natuurlijk meteen naar de website!! Is nu maar 19 euro per maand (ik rook niet meer en daar gaf ik meer geld aan uit.. dus het kan nu prima!)

Blij blij blij.. ik kan niet wachten tot ik de boeken in huis heb! Het heeft me 12 jaar gekost (toen kreeg ik IQ test) maar eindelijk ben ik zo ver om met een studie te beginnen! ..... nu nog volhouden :roll:

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker
Contacteer: Website

vr 01 apr 2011, 10:51

Wat super Leila! Van het studeren én van het roken!

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

vr 01 apr 2011, 17:01

Barbara schreef:Wat super Leila! Van het studeren én van het roken!

Benktheuleumaol mee eens!!! Felies, Lei!
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Leila
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

vr 01 apr 2011, 23:11

Bedankt!! :D

Leila
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

di 05 apr 2011, 13:06

Ik heb me net maar meteen aangemeld voor het eerste tentamen :P Dan hebben we dat ook weer gehad en kan ik er meteen naartoe gaan plannen.. lijkt mij een goede strategie (voor mij dan)

Leila
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

di 05 apr 2011, 14:57

Boeken zijn bezorgd!! Ik zit er vanmiddag en vanavond met mn neus in dus :P [elton]

ItsI
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

di 05 apr 2011, 22:11

Gaaf Leila! Ik heb er maar 20 jaar over gedaan eer ik weer durfde te gaan studeren, dus ik vind je nog vrij snel :mrgreen: :lol: . Fijn dat je zoveel korting krijgt, dat is toch altijd een mooie bijkomstigheid. Succes!

SJ
Veelgebruiker
Veelgebruiker

do 07 apr 2011, 13:08

Eind april mijn eerste tentamen aangevraagd bij de OU.. spannend!
In de realiteit ben ik een dromer, in mijn dromen een realist.

En een dyslectische liefhebber van lezen en schrijven.

Ender
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

ma 23 mei 2011, 12:53

Heb mij gisteren ook aangemeld bij de ou. Heb mij ingeschreven voor het startpakket milieu-wetenschappen. Ben benieuwd!

Johanita
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ma 23 mei 2011, 17:32

Goed zo Ender! Laat je hier over een tijdje even weten of het bevalt?
Ben erg benieuwd naar je ervaring ermee..., wie weet..., ooit...
You can close your eyes to things you don't want to see, but you can't close your heart to things you don't want to feel...

Ender
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

ma 23 mei 2011, 19:09

Doe ik! Wie weet kun je op die manier inspiratie opdoen :wink: :)

mai-sze
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

di 31 mei 2011, 20:42

wat ik me altijd afvraag bij OU, is of het een erkend diploma is (of certificaat oid), en 'dus' wat ik er mee zou opschieten, in werkstatus en salariëring?
En op grond waarvan kun je korting krijgen?

Ender
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

di 31 mei 2011, 22:01

mai-sze schreef:wat ik me altijd afvraag bij OU, is of het een erkend diploma is (of certificaat oid), en 'dus' wat ik er mee zou opschieten, in werkstatus en salariëring?
En op grond waarvan kun je korting krijgen?

Als afgestudeerde bent u werkzaam in beleidsfuncties op academisch niveau bij overheden, organisaties en onderzoeksinstituten.
Als u een tentamen met succes hebt afgerond (cijfer 6 of hoger) ontvangt u naast de uitslagbrief een wettelijk erkend cursuscertificaat.

Bij afronding bachelor:Diploma:Getuigschrift bachelor.
Titel:Bachelor of Science (BSc).
Deze titel is internationaal erkend.

Met kortingen ben ik niet bekend. Kosten zijn belastingtechnisch aftrekbaar onder bepaalde voorwaarden.

Marianne
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

zo 11 nov 2012, 19:50

De kortingsregeling staat uitgelegd op de website. Je krijgt korting als je maar een klein inkomen hebt en daarnaast geen studiefinanciering ontvangt i.v.m. een andere studie.
Ik studeer sinds twee jaar met veel plezier Psychologie aan de OU!

Roger
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

wo 06 mar 2013, 22:24

Korting, dat weet ik niet, maar je kunt de kosten wel aftrekken van de belasting, en dat scheelt aardig. Ik studeer zelf aan de OU, maar vind het enorm lastig om het te combineren met de weinig tijd die ik heb in de avonduren.

Terug naar “HB en studie”