Robberson
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: paranormaal of inzicht

Ma 02 Mei 2016, 10:29

Physeric schreef:Volkomen en volledig mee oneens. Je vergeet/negeert/weetgewoonniet dat er ook mensen zijn die iets niet accepteren omdat al er een experiment is uitgevoerd waaruit bleek dat er niets te bewijzen viel (elke keer weer). Ik heb niets met onderzoek op gevoel. Het bewijst niets en staat open voor een heel scala aan mechanismen van zelfbedrog. De wetenschappelijke aanpak is er nu net om dat te voorkomen. Diegenen die het verstandig vinden dat advies volledig in de wind te slaan moeten vervolgens niet denken dat we er met een goed gesprek wel uit gaan komen want dat kun je wel vergeten. Sterker nog, ik ben van mening dat we met kracht 'het gevoel' in de wetenschap moeten bestrijden.

Dat de wetenschappelijke aanpak beperkingen heeft geef ik direct toe. Dat de andere kant een andere kant heeft behalve de beperkte kant zie ik in het geheel niet. Ik ben ook geheel tegen een samensmelting omdat 'het gevoel' in het wetenschappelijke gewoon niets te zoeken heeft.

In het land van de gekwetsten is wetenschap God?

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ma 02 Mei 2016, 14:47

Afbeelding

Robberson
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ma 02 Mei 2016, 14:56

Physeric schreef:Plaatje...

Toegegeven, die is wel leuk gevonden.

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ma 02 Mei 2016, 16:00

De reactie is op een berichtje uit 2012, dus dat is al bijna voor de uitvinding van wisselstroom ;)

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ma 25 Jul 2016, 20:35

Ik heb hier zo'n boekje over intuïtie je moet kort gezegd gewoon alles observeren, dus ik denk meer 90% inzicht en 10% intuïtie, of bovenbewustzijn hoe je het ook wil noemen.
HAHA

Terug naar “HB en ...”