GerardVenema
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: Ben ik nou gek?

wo 28 nov 2018, 10:22

@Tioli:qua reacties...ze zijn er wel hoor..ligt er beetje aan welk topic.
Voor de rest: HBers (incl. Moi)zijn nogal gevoelig qua stemmingen en dit is nou echt een supervrolijk tijdstip van het jaar...

Wat voor topic had jij graag gezien?
Ondanks je vorige topic,wat let je om er zelf 1 te starten?

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 10:40

Ik heb al heel veel topics gelezen en niets bijzonders gevonden. Ik zou het leuk vinden als mensen hier écht hun kennis en bevindingen zouden delen. Iets waar ik warm van kan worden, iets waar ik dan meer van wil weten, waar ik op kan fiepen. Ik heb ook gelezen dan anderen ook zin hebben zich in iets te verdiepen. Daarom startte ik onder andere mijn GNM-topic. Perfect voor autodidacten. Super interessant om ons samen in te verdiepen. Maar dat is door een paar mensen meteen om zeep geholpen. Geen hond die daar nog positief durft te reageren. Er komen verder ook geen reacties in het topic Waarom bestaat de wereld? Ik heb daar toch het een en ander geplaatst waar op gereageerd kan worden.

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 11:30

Gerard schreef:
Voor de rest: HBers (incl. Moi)zijn nogal gevoelig qua stemmingen en dit is nou echt een supervrolijk tijdstip van het jaar...
Hb is niet hoe goed en snel je een puzzel kunt oplossen. HB is hoe goed en snel je je kunt aanpassen aan omstandigheden en je goed voelen.

Afbeelding

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 28 nov 2018, 11:32

Er wordt ook op positieve zaken weinig gereageerd. Maar buiten dat zie ik geen hoogbegaafdheid, geen boeiende topics.

Of ben ík nou gek?
Afwachten werkt ook niet...dus zelf aktie nemen is de oplossing. Mensen zijn economisch lui...

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 11:51

Klopt, dank je.

Ik had dus alleen wat meer verwacht van dit forum. Ik zal mijn verwachtingen bijstellen, of beter; loslaten.

Net kreeg ik een privébericht van Baranor, maar ik kon er niet meer op reageren, want hij heeft het forum verlaten. Hij had gelijk in wat hij tegen mij zei. Net zoiets als jij zei, maar dan anders. :laugh: Bedankt -b-.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 28 nov 2018, 11:56

Marketing: er is maar 2% van ons soort.

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 12:02

En van mijn soort nog veeeeeeeeeel minder: Asperger, hoogbegaafd, veganist, waarheidszoeker, agender, aseksueel.

In de afzonderlijke groepen gaat het nog enigszins. Preken voor eigen parochie lukt wel. Veganisten onder veganisten, aseksuelen onder (naast) aseksuelen, GNM onder GNM, etc. Maar begin bij de Aspergers niet over veganisme en begin bij aseksuelen niet over de cabal, en begin bij veganisten niet over GNM en begin bij GNM niet over veganisme.

Pffff. De combinatie van alles maakt het geheel en is juist zo interessant.

GerardVenema
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 12:47

Gerard schreef:
Hb is niet hoe goed en snel je een puzzel kunt oplossen. HB is hoe goed en snel je je kunt aanpassen aan omstandigheden en je goed voelen.

Afbeelding
Daar heb je gelijk in..ik heb me zo goed aangepast in verschillende functies(chemisch analist,chemisch technicus,informaticus,transportmedewerker,groepsleider,woonbegeleider-daklozen/alcoholisten dubbele diagnose/korsakov patienten),dat ik pas op 57e erachter kom dat ik HB ben...
Goed voelen heeft te maken met comfortabel zijn met je eigen ik,op zekere hoogte is dat mij gelukt .
Maling aan wat anderen van mij denken..,HB zijn is wel even een extra dingetje erbij

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 12:56

:laugh:

Was alles maar makkelijk, he?

Maar dan was er geen evolutie.

Lees dit maar. (Maar niet diagonaal of met vijf regels tegelijk en weer terug). Misschien werkt het verzachtend. Of je het nu gelooft of niet.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wo 28 nov 2018, 13:10

En van mijn soort nog veeeeeeeeeel minder: Asperger, hoogbegaafd, veganist, waarheidszoeker, agender, aseksueel.

In de afzonderlijke groepen gaat het nog enigszins. Preken voor eigen parochie lukt wel. Veganisten onder veganisten, aseksuelen onder (naast) aseksuelen, GNM onder GNM, etc. Maar begin bij de Aspergers niet over veganisme en begin bij aseksuelen niet over de cabal, en begin bij veganisten niet over GNM en begin bij GNM niet over veganisme.

