Wat voor 'eter' ben jij?

Carnivoor
7%
4
Omnivoor
29%
16
Bewust omnivoor
13%
7
Flexitariër
36%
20
(Lacto-ovo-)vegetariër
13%
7
Veganist
2%
1
Fruitariër
2%
1
Rawfoodist
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 56
Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Wat voor 'eters' zijn HB-forummers?

Zo 21 Jun 2015, 17:39

HB-tje? schreef:Zonder er heel erg bij na te denken stemde ik op omnivoor, maar nu ik er wat beter over nadenk, weet ik eigenlijk niet, of dat wel klopt....

Het kan ook nog met de tijd wijzigen ... :) (volgens mij kun je je stem nog aanpassen ook, dus if you want to, do it ;) )

HB-tje? schreef:dus tja, wat ben ik dan? Omnivoor? Bewust omnivoor? of toch een flexetariër?

Sawi schreef:De scheidslijn tussen omnivoor en flexitatiër is inderdaad wat onduidelijk.

De genoemde categoriën kunnen elkaar ook (deels) overlappen. Het verschil tussen 'omnivoor', 'bewust omnivoor' en 'flexitariër' zit 'm voor mij vooral hierin:

Omnivoor: Je eet wat je gewend ben te eten. Vlees is hier regelmatig een onderdeel van, maar is niet het hoofdbestanddeel in de zin van 'vlees moet erbij'.
Bewust omnivoor: Bij het kiezen van je boodschappen voor je maaltijden en tussendoortjes, maak je bewust keuzes. De keuzes berusten vaak op samenhang met o.a. milieuoverwegingen, ethiek m.b.t. omgang met dieren in de veeteelt, gezondheid, wereldvoedselverdeling, waterverbruik. De bewust omnivoor zal een afweging maken tussen biologisch, scharrel- en bio-industrievlees.
Flexitariër: Deze kiest ervoor om één of meerdere dagen per week geen vlees te eten. Deze keuze zal niet per sé samenhangen met de hierboven bij 'bewust omnivoor' genoemde overwegingen. Iemand kan als flexitariër ook plofkip eten.
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Cornelis1921
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ma 22 Jun 2015, 04:48

Ik ben dus duidelijk een onbewuste omnivoor. Ik koester eigenlijk, net zoals in de meeste gevallen, geen conventies; ik word altijd geleid door het moment, net zoals iedereen, daarom zijn twisten, over wat dan ook, per definitie lachwekkend, en discussies over wat verantwoord is zijn dat evenzeer.

Huygens
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ma 22 Jun 2015, 09:00

Omnivoor, hou alleen niet van rauwe dingen, dus die eet ik ook niet.
En af en toe een beetje bewust.. :wink:

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ma 22 Jun 2015, 15:35

De stand op 22 juni 2015:
Carnivoor + omnivoor + bewust omnivoor = 24
Flexitariër + vegetariër + veganist + fruitariër = 25

Ook wel neer te zetten als:
Carnivoor + omnivoor + bewust omnivoor + flexirariër = 41
Vegetariër + veganist + fruitariër = 8