Mo
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Meer dan intelligent- boek Tessa Kieboom en Kathleen Venderickx

Zo 21 Jan 2018, 22:13

Ik heb mij het vrij nieuwe boek: " Meer dan intelligent" aangeschaft en ben enthousiast, omdat ik denk/ hoop hiermee te gaan uitvinden wélke barrières ik voor mijzelf mijn levenlang heb opgeworpen om uit te leggen waarom ik iets niet zou doen. Welke volgende stap ik niet zette in mijn ontwikkeling/levensloop/loopbaan....Door mijn uitleg en verklaringen, waarom ik ergens niet mee verder ging kwam niemand heen, maar ik had er beter wel doorheen kunnen gaan, begin ik nu te begrijpen. Ik wist overigens, zonder dat ooit met anderen te delen, wel dat het niet klopte wat ik als excuses aandroeg om ergens mee te stoppen, maar ik kwam ermee weg. Had ik mijzelf wel door dergelijke periodes heengeworsteld, dan was ik misschien wel wat geworden, leer Ik in dit boek. Ik heb mij achter mijn eigen ondoordringbare verklaringen en onbewuste weerzin en angst weten te verschuilen. Ben nu halverwege het boek en ben benieuwd naar de rest.
De persoonsgebonden barrières worden door Kieboom en Venderickx embodio's genoemd. Ik merk dat ik moeite heb dat woord me eigen te maken. Vertaal het steeds in mijn hoofd.
Ik kon nog geen recensie of reactie op dit boek hier op dit forum vinden. Misschien heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht. Ben wel benieuwd of anderen het boek gelezen hebben en wat die ervan vinden.
Vooralsnog heb ik goede hoop er iets aan "over te houden" in positieve zin! Wordt vervolgd......

a3n
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Meer dan intelligent- boek Tessa Kieboom en Kathleen Venderickx

Wo 07 Feb 2018, 14:08

Ik heb het boek ook gelezen. Ben vooral erg blij met de opzet en de visie op onderpresteren!
Ik heb ook moeite met het woord embodio. Vind het een beetje overbodig om daar een woord voor te verzinnen, maar ja.. je kunt er wel lekker veel onder kwijt. :-) Valkuilen, belemmeringen, patronen, zelfbescherming...

Ik ben wel erg benieuwd waar jij iets aan hebt of hebt gehad. Ik merk dat het mij toch wat tegenvalt, maar dat komt ook omdat ik al bepaalde verwachtingen had en wat diepgang mis. Het vooral nog zeer scannend gelezen heb. IK ga het nog een keer met wat meer aandacht doorwerken. Ik zou het dan ook leuk vinden om te lezen wat je herkent en waar je iets aan hebt.

gr a3n

Mo
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wo 07 Feb 2018, 20:07

A3n, ik ga me er binnenkort weer eens in verdiepen, ben intussen met veel andere dingen bezig, dus het is even uit mijn hoofd weg. Ik kom erop terug!

wHem
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Do 12 Apr 2018, 13:51

Hoi,

Ben nu in de helft van het boek zowat en houd er een vrij voldaan gevoel aan over.
Aangezien ik nog maar recent over mezelf als hoogbegaafd ben gaan (durven) nadenken (klinkt vreemd, maar je snapt wel wat ik bedoel), heeft het boek voor mij vooral een "geruststellende" functie, in die zin dat ik stapje voor stapje leer te aanvaarden dat ik niet abnormaal ben, hoewel dat met vallen en opstaan gaat.

Verschillende dingen komen mij heel herkenbaar voor en doen mij passages uit mijn eigen leven nu anders zien/interpreteren.

De vergelijking met topsport vind ik nog niet zo slecht gevonden, eigenlijk. Ergens voelt het aan als een stimulans om mijn "zijn" beter te leren kennen en in handen te nemen.

bye,
wHem

Eskimo
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Vr 13 Apr 2018, 15:09

Interessant...
Heb hem ook maar gedownload ben zeer benieuwd.
It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

Terug naar “HB links en recensies”