Rianne
Eigenaar
Eigenaar

OPROEP: onderzoek naar veerkracht op het werk

Za 15 Nov 2014, 19:29

Via mijn Vlaamse netwerk (ik volg een opleiding bij deze Prof)

Wat zorgt ervoor dat jij een geweldige dag hebt gehad? Welke activiteiten geven je energie? Doe mee aan dit onderzoek en krijg een overzicht van deze activiteiten die je dag net dat tikkeltje meer geven.

Veerkrachtige mensen passen zich op een positieve manier aan bij stresserende gebeurtenissen en hebben minder kans op burnout. Ze gedragen zich op een manier die hun welzijn op verschillende domeinen bevordert. Maar wat zorgt er nu precies voor dat de één veerkachtiger is dan de ander? Verschillende factoren als empathie, sociaal gedrag, een positief zelfbeeld, een optimistische houding naar de toekomst en het actief steun zoeken bij familie en vrienden zijn slechts een tipje van de sluier. We bekijken ook of deze beleving anders is voor personen met hoogsensitiviteit en/of hoogbegaafdheid.

Ook het inzetten van uw talenten of het inzetten van energie-gevende activiteiten, een veel besproken begrip vandaag binnen Human Resources, kunnen we binnen dit verhaal plaatsen. Wanneer men zijn talenten namelijk ten volle kan benutten, zou men meer veerkracht ervaren en beter bestand zijn om met tegenslagen om te gaan. Na je deelname krijg je alvast een leuk overzicht van je tatlenten.

Via de website www.veerkrachtigophetwerk.be kan je deelnemen. Alvast bedankt!

Ook Nederlandse deelnemers worden uitgenodigd aan dit onderzoek deel te nemen.

rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: OPROEP: onderzoek naar veerkracht op het werk

Zo 16 Nov 2014, 00:40

Hahaha, ik weet inmiddels ook waar ik mijn veerkracht vandaan haal, wat de werkelijke dragende talenten zijn. Op dit moment kan ik het allemaal kwijt in mijn baan! Dus hoe hard ik ook werk, geen burn-out... :mrgreen:

Wat heeft het denken in talenten me opgeleverd? Niet echt grote zelfinzichten, maar wel de herkenning van wat ik in het dagelijks nodig heb. Wat werkt als brandstof voor mij en wat mezelf teveel kost. Ik heb belang door de dag/week heen wel meer leren zien.

Terug naar “HB en werk”