Mijn naam is Loesje, ik ben 23 jaar en studeer musicaltheater. Hiervoor een opleiding tot gymdocent afgerond, maar dat bleek het toch niet te zijn voor mij.
Ben ik hoogbegaafd?? Ik voelde me eigenlijk al bezwaard bij het aanmelden voor dit forum. Ik ben niet slimmer dan anderen...toch?
Ja, ik kon belachelijk vroeg goede volzinnen vormen maar daar hield het dan ook wel bij op

Toch heb ik me altijd anders gevoeld dan mijn klasgenootjes, ik paste er voor mijn gevoel nooit tussen, was met heel andere dingen bezig.
Sinds ik musicaltheater ben gaan studeren, ben ik tegen een aantal problemen aangelopen. Een docent van mij gaf in een gesprek aan dat het aan mijn intelligentie zou kunnen liggen. Ik....intelligent? Zo had ik het nog nooit bekeken. Ik weet wel dat mijn hersenen nooit stil staan, ben ontzettend nieuwsgierig en leergierig, maar echt slim...neuhh.
Ondanks dat ik het me eigenlijk niet kon voorstellen, liet het idee me maar niet los. Na een beetje surfen op internet kwam ik op sites over hoogbegaafdheid. Daar las ik toch ineens rijtjes met kenmerken waar ik mezelf wel heel erg in herken.
Die lijstjes heb ik snel weggeklikt (bah confronterend), en nu een jaar later moet ik toegeven dat het me nog steeds niet loslaat.
Dus heb ik de thuistest van de Mensa gedaan en haalde daar de, voor mij, schokkende uitslag dat mijn intelligentie waarschijnlijk boven het 98ste percentiel ligt.
Ik heb vandaag al even rondgekeken hier op het forum, en mijn vermoeden dat zo'n test lang niet altijd accuraat is werd wel bevestigd. Maar de eindtest wil ik nu nog niet maken.
Ben ik dus hoogbegaafd, ik weet het niet. Wat ik hier dan eigenlijk wil (om een lang verhaal kort te maken), is rondkijken, meelezen, misschien reageren als ik denk dat ik iets toe te voegen heb en dan ooits eens het lef te krijgen om een eindtest te maken.
Groetjes