Nalle
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Loopbaantrajecten

di 23 sep 2014, 12:36

Hoi allemaal,

Ik mag een loopbaantraject van mijn baas, hoezee hoezee! Contract loopt namelijk volgend jaar af.

Ze hebben zelf iets op het oog en dat spreekt me op zich wel aan, maar is niet hb-specifiek dus ik twijfel nog omdat hb nu heel erg centraal staat voor mij. Maar wat zij op het oog hebben begint al over 2 weken dus ik moet snel beslissen.

Dus: heeft iemand tips? Voor individuele loopbaancoaches, maar ook voor trajecten, workshops enz.? Goede ervaringen die je wil delen?

(pb mag ook)
I have no face. Other people have faces; they are here. Their world is the real world. The things they lift are heavy. They say Yes, they say No; whereas I shift and change and am seen through in a second.
(Virginia Woolf ~ The Waves)

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Loopbaantrajecten

di 23 sep 2014, 18:18

Wat goed om te horen. Sleep er zo veel mogelijk uit, maar laat je niet opjutten door snelle beslissingen die niet de goede coach of training voor je zijn.
Ik heb je een pb gestuurd.

Sawi
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

di 23 sep 2014, 18:38

Als het mogelijk is, zou ik in ieder geval een uitgebreide KernTalentenanalyse laten afnemen, bijvoorbeeld bij Rianne of Frans Corten. Zelf krijg ik er één aanstaande donderdag bij Frans, in plaats van een aantal resterende gesprekken met de re-integratiecoach van mijn succesloze re-integratietraject.

Krijg je een ruim loopbaantrajectbudget, dan zou ik bij voorkeur gaan voor een HB-loopbaancoach met veel HB-ervaring. Niet goedkoop, maar veel effectiever dan het zelf moeten bij-/omscholen van een loopbaancoach die geen ervaring heeft met hoogbegaafdheid.

Succes ermee!
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Vuurvliegje
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

di 23 sep 2014, 20:43

Ik heb zelf ook goede ervaringen met frans dus die zou ik zeker eens opzoeken/spreken.
Succes
Anderen kennen is intelligentie
jezelf kennen is pure wijsheid
Anderen beheersen is kracht
Jezelf beheersen is pure macht

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

wo 24 sep 2014, 18:25

En zelfs ik ben een warme aanbeveler van Frans :-)
Ik werk dan ook veel met hem samen. Natuurlijk wil ik ook mezelf aanprijzen!

Op de site van het IHBV kun je nog meer HB-coaches vinden: http://ihbv.nl/hulpverleners/
Ze staan daar per provincie gegroepeerd, mocht reisafstand nog een issue voor je zijn.

Nalle
Veelgebruiker
Veelgebruiker

vr 10 okt 2014, 17:47

Beetje late reactie :oops: maar bedankt allemaal voor de tips en aanbevelingen! Dit was heel nuttig :) Ook bedankt voor de pb's...
I have no face. Other people have faces; they are here. Their world is the real world. The things they lift are heavy. They say Yes, they say No; whereas I shift and change and am seen through in a second.
(Virginia Woolf ~ The Waves)

Terug naar “HB en werk”