Borromini
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Metal

In mijn tijd was Metallica behoorlijk metal.
Nu val ik in de soft afdeling :-)
Fietsen is gezond, eet meer fiets.

JeejWeej
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik had altijd het idee dat mijn smaak ook vrij hard was met de Smashing Pumpkins, Godsmack en Powerman 5000, maar ik blijk toch ook vrij soft te zijn. Nou luister ik ook nog vanalles naast metal, vooral alternatievere dingen, maar ook wat pop op zijn tijd. Ik geloof dat de hardste groep in mijn lijst Strapping Young Lad is.

Willie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Och ja....muziek...zóó lekker!
Als tiener begon mijn liefde voor muziek met punk. Dat ging gestaag over in metal, waarvan Slayer en Metallica (toen een soort van tweekamp onder de metalheads) mijn favorieten waren. Maar mijn topper was toch wel de volgende band. Hier mijn favoriet (van toen):
http://www.youtube.com/watch?v=nzKndU8mzbA
Daarna kreeg de voorkeur een industrial tintje (metal? ik hou het in het midden):
http://www.youtube.com/watch?v=kuoFiIFkdAA
Tegenwoordig is de voorkeur behoorlijk breed uitgezet. Maar van alle hardere songs die ik ken is dit mijn topper der toppers.....zulk een venijn, bijtend, en het gaat de hele song maar door en door.
http://www.youtube.com/watch?v=yshUFah31iQ

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nine Inch Nails! :D Lekker nummer, jeugdherinneringen. Ik houd ook van dat 'bijtende', harde, ruige.
Maar toch niet van metal. Op wat Motörhead na geloof ik.
Give me a break!

Willie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik ben net als jij ook niet zo'n metal liefhebber. Als tiener heb ik zo'n periode gehad, en bij mij was Metallica (Kill Them All) mijn alltime favoriet. En daarnaast was het voor mij ook Motörhead, in the lead van mijn voorkeuren. Tegenwoordig ben ik niet meer van dat metal, maar Motörhead kan er bij mij nog altijd in! :ja:

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

ja, geweldig, Motörhead! :mrgreen:

mbl
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Jahoor :wink:

Ooit (ik was 17) had ik een vriendin die altijd als eerste als ze binnenkwam een Sepultura CD in de speler mikte, het volume een flinke slag opendraaide en daarna pas goeiemiddag zei, of wat ik daar dan nog van verstond :wink: Toentertijd was ik daar nog niet zo gek op, maar toen die redelijk stormachtige relatie voorbij was, ging ik die muziek steeds meer waarderen. Sinds Within Temptation doorbrak heb ik wat meer de gothic/symphonic hoek opgezocht. Nightwish, Epica, Tristania en noem ze maar op. Nightwish draai ik echt grijs. Maar hoewel het niet modieus is om dat te zeggen van een nummer wat in de top-40 gestaan heeft, zit WT met Ice Queen toch ook wel hoog in m'n persoonlijke toptien. Kippevel! Die stem...

Metal is wel muziek die niet uit de verf komt op een mobieltje of iets anders met mini-speakertjes, maar daar was ik toch al geen liefhebber van.

Geweldig vind ik ook van die kleine concertjes in een hoek van een kroeg, waar de hoofdact gewoon tussen het publiek meegeniet van het voorprogramma, maar ik heb momenteel niet echt meer vrienden die daar naartoe gaan, dus komt het er niet van.

Maar ik kan ook andere dingen waarderen; ben ook een paar keer op Mystery Land geweest, en zet zelfs af en toe met plezier een piraatje op. Heb een hele diverse muzieksmaak.
opaspop schreef:Metal: lang haar, bierbuikje,boos zonder reden, stoer zonder reden, bier, zombies, vrouwen, motoren, vlammen, ongegrond geweld, elkaar slaan, gevulde bierblikjes naar elkaar gooien. SLAYER!!!! roepen. Metallica ( mepoepica,volgens mijn broertje) luisteren. je hooft heen en weer doen wanneer een band speelt, van je handen een duiveltje maken, en boos kijken.
Hmmm... *kijkt omlaag*... nope, gelukkig niet :) Lang haar ook niet. En bier gooien is drankmisbruik!

juggler
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik hou ook wel van metal, vooral de melodische metal zoals Nightwish, Epica, Apocalyptica, maar ook Rammstein. Verder luister ik van alles en nog wat, het is maar net waar ik zin in heb. Woont er iemand in Noord-Holland?

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

sepultura, rammstein, napalm death, nasum, agoraphobic nosebleed, type o negative, slipknot, godflesh, toadliquar, dilligner escape plan, eyehategod, grief, stumm, neurosis. baroness, the end.
de meeste wegen zijn in Rome

Korrel
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Zelf ben ik een ouwe rocker....
Maar hebben jullie wel eens van FLAMETAL gehoord ?
Dat is flamengo met een heerlijke metalsuas erover ,of andersom.
Hier een voorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=LEHky_G8lcs
Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

sludge........ pure gepijnigde sludge doom ( de rest is ordinair )

de meeste wegen zijn in Rome

Kas
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Korrel schreef:Zelf ben ik een ouwe rocker....
Maar hebben jullie wel eens van FLAMETAL gehoord ?
Dat is flamengo met een heerlijke metalsuas erover ,of andersom.
Hier een voorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=LEHky_G8lcs
Nog nooit van gehoord. Ik vind het echter wel een originele combinatie. Hoe kom je erop?