Pffff. De combinatie van alles maakt het geheel en is juist zo interessant.
Nah...dan begin je toch voor jezelf met een combinatie of anderszins dmv een eigen website.

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

wo 28 nov 2018, 13:21

Hoeveel % van de mens zou daar interesse in hebben, Plato?

Of bedoel je letterlijk voor mezelf? Dan kan ik er fijn tegen mezelf lullen...

HolleBolle
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

wo 28 nov 2018, 22:56

Tja, wat zullen wij daartoe zeggen. Met zo'n instelling komt er weinig van de grond hè;)

Volgens mij zijn we over dit topic wel uitgebabbeld;) met dank aan de waardevolle input!

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 29 nov 2018, 08:10

Hoeveel % van de mens zou daar interesse in hebben, Plato?

Of bedoel je letterlijk voor mezelf? Dan kan ik er fijn tegen mezelf lullen...
Je moet je markt even verkennen, dan weet je alles. Dus inschatting aantallen en behoeften, wensen en problemen.

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

do 29 nov 2018, 08:45

Ja Plato, 2% van 2% van 1% van 2% van 1%... Hoeveel is dat?
:idea:

Vanmorgen op bed schoot me opeens te binnen dat ik al wel vijftien Facebook en MeWe groepen heb gestart en beheerd. Verschillende onderwerpen en ook een paar keer dezelfde soort groepen. Op eigen initiatief en vaak ook op verzoek van anderen. Zo ook diverse topics op diverse forums. En hoe mooi, boeiend, toegankelijk en uitnodigend ik het ook maakte, de mensen werden niet actief. Op een enkeling na die af en toe wat inbracht, of ten gronde gericht door negatievelingen. Ondanks al mijn enthousiasme, goede bedoelingen, inzet, tijd en energie heb ik ze ook allemaal, teleurgesteld, weer verwijderd.

Ik heb heb het dus wel gezien. Graag of heel niet is mijn mentaliteit geworden.

Want ik ben (wel goed, maar) niet gek.
:conehead:

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

do 29 nov 2018, 10:11

Ja Plato, 2% van 2% van 1% van 2% van 1%... Hoeveel is dat?
:idea:

Vanmorgen op bed schoot me opeens te binnen dat ik al wel vijftien Facebook en MeWe groepen heb gestart en beheerd. Verschillende onderwerpen en ook een paar keer dezelfde soort groepen. Op eigen initiatief en vaak ook op verzoek van anderen. Zo ook diverse topics op diverse forums. En hoe mooi, boeiend, toegankelijk en uitnodigend ik het ook maakte, de mensen werden niet actief. Op een enkeling na die af en toe wat inbracht, of ten gronde gericht door negatievelingen. Ondanks al mijn enthousiasme, goede bedoelingen, inzet, tijd en energie heb ik ze ook allemaal, teleurgesteld, weer verwijderd.

Ik heb heb het dus wel gezien. Graag of heel niet is mijn mentaliteit geworden.

Want ik ben (wel goed, maar) niet gek.
:conehead:
Nederland ken geen saamhorigheid meer, wel een what's in for me...

Ik las:

over Halsema's wetteloze jungle aan de Amstel:

"Wat kún je hier nog van zeggen? Het gaat al jaren zo in Nederland. Ongekozen burgemeesters die wetten, gemaakt door een door de burgers gekozen wetgever, gewoon naast zich neer leggen. Want past niet bij hun wereldbeeld. Ze hebben een ceremoniële snoepbaan in de schoot geworpen gekregen, zijn neergepoot, benoemd, zonder inmenging van de burgers waar zij verantwoordelijk voor zijn en hoeven dus ook geen rekenschap af te leggen aan die burgers. Nu schijnbaar ook niet meer aan de nationale wetgever. Bijzonder.

Nederland is intussen een land waar ik niet meer trots op kán zijn. Geboren, getogen, keurig volgens de regels geleefd, zonder zeuren 14 maanden opgekomen voor m'n nummer, trouw aan Koning(in) en Vaderland. En wat een vaderland. Verworden tot een pinautomaat voor onbereikbare Brusselse technocraten uit landen waar ik nog nooit geweest ben, in talen die ik niet spreek, die mij zowat gaan verbiéden om nog trots te zijn op "mijn" land.

Want nationalisme, want de Verenigde Staten van Europa. Op school leerde ik over zeehelden, Geuzen en de VOC, prachtige verhalen vol helden, lef, ondernemersschap en glorie. Nu moet ik mij schamen voor de mensen die Nederland hebben gemaakt, schamen voor de historie van mijn land, schamen voor het zijn van Nederlander, schamen omdat ik een heteroseksuele man ben, mij schamen omdat ik zwarte piet leuk vind zoals hij is, zwart, en moet ik schijnbaar diep, diep schamen wegens mijn "racisme", puur omdat ik een geboren Nederlander ben die blank is.

