Kadeeke1971
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Geschiedenis

vr 20 aug 2010, 12:31

Ik zou graag van thuis uit (militaire) geschiedenis studeren. Weet er iemand of dit ergens kan? Ik kan natuurlijk zelf beginnen met alles te bestuderen, maar ik zou echt graag een soort opleiding volgen van thuis uit met liefst een examen of zo op het einde.
Effe denken

Leila
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Geschiedenis

vr 20 aug 2010, 13:38

Vrije Universiteit is misschien een idee.. die hebben de meest uiteenlopende cursussen.

daniel1974nl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

vr 21 feb 2014, 16:28

Met militaire geschiedenis bedoel je wellicht politieke geschiedenis ? Aangezien tot aan de 20ste eeuw politieke geschiedenis (sommigen beweren nog steeds) het enige wat er uberhaubt bestond. Veel van het oude werk richt zich met name op de daden can een land, stad of persoon, waardoor miliaire geschiedenis vanzelf een onderdeel gaat uitmaken van het geheel. Ik heb gewoon geschiedenis gestudeerd en heb echt genoeg militaire geschiedenis meegekregen. De tactieken van Alexander, Hannibal, Romeinen, Napoleon, etc. zijn bijna verplichtte kost voor iedere algemene geschiedenis studie.

Ik zou zeggen, dat een normale studie geschiedenis volstaat. De eerste twee jaar kun je waarschijnlijk nog niet kiezen en blijft het algemeen, maar uiteindelijk kun je je eigen onderzoekscolleges kiezen en op je eigen voorkeur afstemmen. Ik heb tijdens mijn BA en MA alleen maar onderzoeks colleges gedaan over politieke cultuur en als je goed bent in het kiezen en uitzoeken en op tijd inschrijven, dan kun je dat behoorlijk goed vasthouden en zul je zien dat aan een algemene studie geschiedenis je toch een hele eigen invulling kunt geven. En in je MA eigenlijk nog veel meer dan tijdens je BA. Daarnaast denk ik ook dat ten eerste de algemene inleidende vakken goed voor je zijn in termen van dingen ontdekken waar je zelf nooit was opgekomen, en om alles in een breder perspectief te zien / plaatsen. Je zult namelijk al gauw inzien dat bij geschiedenis alles met alles samenhangt. En daarnaast leert het je je eigen standpunten innemen en je eigen weg vinden wanneer je zelf van algemeen naar specifiek gaat.

Hoop dat dit helpt.

bt2
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

vr 18 apr 2014, 11:33

Kadeeke1971 schreef:Ik zou graag van thuis uit (militaire) geschiedenis studeren. Weet er iemand of dit ergens kan? Ik kan natuurlijk zelf beginnen met alles te bestuderen, maar ik zou echt graag een soort opleiding volgen van thuis uit met liefst een examen of zo op het einde.

Een studie kunnen vinden?
Kijk eens op mijn site, voor een breed scala aan ict vacatures !

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

vr 18 apr 2014, 18:02

Even ter infotainment, maar u reageert op een topic uit 2010 van mensen die sindsdien dit forum niet meer bezocht hebben ;) (oh historische ironie)

Terug naar “HB en studie”