Loesje
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

When in doubt...

Ja en dat het voorstellen....heel eng, maar ik doe het toch maar :).

Mijn naam is Loesje, ik ben 23 jaar en studeer musicaltheater. Hiervoor een opleiding tot gymdocent afgerond, maar dat bleek het toch niet te zijn voor mij.

Ben ik hoogbegaafd?? Ik voelde me eigenlijk al bezwaard bij het aanmelden voor dit forum. Ik ben niet slimmer dan anderen...toch?
Ja, ik kon belachelijk vroeg goede volzinnen vormen maar daar hield het dan ook wel bij op ;).
Toch heb ik me altijd anders gevoeld dan mijn klasgenootjes, ik paste er voor mijn gevoel nooit tussen, was met heel andere dingen bezig.

Sinds ik musicaltheater ben gaan studeren, ben ik tegen een aantal problemen aangelopen. Een docent van mij gaf in een gesprek aan dat het aan mijn intelligentie zou kunnen liggen. Ik....intelligent? Zo had ik het nog nooit bekeken. Ik weet wel dat mijn hersenen nooit stil staan, ben ontzettend nieuwsgierig en leergierig, maar echt slim...neuhh.

Ondanks dat ik het me eigenlijk niet kon voorstellen, liet het idee me maar niet los. Na een beetje surfen op internet kwam ik op sites over hoogbegaafdheid. Daar las ik toch ineens rijtjes met kenmerken waar ik mezelf wel heel erg in herken.
Die lijstjes heb ik snel weggeklikt (bah confronterend), en nu een jaar later moet ik toegeven dat het me nog steeds niet loslaat.
Dus heb ik de thuistest van de Mensa gedaan en haalde daar de, voor mij, schokkende uitslag dat mijn intelligentie waarschijnlijk boven het 98ste percentiel ligt.
Ik heb vandaag al even rondgekeken hier op het forum, en mijn vermoeden dat zo'n test lang niet altijd accuraat is werd wel bevestigd. Maar de eindtest wil ik nu nog niet maken.

Ben ik dus hoogbegaafd, ik weet het niet. Wat ik hier dan eigenlijk wil (om een lang verhaal kort te maken), is rondkijken, meelezen, misschien reageren als ik denk dat ik iets toe te voegen heb en dan ooits eens het lef te krijgen om een eindtest te maken.

Groetjes

Hofsteder
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: When in doubt...

Welkom Loesje!

Veel plezier gewenst hier van een mede-nieuweling :D
"My conscience hath a thousand several tongues, and every tongue brings in a several tale"

W. Shakespeare (Richard III)

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ja, ik kon belachelijk vroeg goede volzinnen vormen maar daar hield het dan ook wel bij op ;).
Nee joh, Loesje, daar hield het vast niet bij op!
En hier begint het pas. :D
Hopelijk praat je ook gewoon lekker mee, en produceer je hier en daar wat mooie volzinnen. :wink:

(Je bent overigens echt niet de enige die niet officieel getest is! Ik ben het ook niet en weet nog steeds niet of ik ooit wil en/of durf.)
Give me a break!

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Hoi Loesje, welkom hier. Vanwaar die terughoudendheid? Ik begrijp het wel hoor, ik mag toch helemaal niet denken dat ik slim, laat staan: slimmer dan anderen, ben... die houding heb ik ook lang gehad - en eigenlijk ergens nog steeds wel. Maar ik heb me laten testen (vorig jaar, toen ik 22 was) en bleek volgens die test toch wel hoogbegaafd te zijn. Wat is er inmiddels veranderd? Niets eigenlijk. Ik heb er, op wat berichtjes op dit forum en het lezen van een drietal boeken over hoogbegaafdheid na, nog niet veel mee gedaan. Ik wil in de (nabije) toekomst wel eens wat mensen van hier ontmoeten, al is het maar om te praten, om te kijken hoe dat is. Hoe dan ook, wat ik wil zeggen is: wees niet bang om te erkennen (of eerst na te denken over de mogelijkheid) dat je misschien wel hoogbegaafd bent. Het is niet zo dat dat van jou een ander persoon maakt, dat je je leven daarna per se anders in moet richten (al mag dat wel natuurlijk). Je kunt er je zo veel en zo weinig door laten leiden als je wilt. Met als voordeel: dat je misschien beter begrijpt waarom je soms tegen moeilijkheden aanloopt in het contact met andere mensen of op school/werk.

Veel succes ermee!

Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Hoi Loesje! Reageer lekker mee zou ik zeggen, ben benieuwd naar je bijdragen :)

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hallo Loesje!

Welkom hier! :D
HB of niet, ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen!

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Loesje
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Bedankt allemaal!! Een warm welkom, heel fijn :).

Arjan
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

When in doubt... C4 was mijn eerste associatie :lol:

Welkom hier!

Porcay
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ha Loesje, welkom hier!
Volgens mij heb je in Nuits Blanches een wijze leeftijdgenoot!

Bedenk: 'geluk zoek je niet, dat ontdek je' (Loesje)
Bekijk het eens HBPositief!

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom!

Terug naar “Introductie”