Anoukski
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Metal

Zitten hier metalliefhebbers? (:

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Metal

alleen hardcore punk/ skramz . misschien een kleine beetje grindcore, als het maar niet richting metal neigt

dus niet echt

Alhoewel alleen dan van die Amerikaanse Stoner metal, zoals sleep enz.
de meeste wegen zijn in Rome

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wel herrieliefhebbers (ik zo nu en dan), maar niet zozeer metal.
Give me a break!

Anoukski
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat voor bands? (:

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Verplaatst vanuit dagelijks leven naar dit geschiktere plekje.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb het liefst post punk/gothic zagende (........) herrie

Luister ik wanneer ik boos ben. ( dus bijna nooit)

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

ligt er aan wat je onder metal verstaat, de meningen daarover zijn nogal eens verdeelt.
Maar het genre ligt me wel, ja :)

maraq
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik kan behoorlijk overweg met wat ik onder Metal versta.
Voor mij de ultieme ontladingsmuziek. En sinds ik een elektrisch gitaar heb en langzaam aan de techniek een beetje begin te ontwaren ook erg plezierig om te spelen !

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Metal: lang haar, bierbuikje,boos zonder reden, stoer zonder reden, bier, zombies, vrouwen, motoren, vlammen, ongegrond geweld, elkaar slaan, gevulde bierblikjes naar elkaar gooien. SLAYER!!!! roepen. Metallica ( mepoepica,volgens mijn broertje) luisteren. je hooft heen en weer doen wanneer een band speelt, van je handen een duiveltje maken, en boos kijken.

Doom/sludge: vertraagd geluid, depressief zonder reden, verdrietig zonder reden, kruisen, ruines, verlangen,vegangkelijkheid en gehoorbeschadiging. SUNNO)))

Hardcore: kort haar ( lang is ordinair). Kwaad om politieke redenen, niet stoer( dat is ordinair) teveel bier, of geen bier( straight edge)verdriet omtrent onrecht, maatschappijkritische bozigheidjes, persoonlijke dingetjes. Black flag! Flipper!

yvon
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik hou van metal :-)

En nu? Een apart forum over metal? Of een vraag? Of een discussie over de beste bands in jouw favoriete genre? Zal ik hem aftrappen met een leuk lijstje?

Metal band recent gezien: Katatonia
Metal band recent ontdekt: Lacuna Coil
Beste metal cd van de afgelopen tijd: Machine Head

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Beste bands

ELECTRIC WIZARD

EARTH!

SUNNO))

BLACK COBRA

SLEEP

acid bath

( allemaal doom en sludge dus )

Katakonia ken ik wel. Ik luisterde het vroeger wel, ze hebben wel een relaxte droevige sound

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

opaspop schreef:Metal: lang haar, bierbuikje,boos zonder reden, stoer zonder reden, bier, zombies, vrouwen, motoren, vlammen, ongegrond geweld, elkaar slaan, gevulde bierblikjes naar elkaar gooien. SLAYER!!!! roepen. Metallica ( mepoepica,volgens mijn broertje) luisteren. je hooft heen en weer doen wanneer een band speelt, van je handen een duiveltje maken, en boos kijken.
Vooral dat bierbuikje staat me geweldig ( [pompon] hahahaha

raz50
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hou je van schaatsen?
-Nee, ik ben meer een SLAYER....
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Rithmomachia
Veelgebruiker
Veelgebruiker

@Opaspop: Toch mis ik dISEMBOWELMENT in het Doom-rijtje :p (De eerste van Cathedral mag er ook tussen natuurlijk... )

Verder, in het kader van gezonde (gel)ui(d/t)wisseling:

Everybody understands Mickey Mouse. Few understand Hermann Hesse. Only a handful understood Albert Einstein.
Nobody understood Emperor Norton.

SeventyEight
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Yep, hier nog een metalhead. Al vind ik de term metal lastig omdat er zoveel subgenres zijn. Voor mij moet er een groove inzitten. Denk aan: Sepultura, Machine Head, Fear Factory, Korn, Lamb of God, Slayer, Hatebreed, Biohazard, Pantera, System of a Down, Pro Pain, ...

Feanturluin
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

opaspop schreef:Metal: lang haar, bierbuikje,boos zonder reden, stoer zonder reden, bier, zombies, vrouwen, motoren, vlammen, ongegrond geweld, elkaar slaan, gevulde bierblikjes naar elkaar gooien. SLAYER!!!! roepen. Metallica ( mepoepica,volgens mijn broertje) luisteren. je hooft heen en weer doen wanneer een band speelt, van je handen een duiveltje maken, en boos kijken.

Doom/sludge: vertraagd geluid, depressief zonder reden, verdrietig zonder reden, kruisen, ruines, verlangen,vegangkelijkheid en gehoorbeschadiging. SUNNO)))

Hardcore: kort haar ( lang is ordinair). Kwaad om politieke redenen, niet stoer( dat is ordinair) teveel bier, of geen bier( straight edge)verdriet omtrent onrecht, maatschappijkritische bozigheidjes, persoonlijke dingetjes. Black flag! Flipper!
Tja ... ik geloof, dat mijn twee zoons het met deze omschrijving niet eens zullen zijn....
Mijn oudste zou je de vraag stellen: als metal is zoals je het zo omschrijft, waarom kunnen er dan in Wacken Open Air meer dan 75000 metalheads een feestje bouwen zonder geweld of ongeregeldheden en vallen er bij ieder Dance fesst minimaal tientallen gewonden, doden en ME-charges nodig??

Als ik kijk naar de genoemde bands ... dan zijn mijn zoons metal heads ...

En ik? Met Nightwish, Epica, Within Temptation, Deep Purple, Pink Floyd, Blackmore's Night en Omnia .... nee, wel rock en de bron van metal, maar niet meer van deze tijd ... zal de leeftijd wel zijn :lol:
Een modern (HB-)docent is een manager van kennisoverdracht

yvon
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Mee eens dat metal-liefhebbers vaak geen vlieg kwaad doen. Metal festivals zijn vooral erg gezellig, soms zelfs tegen kneuterig aan. Daar kunnen die pillenslikkende en snuivende dance liefhebbers een voorbeeld aan nemen..

En wat heeft muzieksmaak nou met leeftijd te maken? Ik ben 43, betekent dat dat ik dan niet meer van metal mag houden? :wink:

PantheonOfOak
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wow, oppaspop, vette metalsmaak heb jij! ;) (kak roadburn, WHY U SO XPENSIVE!)

Ik heb hier wel wat linkjes met wat ik zoal luister

ff namen op een rijtje gezet voor deze en genen die geen zin hebben om meteen te luistren:
Agalloch
Alcest
Blut aus Nord
Cloudkicker
Drudkh
Slomatics

Overigens; voor deze en genen die interesse hebben om 24/7 te ratelen over muziek/een en ander qua smaak uitwisselen of een bandje in 'bijzondere' genres willen beginnen, wees van harte welkom op mij onder te spammen. Overigens dat ik ga switchen naar muziekwetenschappen :)

PantheonOfOak
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Yvon, mee eens! Als je even wilt lachen, kijk dit filmpje dan maar eens :)

Fortuna
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik ben dol op een Finse band genaamd Teräsbetoni. In Finland worden ze niet erg gewaardeerd, omdat de teksten soms behoorlijk ''raar'' zijn (''Orjatar'' of ''Orjakaleeri, bijv.), maar hun muziek zelf is geweldig en de zanger is ook erg getalenteerd.

Dit is ''Vihollisille'' (''aan de vijand''). Mijn persoonlijke favoriet. :)

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”