Fender
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: Interessante televisie - tips!

Beetje verlate reactie van mij, door combinatie griep en werk-hectiek. Maar ben weer van de partij! :wink:
Alexandra schreef:Over wat je schrijft over de rol van commerciële organisaties:
Vannacht had ik eventjes tijd om ook nog te googlen naar Morozow en kwam zomaar verder op ICT for cultures terecht. Dat sluit weer helemaal aan bij wat je hierboven als voorbeelden geeft.
O wow... Goed gevonden zeg!

Alexandra schreef:Je laatste tip laat goed zien hoe gewone mensen in de oorlog zonder intenties , geleidelijk verder betrokken kunnen geraken in acties, waar je achteraf nooit voor gekozen zou hebben. En erger nog; zonder echt geinformeerd te zijn. Wat is een keuze.. Het verklaart weer veel. Ik vond het ook erg mooi hoe de presentator de uitzending afsloot met de vraag hoe we over onszelf zouden oordelen na een dergelijke situatie...
Dit is echt een complex vraagstuk. Ik denk dat het een combinatie is van o.a. de metafoor van “de gekookte kikker”, het experiment van Milgram en groepsidentiteit & sociale bewegingen.
Alexandra schreef:Deed mij verder denken aan een andere documentaire, waarin nederlanders geinterviewd werden, die zich destijds vrijwillig hadden ingeschreven voor deelname aan de Waffen- SS. Ik vroeg me toen al kijkende af, wat deze mensen bewogen had mee te doen en wat hen achteraf nog steeds bezig houdt over de oorlog en de SS. Sommigen hebben spijt en anderen houden zich..(krampachtig? ) vast aan hun standpunten.
Deze is gemaakt door Joost Beelen en heet: Zwarte Soldaten
Op de linkpagina onderaan is nog het intervieuw te zien van Joost Beelen, waarin hij nog verder toelichting geeft.
Interessant, dank! :-D

PS: Wellicht interessant is deze uitzending komende week over Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap. Ik zag raakvlakken met onze eerdere discussie over authenticiteit, vrijheid en "de burger als consument". :)
"Do not judge me by my successes, judge me by how many times I fell down and got back up again."

- Nelson Mandela

Fender
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Even copy-paste vanuit ander topic :wink:

haags schreef:wat anders: ik zag op tv een programma over Mark Linstrom die een boek geschreven heeft 'brainwashed' waarin zo helder en overtuigend werd uitgelegd hoe 'we allemaal genept worden door de reclame en hoe dat kan' je denkt dat je het weet, maar als je hoort of leest wat hij zegt, sta je toch met je oren te klapperen
Ik had die aflevering ook gezien inderdaad, fascinerend. Het boek heet overigens 'brandwashed' :wink: Ik weet niet in hoeverre mensen echt 'genept' worden... Wij willen een stukje van een droom en wij krijgen een stukje van de droom...
"Do not judge me by my successes, judge me by how many times I fell down and got back up again."

- Nelson Mandela

Fender
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

...Hoge verwachtingen van Ik ben VMBO

Straks om 21:25u op Nederland 3 :yay:

- Nelson Mandela

Alexandra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ja, dat vond ik interessant en lief om te zien. Een leuke jongen. Wat me verbaast is de manier waarop zo'n enge orthopedagoge naar die jongen kijkt [elton] ..Omdat hij een keer zijn broek ophijst tot boven zijn navel en daarmee aan zou tonen dan niet bewust te zijn van zijn omgeving, dus impulsief, dus geen goede studeermentaliteit... :o
Verder vond ik het een mooie school. Ik vroeg me af of dat wel een reele weergave is van scholen.
Fijn dat hij uiteindelijk verder mocht.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Kijktips

Bij deze een topic om kijktips te plaatsen. (Hopelijk bestaat het nog niet.)

Zondag half 9 VPRO Thema, over het geheugen.

Lijkt me interessant, bij deze tip ik het dus. Zelf zal ik wel weer vergeten te kijken... :P
Give me a break!

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Kijktips

-Under Construction-

alien8
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Laatbloeier schreef:Bij deze een topic om kijktips te plaatsen. (Hopelijk bestaat het nog niet.)