Korrel
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ja....hoe kom ik erop Kas.
Met muziek bezig zijn en veel luisteren en zoeken. Zelf heb ik het gevoel dat er meer aan muziek is wat ik niet weet als wel. :lol:
Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt

Kas
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Korrel schreef:Ja....hoe kom ik erop Kas.
Met muziek bezig zijn en veel luisteren en zoeken. Zelf heb ik het gevoel dat er meer aan muziek is wat ik niet weet als wel. :lol:
Dat is ook zo mooi eraan als openstaat voor nieuwe invalshoeken en er actief op zoek naar gaat. Je komt daardoor zaken tegen die je anders niet zou weten. Misschien je zelf ook nog wel een nieuwe genre bedenken. :)

Hilleke
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Feanturluin schreef:
En ik? Met Nightwish, Epica, Within Temptation, Deep Purple, Pink Floyd, Blackmore's Night en Omnia .... nee, wel rock en de bron van metal, maar niet meer van deze tijd ... zal de leeftijd wel zijn :lol:
hoezo zal de leeftijd wel zijn... moet ik me nu ook oud voelen met mn bijna 37 lentes?

ik mag ook graag bovenstaande bands draaien.
ik neig de laatste tijd meer naar zegmaar akoestische/symfonische metal (of hoe je t noemen mag) van bijvoorbeeld Van Canto en Apocalyptica enz.
Ook gemengde stijlen als bijvoorbeeld de klassiek/middeleeuws/doom-metal mix van bijvoorbeeld Haggard

De laatste tijd luister ik ook veel naar Abney Park (steampunk... weer heel wat anders
. )

Donaukinder
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hier ook een metalliefhebber. :D
Geen die hard die alle ins en outs weet of een enorme zooi bandjes kent, maar ik heb al een voorliefde voor het metalgeluid sinds ik 12 ben (das al weer dik 16 jaar geleden).
Ik ben een enorme Rammsteinfan. Verder houd ik van Metallica, Machine Head, Fear Factory en nog een hele zooi meer. Mijn voorkeur ligt erg bij de trash en industrial. Of zoiets als Korpiklaani en Finntroll. Van de zomer hoorde ik Amon Amarth op een festival en dat vond ik ook erg cool klinken. Hatebreed voor het geval ik zin heb in een bak herrie tijdens het opruimen o.i.d.

Ik ben meer een rockfan in het algemeen. Waar ik zoal blij van word: AC/DC, Led Zeppelin, Danko Jones, Juliette and the licks, Volbeat, Nine Inch Nails, Peter Pan Speedrock, Aerosmith, Thin Lizzy, Motorhead, Pearl Jam, Rush, Smashing Pumpkins, Foo Fighters maar ook dingen als Blaudzun, Mumford and sons en Elbow.

Kan zeggen dat muziek echt mijn passie in dit leven is. Ben gek op muziekdocu's en popquizen (zoiets als dat top 2000 cafe. Leer ik weer veel van.)
Ik zit alweer 8 jaar in een bandje. Ik speel drums.

\m/ horns up!
Die Wahrheit ist wie ein Gewitter
Es kommt zu dir, du kannst es horen

MonkeyMind
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Metaaaaal! :D
Heerlijk. Tandje erbij, brullend en scheurend en beukend, enorm veel dynamiek, alle gekte eruit.
Mijn favorieten: Devin Townsend, Tool, At the Gates, Emperor, Textures, Deftones, Karnivool, Satinoxide. :)
Golden Oldies: Amorphis, Opeth, Anathema (hoewel al lang geen metal meer maar nog steeds hartverscheurend mooi), Katatonia, Radiohead. Andere favoriete muziek: Radiohead, Faith no More, Ane Brun en Sixteen Horsepower.
We shall not cease from exploration
And the end of all our exploring
Will be to arrive where we started
And know the place for the first time.

- T.S. Eliot

seenoevil
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik houd ook best wel van metal (niet alles), maar moet bekennen dat ik de meeste voorbijgekomen artiesten niet ken :eh:
  • - dimmu borgir
    - chrome division
    - korpiklaani
    - gwar
    - cathedral
    - dethklok
    - ... etc
Maar tegelijkertijd houd ik van heel veel andere dingen. (±700 - 2014)
Normaliter zou ik doorverwijzen naar Last.fm, maar ja.. identiteit.
~ veranderlijk als de wind ~

MOT
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

yvon schreef:Mee eens dat metal-liefhebbers vaak geen vlieg kwaad doen. Metal festivals zijn vooral erg gezellig, soms zelfs tegen kneuterig aan. Daar kunnen die pillenslikkende en snuivende dance liefhebbers een voorbeeld aan nemen..

En wat heeft muzieksmaak nou met leeftijd te maken? Ik ben 43, betekent dat dat ik dan niet meer van metal mag houden? :wink:

:withS2:

http://www.diabloboulevard.com/ De betere Belgische samen met Channel Zero vaneigens. :rocknroll:

jeamldrp
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ja echt mijn lust en mijn leven. Ik luister voornamelijk technische death metal en wat variaties op death metal. Hieronder mijn top 10 van dit jaar en geeft een goede weerspiegeling van mijn smaak:

Behemoth - The Satanist (2014)
Beneath - The Barren Throne (2014)
Exmortus - Slave to the Sword (2014)
Hour Of Penance - Regicide (2014)
Inferi - The Path of Apotheosis (2014)
Misery Index - The Killing Gods (2014)
Necrodeath - The 7 Deadly Sins (2014)
Origin - Omnipresent (2014)
Rogash - Supremacy Undone (2014)
Tellusian - Collision (2014)

Ik vind het heerlijk om van tijd tot tijd met de kop telefoon lekker ontspannen te luisteren en die stroom gedachten in mijn hoofd te onderdrukken.
Ook I-pod in combinatie met studeren of geconcentreerd werk doen is bijna noodzaak! :-)

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”