OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: HB en liefde

Wo 05 Jul 2017, 09:17

Oh, zo bedoel je! Ja, dat is helder...
En zo zit ik er ook in - zeker na de laatste ervaringen op gebied van liefde. Ik blijf liever vrijgezel (denk ik).
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

Peach
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: HB en liefde

Wo 05 Jul 2017, 12:54

De relatie met een hb'er was echt het fijnste dat ik ooit heb ervaren: diepzinnige gesprekken, niet alles uit te hoeven leggen en vergelijkbare snelheid van denken. De koppigheid en betweterigheid nam ik op de koop toe: ik snap waar het vandaan komt (voor hem ook de eerste relatie met een hb'er).
Ik heb een (erg) hoge mate van emotionele overexcitabilities, en dat werd niet begrepen - bekritiseerd zelfs. Terwijl ik juist eindelijk geleerd heb om aan te geven wat ik voel, waar ik behoefte aan heb en wat ik verwacht / hoop. Die kritiek icm verwijt heeft er voor gezorgd dat ik m'n spullen heb gepakt.
Heel herkenbaar. Ik heb zelf ook een hoge mate van emotionele overexcitabilities en bij mij werd dat ook vaak niet begrepen. Ik kan mij aan de ene kant voorstellen dat iemand met een hoge mate emotionele overexcitabilities moeilijk kan zijn voor in de omgang, maar begrip zou fijn. Want zo ben ik nou eenmaal en daar kan ik weinig aan veranderen. Ook al heb ik dat vroeger wel geprobeerd.

Mijn ex had daar ook moeite mee. Hij begreep het niet. Vooral omdat hijzelf meer het tegenovergestelde. Dus helemaal niet zo een emotioneel. Daarnaast kon ik weer niet goed overweg met mijn emotionele overexcitabilities. Deze combinatie zorgde voor veel negatieve energie binnen de relatie.

Terug naar “Sociale omgeving (relaties, vrienden, familie)”