Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Over de Mensa-test en andere IQ-testen

Normaal als iets zo rommelig gaat denk ik: Ach er zit vast iemand bij de organisatie die niet zo slim is, die dit stukje regelt :?
Always remember to live
Never forget to give

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

In mijn mailtje wordt geen reden genoemd maar wordt wel gezegd dat het de bedoeling is om voor juni weer te starten. Zou ieder moment kunnen zijn in principe (wordt gezegd)
Always remember to live
Never forget to give

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Dan zou ik het heel correct hebben gevonden dat mensen die al aan de beurt zouden zijn geweest, ook zo'n mailtje hadden gehad.
Of zou echt half Nederland zich ineens hebben aangemeld voor een test dat ze door de bomen het bos niet meer zien? Ik weet niet beter dan dat ik half juni eens terecht kan...

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Ik kan in ieder geval zeggen dat alle testassistenten van Mensa (waar ik er zelf een van ben) op 9 maart een bijscholingsdag hebben. Ik weet niet alle details, maar weet wel dat er al een tijd sprake is van de wens om van een andere test gebruik te gaan maken.
Ik hoop dat we die dag daarin getraind worden en snel weer testdagen gaan organiseren.

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik vind het dan best wel fout dat testdagen tevoren ingepland stonden, mensen deze test kunnen aanvragen en betalen en dan zonder pardon een half jaar kunnen wachten.
Als ik naar mezelf kijk, heb ik alle moed bij elkaar geraapt om de onlinetest te doen en na 20x uiteindelijk ook de moed bij elkaar geraapt om de test te boeken met het idee er binnen afzienbare tijd klaar mee te zijn. Nu wordt dat stukje "ontdek je plekje" weer op de lange baan geschoven en daar ben ik eigenlijk best pissig over.
Als Mensa zijn/haar eventueel nieuwe leden nou serieus zou nemen, zouden ze dit toch gewoon fatsoenlijk kunnen communiceren?

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

In je reactie zit een verkeerde aanname: namelijk dat dit gepland is, of voorkomen had kunnen worden. Dat is helaas niet het geval. Er is iets onvoorziens gebeurd, waardoor de beoogde vloeiende overgang (zonder een periode waarin NIET getest kan worden dus) niet lukt.

Geloof me dat iedereen bij Mensa die hierbij betrokken dit niet zo wilde!!!!

De zin
Helaas doen wij geen uitspraken omtrent de reden van het oponthoud.
is mij ook opgelegd, dus ik kan geen verdere uitspraken doen.

Maar dat dit vervelend is, vindt iedereen!
En de vrijwilligers binnen de vereniging werken er hard aan om het zsm op te lossen, dat is het enige dat ik met mijn berichtje wilde laten weten.

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

sorry dan voor mijn verkeerde aanname, deze werd bevestigd door
Rianne schreef:...maar weet wel dat er al een tijd sprake is van de wens om van een andere test gebruik te gaan maken.
Ik hoop dat we die dag daarin getraind worden en snel weer testdagen gaan organiseren...
Ik snap alleen nog steeds niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden.
Iets in de trant van
Beste kandidaat, door onvoorziene omstandigheden, moeten wij eerder dan gepland overstappen op een andere testvorm.
Hierdoor komt ons eerder opgegeven schema met testdagen zo ernstig in de knel, dat wij hebben moeten besluiten alle dagen tot nader order af te gelasten.
Wij hopen op begrip van uw kant en zullen één en ander zo spoedig mogelijk weer op orde zien te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Mensa

was bij mij heel anders over gekomen.

