Ik vraag me dus af hoe het zit met jullie sociale contacten. Temeer omdat ik er zelf niet veel heb en het me maar niet schijnt te lukken om aansluiting te vinden, ondanks dat ik geen chagrijn ben en makkelijk overga tot het maken van contact. Vroeger (jeugd en vroege volwassenheid) was het bijvoorbeeld betrekkelijk eenvoudig om een kennissenkring te hebben/onderhouden maar alle vrienden die ik ooit had zijn naar elders verhuisd, hebben een gezin gesticht en hebben vrijwel geen van allen nog contact met elkaar (waarbij ik er tegenwoordig sporadisch eens een tegenkom waarbij er dan zo'n awkward "heee hoe ist met jou" interactie plaats heeft).
Voorheen was ik eigenlijk nooit eenzaam (van binnen) maar tegenwoordig mis ik toch wel steeds meer de sociale interactie met anderen en begint het gemis me toch wel op te breken. Ik besef dat ik vast niet de enige moet zijn die hier last van heeft maar dergelijke smart maakt nog geen gedeelde smart dus lanceer ik er maar eens een topic over [sombrero] Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar beide kanten van de medaille, van zowel de mensen die wel contacten met anderen onderhouden als van degenen die dat niet doen/daar misschien zelfs geen behoefte toe voelen, zowel als degenen die het wel graag willen maar die het maar niet lukt om tot vriendschappen of tot een kennissenkring te komen.
Heb jij sociale contacten ? Of heb je ze juist niet en zou je wel graag wat meer contact/interactie met andere mensen willen hebben ? of hoeft het van jou allemaal niet zo en verkies je een solitair leven ?
En voor jou, die ze wel heeft, zou je je ongelukkiger voelen als ze er niet zouden zijn ? denk je zelfs dat je voor je geluk afhankelijk bent van je sociale contacten ?