Sig schreef:Alle eerder genoemde vooroordelen zijn toch waar... bij sommige hoogbegaafden, lol.
Inderdaad hoor ik vaak:
- hoogbegaafden zijn nerds
- hoogbegaafden zijn contactgestoord
- hoogbegaafden zijn arrogant
- hoogbegaafden houden alleen van klassieke muziek
- hoogbegaafden zien er onaantrekkelijk uit
- als je niet allemaal negens en tienen haalt kan je niet hoogbegaafd zijn
- hoogbegaafden hebben hun werkjes op school altijd als eerste af
- hoogbegaafden gebruiken heel veel moeilijke woorden
- hoogbegaafden kunnen geen domme opmerkingen maken
- hoogbegaafde kinderen kunnen niet normaal met andere kinderen spelen
- hoogbegaafden zijn verstrooide professoren
- hoogbegaafden dragen een bril
- hoogbegaafden zijn slecht in sport en sporten niet
Tja, over negens en tienen. Dat was nou het probleem bij mij. Het enige waarvoor ik een 9 had op m'n rapport was tekenen. (met uitzondering van cijfers op de universiteit)
nerds: check.
1puntcontactgestoord: niet met degene waarmee ik om wil gaan.
arrogant: soms krijg ik het door dat ik dat wel ben, tijdens meditatie of zo. maar niet meer als bij een normaal persoon (denk ik).
houden alleen van klassieke muziek: nee, maar sommige stukken van Beethoven Mozart enz vind ik inderdaad mooi.
onaantrekkelijk: vroeger zag ik er beter uit maar het kan er mee door
negens en tienen: nee. Waarschijnlijk zou ik ook niet toegelaten zijn op een Leonardo School
werkjes altijd als eerste af: Mwa, gemiddeld denk ik.
gebruiken veel moeilijke woorden: mwa, als ik vind dat een bepaald 'moeilijk' woord past...
1/3 puntkunnen geen domme opmerkingen maken: kwa intentie heb ik moeite met 'dom doen', maar dat houdt niet weg dat m'n opmerkingen inaccuraat/incompleet kunnen zijn (wat ze meestal zijn) of er grofweg naast zitten (wat me soms overkomt m(_ _)m)
1 puntkunnen niet normaal met andere kinderen spelen: vroeger tekende ik wel eens samen met een vriend. is dat normaal?
verstrooide professoren: kan. maar niet echt in die mate.
1/3 puntdragen een bril: als ik ze even laat ademen weg van de contactlenzen.
1/2 puntslecht in sport en sporten niet: ja, sommige. maar ik denk dat het zoiets is als "oefening baart kunst".
1/2 puntik kom uit op 3 2/3 puntenAndere opmerkingen vond ik ook wel interessant maar ik laat het hierbij.