Er zijn zelfs massa's mensen die menen dat ik mij moet schamen voor mijn, door hard te werken, bescheiden verworven welvaart. Dat "moet ik delen" met mensen die er geen flikker voor hebben uitgevoerd, die er ook niets voor wíllen doen. Nou ik ben allang niet meer trots op Nederland, dat hysterische land vol verzuiling en betutteling. Het land waar wetten en regels voor iedereen gelden, behálve voor mensen met een donkere huidskleur. Het land waar ik me als autochtoon intussen permanent bedreigd en gepakt voel door een overheid die dusdanig is doorgeslagen in "positieve discriminatie" dat er compleet andere regels gelden voor allochtonen.

Het land waar compleet geradicaliseerde mensen van ongekozen burgemeesters alle vrijheid krijgen om te protesteren op een volstrekt onschuldig kinderfeest tussen kids van een jaar of 5. Dát land. Ik kan er niet meer trots op zijn, wil het niet eens meer. Ik schaam me ervoor, ik schaam me om lid te zijn van de EU, met die wankelende dronkenlap aan het roer, die goudhaantjes die om de honingpotten heen cirkelen, het agressieve landjepik en de bruut neergeslagen oplevingen van geheel legitiem democratisch verzet.

Ik heb geen zin meer om te betalen voor al die luchtkastelen. Te betalen voor al die immigratie die niemand wil, en waar niemand ook maar iets mee opschiet. Ik heb geen fluit zin meer om te horen dat ik minder moet drinken, minder vlees moet eten, tot mn 70ste moet werken, productiever moet zijn, me aan de 30 duizend regeltjes moet houden, geen peuk mag roken van 1 of andere gesjeesde christengekkie, ik heb geen fúk zin meer om "respect" te spelen richting imbeciele geloven waar mensen in soepjurken moeten lopen en vrouwen worden mishandeld.

Ik heb geen zin meer om aan de leiband van een wispelturige en geldgraaiende overheid te moeten lopen die met rotsmoesjes over milieu de hele middenklasse wil opzadelen met extra leningen, die, oh de goedheid laten we dankbaar zijn, met "een lage rente terug betaald mógen worden". Die schaamteloze neerbuigendheid maakt me boos. Dus ja, voordat nu iemand gaat roepen "wat doe je hier dan, in Nederland" ; ik blijf ook niet lang meer. Nog 2 jaar als het zo blijft gaan en dan zijn vrouw en ik weg uit dit gekkenhuis van gespeeld respect en geforceerde tolerantie.

Ik wil weer trots kunnen zijn op iets, een basis hebben, en als dat niet meer mág van Nederland, dan zorg ik wel dat ik trots kan zijn op mezelf en mijn vrouw. Dan dop ik mijn eigen boontjes wel. Prima. Hou je AOW'tje maar, veel plezier met de warmtepompleningen, have fun met de "integratie" die niet is gelukt en nooit zál lukken, de windmolens die nooit rendabel kunnen zijn, de maatschappelijke polarisatie, en alle andere schier onoverkomelijke problemen die Nederland in razend tempo importeert en politiek forceert. Wegwezen hier."

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

do 29 nov 2018, 10:19

Je hebt helemaal gelijk (behalve dat je geen veganist bent), alleen ligt het niet aan Nederland of de Nederlanders; het is het plan van de cabal.

Btw:
Ik schreef:
Ik heb al heel veel topics gelezen en niets bijzonders gevonden. Ik zou het leuk vinden als mensen hier écht hun kennis en bevindingen zouden delen.
Ik heb hier wél iets bijzonders gelezen! Het inzicht in nondualiteit van Camiel. :yay:

Camiel
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker
Contacteer: Website

za 01 dec 2018, 09:26

Tioli schreef
Ik heb hier wél iets bijzonders gelezen! Het inzicht in nondualiteit van Camiel. :yay:
Niet helemaal. Vrije wil bestaat volgens mij wel. Dit druist in tegen één van de belangrijkste uitgangspunten van non-dualiteit. Daarom heb ik de regel "alles gebeurt zoals het gebeurt" ook aangevuld met de regel "behalve met betrekking tot jouw invloedssfeer, jouw bubbel". Deze bubbel heb jij volgens mij wél invloed op, middels jouw vrije wil. Ik zal mezelf dan ook geen non-dualist noemen - zie mezelf eerder als agnostisch atheïst
the future ain't what it used to be

Tioli
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

za 01 dec 2018, 09:33

Dan ben je daar nog niet uit of weer op teruggekomen. Maar zo gaat het vaker; twee stappen voorwaarts, één stap terug.

Maar je inzicht ging snel. (Mede dankzij mijn goede info :flipd: )

Terug naar “HB en werk”