Huygens
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Stampwerk

Wo 31 Dec 2014, 13:40

Mijn vraag gaat over benamingen stampen, ik heb sowieso een gruwelijke hekel aan stampen. Ik moet veel anatomische benamingen leren, wie heeft daar een studietip voor?

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Stampwerk

Wo 31 Dec 2014, 13:59

Rare ezelsbruggetjes? Die gebruikten dochter en ik altijd, als ik haar hielp met het stampen van Griekse woordjes. Met z'n tweeen hadden we dan enorme lol.
Give me a break!

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wo 31 Dec 2014, 14:52

Een handgeschreven woordenlijst maken met betekenis erachter. Liefst al bij de eerste keer boek doornemen. Daarna lijst regelmatig doornemen. Herhaling werkt het beste. Lijst ook hardop aan jezelf voorlezen kan helpen als je auditief ingesteld bent. Twee kanten op leren van de lijst af met je hand op de andere helft van het papier.
Als het echt om terminologie gaat zou je er zelfs een spelletje van kunnen maken: op de ene kant van een kaartje de term en op de andere kant de betekenis. Kaartjes regelmatig doornemen en foute kaartjes weer op de stapel leggen zodat ze vaker langskomen.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

jakob101
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Do 01 Jan 2015, 13:50

Oeh, ja ik heb ook een enorme hekel aan `stampen'.
Probeer eens de etymologie van woorden die je niet zo makkelijk onthoudt te bekijken. Dat helpt mij altijd enorm :).
Waarom niet?

Huygens
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Do 01 Jan 2015, 18:51

Bedankt voor de tips.
Motivatie is ook een factor, omdat ik het zinloos vind kan ik er vaak de zin niet voor maken, en als ik eenmaal bezig ben geef ik mezelf vaak pauzes slap he.

Cassanne
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Do 01 Jan 2015, 20:08

Zoek er meer illustratie bij. Als het menselijke anatomie is, dan zo'n plastic model (goedkoop bij de hema), anders online of in boeken mooie plaatjes erbij zoeken.Dan wordt het wat minder abstract en kan je betere herinneringen erbij maken.
I never finish anyth

Huygens
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Vr 02 Jan 2015, 21:08

Bedankt

Huygens
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Di 03 Mar 2015, 18:12

Anatomie heb ik wel gehaald, maar 2 andere vakken niet, waarbij 1 de docent heel letterlijk antwoord wil. Dus jah nog meer stampen.

danser
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Wo 04 Mar 2015, 14:55

liedje maken,
oefenen op de fiets of onder de douche,
antwoordkaartjes met op de voorkant de vraag, achter het antwoord, zodat je de vragen die je kent, uit de stapel kunt halen.
wedstrijd opzetten met studiegenoten: via what's app of zo. Om de beurt een vraag stellen, de antwoorders kunnen punten verdienen door als eerste te antwoorden. wie de meeste punten heeft hoeft een week niet af te wassen (of iets anders natuurlijk).

Terug naar “School/Opleiding/Uni”