Proficiat alle drie!
Wat ik mij afvraag is wat voor vragen zijn gesteld op de mena iq test en zijn er voorbeelden?
Same here...northern lady schreef:Vraag zoals bovenstaande vind ik dus lastig...Wat verwacht de vragensteller?
ik was voor de driehoekjes gegaan!northern lady schreef:Ik zou dus de rondjes kiezen, maar je kan ook voor het verschil gaan...
Lucy Maud Montgomery schreef: Here sat Marilla Cuthbert, when she sat at all, always slightly distrustful of sunshine, which seemed to her too dancing and irresponsible a thing for a world which was meant to be taken seriously...
Inderdaad.Charlottesuzanne schreef:Met wat tinus zegt ben ik het eens, de test (mensa thuistest) oogt erg simpel...
Het lijkt mij moeilijk, zo niet onmogelijk, om een slagingskans voor de echte test te berekenen op basis van deze test.
Dat had ik nou ook. En na het doen van de echte Mensatest, heb ik nog steeds het idee dat ze je in de maling nemen....Terence schreef:Inderdaad.Charlottesuzanne schreef:Met wat tinus zegt ben ik het eens, de test (mensa thuistest) oogt erg simpel...
Het lijkt mij moeilijk, zo niet onmogelijk, om een slagingskans voor de echte test te berekenen op basis van deze test.
Ik had altijd het idee dat Mensa dit met opzet deed om mensen over te halen de echte test te doen, tegen betaling.
Ik denk dat het er wel zo'n 6-7 miljard zijn die zich graag (onbewust) in de maling laten nemen. Alleen al zo'n principe als cognitieve dissonantie is iets waar we dagelijks mee om moeten gaan. Daarbij komt dat van die 110.000 mensa-leden vast ook wel een heleboel echt slim zijn. Belangrijkere test om lid te worden is misschien je eigen vertrouwen dan die enkele opgaven.Charlottesuzanne schreef: Het lijkt mij onmogelijk of iig zeer onwaarschijnlijk dat er wereldwijd zo'n 110.000 mensen (Mensa leden) zich in de maling laten nemen..
Hoe je voor jezelf omgaat met een evt teleurstelling, weet ik natuurlijk niet, maar naar buiten toe hoef je helemaal niets te communiceren, je doet 'stiekem' de test, haal je hem heb je toegang tot 4500 mensa-leden, haal je hem niet is het jouw geheimpje.Esther schreef:<knip>Toch speelt er ergens wel een stemmetje, wat als ik de test nu niet haal? <knip>
Ik kan mij heel sterk vinden in deze post van Esther. Overigens ook wat betreft de nieuwsgierigheid naar de 'verdeling van mijn profiel'. Ik ben op zich wel praktisch qua verzinnen van een hoe of wat, maar niet praktisch in het runnen (plannen) van een huishouden bijv. Verder herken ik mij in het fenomeen 'onderpresteerder'. Ik begrijp mijzelf hierin steeds beter. Waar het vandaan komt, bedoel ik. Heeft met persoonlijkheid te maken, jawel, hoe verrassend...Esther schreef:Ik zou de test juist weer niet willen doen voor bevestiging, maar voor mogelijk lidmaatschap om meer 'peers' te vinden in de omgeving. Toch speelt er ergens wel een stemmetje, wat als ik de test nu niet haal? Maar dat is ook een beetje beïnvloed hier, doordat zo'n test vaak als 'bewijs' wordt gezien. Met ben je het en zonder niet. Het gaat mij veel meer om de diepgang, wijze van denken ed die mij trekt naar hoogbegaafden. Wat maakt zo'n test dan nog uit? Waar ik nog wel eens nieuwsgierig naar ben, maar dan heb ik een grotere test nodig, hoe de verdeling van mijn profiel zou zijn. Ik roep vaak, ik ben wel slim, maar niet handig. Op praktisch vlak weet ik simpele dingen soms niet te verzinnen.