Maar goed, mosterd na de maaltijd, ik zie wel hoe en wat en of ik nog ga.
Wel fijn dat jij, Rianne, toch uitleg probeert te geven, al ben je ook gebonden aan afspraken.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Mocht iemand zien dat er weer data vóór juni bij zijn gekomen, zou diegene dat dan hier even willen melden? (ik bedoel niet de data maar gewoon dat het weer veranderd is)
Zelf zal ik ook af en toe kijken, maar ik kijk vaker hier dan op de Mensasite.
Always remember to live
Never forget to give

Marianne
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

In de vorige nieuwsbrief meldden we dat de testzittingen van Mensa tijdelijk waren stopgezet. Inmiddels zien we mogelijkheden deze binnen zes weken weer te hervatten, uiteraard binnen de kaders en richtlijnen van Mensa International.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ah, thanks. Dat klinkt al beter dan juni.
Always remember to live
Never forget to give

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

dat is al beter dan wachten tot juni... Fijn, bedankt voor het delen

R1981
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

nieuwe data :D

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

ik wilde het net melden, er zijn een paar nieuwe data toegevoegd

R1981
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

mezelf weer opgegeven, ben benieuwd. Ook nog 's avonds, ik ben wel een avondmens, maar ook op mijn papadag dus dan ben ik gesloopt :lol:

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ondertussen de test gedaan, was leuk. Geen idee hoe het is gegaan, dat zie ik wel. Ben al blij dat ik niet in de stress schoot, me niet van de wijs heb laten brengen, wat anders wel gebeurd. Eerste persoonlijke overwinning, die heb ik binnen! :wink:
Er kwam maar geen bevestigingsmail, dus na een mailtje van mijn kant, kreeg ik ook de reactie dat het even niet duidelijk is wie wat doet en dat het wat rommelig verloopt, met excuses. Kijk, dat vind ik nou fijn, dat was een beetje wat ik in voorgaande posts in dit draadje bedoelde.
En nu afwachten of ik te licht bevonden ben of...

Jelte
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Welke test(en) werd(en) afgenomen PSG en uit welk jaartal? En weet iemand of ze al corrigeren op Flynn effect?
Laat het vanavond gebeuren...

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Die testen zijn toch algemene testen waar ook gemiddelde IQ's mee worden gemeten? Wat is het soort moeilijkste vraag die je daarbij krijgt. Ik heb nu een beetje een voorstelling als dat die IQ test een quiz is met een enorme set vragen is waarbij je dan toevallige een aantal fouten maakt. Echt zware capaciteiten kun je daar volgens mij niet meten. Hoe is het bijvoorbeeld in vergelijking met de, specifiek voor hoog iq ontworpen, amateur testjes van Hoeflin?
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

R1981
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

figure reasoning test van daniels, 45 vragen, 20 minuten.

ik kreeg hem niet eens af binnen de tijd. :(

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

R1981 schreef:figure reasoning test van daniels, 45 vragen, 20 minuten.

ik kreeg hem niet eens af binnen de tijd. :(
Dus de grote vooronderstelling van de IQ test is dat goede denkers ook altijd sneller denkers zijn (iemand is een goede denker als en alleen als het een sneller denker is). Netzoals de wereldkampioen in snelschaken ook makkelijk de wereldkampioen in (gewoon) schaken kan zijn.

Ik begin me sterk af te vragen of iq>130 (volgens de standaard tests) niet enkel betekent heel goed zijn in iets heel simpels.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

PSG
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

ik heb dezelfde test gedaan (wanneer was jij, R1981?).
Ik weet niet of je zo makkelijk kunt zeggen dat het snel af krijgen, automatisch goed is.
Ik had er 44 ingevuld (en 8 vragen hopelijk juist hersteld na scheef invullen :doh: ) maar volgens mij zegt dat niks.
Er waren er geloof ik 3 die hem af hadden van de 22.
Ik denk dat je met bijv. 33 ingevulde antwoorden en 4 fouten, verder komt dan 44 antwoorden waar 12 fouten in zitten...
De tests die mijn kinderen hebben gedaan, waren oplopend in moeilijkheid maar dat idee had ik bij deze test ook niet (ook verderop kwamen vragen voor die mij op het verkeerde been zetten, doordat ze te makkelijk leken)

Ik heb zelf dan ook werkelijk geen idee hoe ik het gemaakt hebt

Terug naar “HB in het dagelijks leven”