ycramer
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Database met artikelen over HIQ/HB

Vr 04 Aug 2017, 21:17

Al zo vaak het ik gehoort: "er moet meer onderzoek gedaan worden!", terwijl ik, na jaren artikelen en papers lezen het idee heb dat er ook een heleboel al is onderzocht!. Nu heb ik dan ook de stap genomen om een database te maken met artikelen en papers over HIQ / HB. Hij staat online op:

http://www.hbdatabase.info

Helaas rust op veel artikelen copyright, deze zijn dan ook niet te lezen zonder account. Gelukkig heb ik voor ongeveer de helft van de (nu nog) 250 artikelen in de database een vrij beschikbare versie op internet kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Feedback is welkom.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Cramer

(PS: denken jullie dat het nuttig is dit bericht ook op het HB-KIND forum te plaatsen? Ik kan me voorstellen dat er veel ouders en/of jongeren zijn die wetenschappelijk gefundeerde informatie zoeken)

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Database met artikelen over HIQ/HB

Ma 07 Aug 2017, 16:41

Dank je wel voor het delen van je initiatief Yvonne, ik zou ook zeker een linkje aanbieden op het kindforum.

ycramer
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Di 08 Aug 2017, 15:44

Dankje.

Berichtje is daar inmiddels ook geplaatst. Aan de bezoekersstatistieken van de database te zien zijn er daar een hoop mensen (wellicht ook ouders van HB kinderen?) op zoek naar wetenschappelijke artikelen!

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Vr 01 Sep 2017, 15:51

Er is ook nog een hb-wiki via KennisWiki Hoogbegaafdheid te vinden. Genoeg literatuurverwijzingen alom.
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Terug naar “HB links en recensies”