Zondag half 9 VPRO Thema, over het geheugen.

Lijkt me interessant, bij deze tip ik het dus. Zelf zal ik wel weer vergeten te kijken... :P
Deze uitzending is naar aanleiding van een boek van Joshua Foer: Het geheugenpaleis : de vergeten kunst van het onthouden

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

@nouk schreef:wel dus :wink:
Shit, ik wist het! :oops: Kon het gisteravond in mijn suffe moeheid niet vinden.
Sorry mods... :( (Samenvoegen...?)

O, en Alien8, dank voor de aanvulling! Van dat boek heb ik wel al e.e.a. gehoord.
Interessant, ik ga echt mijn best doen het niet te vergeten.
Give me a break!

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Laatbloeier schreef:Sorry mods... :( (Samenvoegen...?)
done :)

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb net zembla terug gekeken. Aflevering over de schadelijkheid van straling uit bv mobiele telefoons. ik kan even geen linkje plaatsen want ik ben op mijn mobiel (jaja).
Verontrustend is denk mijn enige woord dat ik er nu bij wil zeggen... (en dan heb ik het overigens zeker niet alleen over die straling maar zeker ook de overheid)

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Vanavond bij de NCRV, Tijl Koenderink, geïnterviewd door Ghislaine Plag in Altijd Wat (21:05 uur, Nederland 2).
Er staat al en stukje van het gesprek op de NCRV-site: http://altijdwat.ncrv.nl/nieuwsblogs/ge ... koenderink

alien8
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Volgens gids.omroep.nl is Altijd Wat om 21:40 - 22:30 op Ned2.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik ben een redelijk gemiddelde TV-kijker volgens mij, niet anders dan niet-HB-ers. Maar ik vroeg me af of er deze zomer nog iets leuks voorbij komt, naast Zomergasten. Vorig jaar heb ik met veel plezier gekeken naar De kleine Waarheid en met enig plezier naar In Therapie.
Dit jaar lijkt er ivm de Olympische Spelen nóg minder op TV dan anders, in de zomer.

Iemand nog tips?
Always remember to live
Never forget to give

Vincent
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Interessante televisie - tips!

Elke dag op Nederland 2 rond de klok van half twaalf of een documentaire, of een mooie film.
Civilization is the progress toward a society of privacy. The savage's whole existence is public, ruled by the laws of his tribe. Civilization is the process of setting man free from men. - Ayn Rand

Richard38
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

5 augustus NASA TV landing mars rover Curiosity / Mars Science Laboratory.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Geen televisietip eigenlijk, maar een radiotip.
Maar dit leek me toch de beste plek om 'm te plaatsen: Wetenschap 24 Hoe?Zo! Radio,
met ontzettend veel leuke interessante podcasts om te beluisteren:

http://www.wetenschap24.nl/programmas/hoezo-radio.html

Met een enórm archief ook nog! Heerlijk, ik heb wat te luisteren tijdens mijn werk. :D
Give me a break!

Vincent
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Interessante televisie - tips!

Ja leuk hè, in 2004 toen podcasten net een ding werd waren zij één van de eersten die hun uitzendingen zo beschikbaar maakten.
Civilization is the progress toward a society of privacy. The savage's whole existence is public, ruled by the laws of his tribe. Civilization is the process of setting man free from men. - Ayn Rand

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

En volgens mij gaat het archief zelfs tot die eerste uitzendingen terug, zo lijkt het! :)
Give me a break!

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Straks om 0.10 uur op Ned 2: Gesprek op 2
in de tv-gids getipt. Gesprek met Ian Robertson, professor in de neuropsychologie (had ik wel willen studeren). In zijn visie waant de mens zich een eigenheid dat zich 'ik' noemt terwijl de besturing in handen (b)lijkt van chemische stoffen.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
*Love* is the most powerful weapon in this universe
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Op woensdagen komt op Canvas (België 2) de Deense serie Borgen. Een dramaserie over politiek. Vorige week was de eerste aflevering, die ik nog niet heel geweldig vond, maar vanavond komt de tweede - en aangezien ik veel goede geluiden heb gehoord, ga ik toch nog maar een poging wagen.

Edit: tijdstip 21:05-22:05.

Terug naar “Links en Recensies”