Hallo allemaal!
Voorstellen
Ik ben Rune (nickname), 20 jaar oud. Ik studeer aan de universiteit en mijn hobbies zijn (bas)gitaar en piano spelen, lezen, films kijken, astronomie, getallen en mijn stenenverzameling.
Persoonlijk
Ik heb nu mijn hele leven al het gevoel dat ik anders ben. Op de basisschool had ik weinig vrienden, maar had daar ook nooit behoefte aan. Ik zat in het 'plusgroepje', waarin je werk mocht doen van groepen boven je en andere extra dingen. Thuis vermaakte ik me altijd prima alleen. Ik las ontzettend veel en ontwikkelde op de basisschool ook mijn eerste obsessie: dinosaurussen. Ik wist daar ontzettend veel over en wilde paleontoloog worden. In groep 8 werd dat astronomie, een interesse die ik nog steeds heb. Op de middelbare school deed ik gymnasium. Ik vond talen ontzettend leuk en interessant en leerde ze erg snel aan. Verder werd ik geobsedeerd door geologie en stenen. Ik liep soms uren buiten en alle stenen die ik dan vond categoriseerde ik, labelde ze en stopte ze bij mijn verzameling. Die werd ondertussen zo groot dat een deel werd opgebergd bij mijn broertjes op de kamer, in de speelkamer en bij mijn opa op zolder. Ik vond naar school gaan, ondanks dat ik best eenzaam was, heel erg leuk. Ik vond de stof makkelijk en interessant en thuis las ik vaak nog verder over onderwerpen die op school werden besproken en kwam er dan achter dat op school vaak maar een klein deel werd verteld.
Ik heb dus nooit echt problemen gehad. Nu op de universiteit kom ik erachter dat de dingen die ik doe soms best vreemd zijn (als dat niet gek klinkt(a)). Ik ben bijvoorbeeld heel erg slecht in sociale situaties. Ik weet nooit wat ik moet doen, zeg altijd het verkeerde en kom dan erg onbeleefd over. Ik kan er ook nooit van genieten, want iedereen praat over saaie dingen, die mij niet veel interesseren. Ik vind het vreselijk om in groepjes samen te werken. Het eindresultaat is dan nooit zoals ik het in gedachten had, omdat de anderen er altijd (slechte) veranderingen in aanbrengen. Ik praat ook vaak hardop tegen mezelf. Getallen trekken altijd mijn aandacht. Vooral priemgetallen. In de collegebanken zit ik graag op een stoel met een priemgetal en in een rij getallen zie ik vaak patronen.
Doelstelling
Ik zit op dit forum, omdat ik om bovengenoemde redenen ervaringen van anderen wil lezen en mijn eigen ervaringen met jullie wil delen. Ik heb geen idee of ik hoogbegaafd ben, maar wil daar via dit forum dus meer over te weten komen. Ik hoop dat ik met jullie wat beter kan communiceren dan ik dat in het echte leven met mensen kan.
Ik hoop dat dit bericht niet te stijf overkomt, ik weet soms niet goed hoe ik mijn eigen gevoelens en gedachten moet omschrijven en doe dat dan erg formeel.
Groet,
Rune